Komunikaty PR

Nowy raport o urodzie w sieci – trendy kosmetyczne, influencerzy, hashtagi

2021-08-04  |  11:03
Biuro prasowe

Marka Nutridome sprawdziła, jakie tematy związane z dbaniem o swój wygląd mocniej interesują Polaków. Jakie trendy były widoczne w ostatnim półroczu? Których influencerów z branży beauty najchętniej śledzimy? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w opublikowanym raporcie.


Czego Polacy szukają w internecie, chcąc zadbać o urodę?

W ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskały oleje do twarzy, maseczki i kremy z filtrem. W centrum zainteresowania znalazł się również temat golenia i rolowania twarzy. Z kolei dbanie o ciało przejawiało się częstszymi pytaniami o peelingi, masaże i opalanie – aż dziewięciokrotny skok popularności zanotowały samoopalacze w piance. W przypadku włosów bardziej niż stylizacja interesowała Polaków świadoma, codzienna pielęgnacja, np. mycie metodą OMO.

Dbanie o urodę to też oczywiście make-up – w pierwszej połowie roku znacznie wzrosła liczba zapytań o makijaż francuski i makijaż lat 80. Otwieramy się także na nowe trendy, jeśli chodzi o stylizację paznokci. Popularne ostatnio hasła to np. „czarny french”, „paznokcie baby boomer kolorowe” oraz te związane z samodzielnym robieniem lub ściąganiem hybryd.

Widoczne jest też większe zainteresowanie męską pielęgnacją. Panowie częściej wpisywali w wyszukiwarkę hasło „jak zapuścić brodę” i szukali produktów do pielęgnacji zarostu. Chętniej czytali także o kremach do twarzy i kremach do depilacji.


Wyszukiwania w Google a sprzedaż kosmetyków

Jak się okazuje, googlowane przez internautów frazy w wielu przypadkach przekładają się na sprzedaż produktów z danej kategorii. Potwierdza to Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome:

Zauważalne w internecie trendy dotyczące pielęgnacji ciała znajdują też odzwierciedlenie w preferencjach zakupowych klientów Nutridome. Świadczy o tym większe zainteresowanie grupami produktów, wspomnianymi w raporcie. Przykładowo ostatnio Polacy znacznie częściej wrzucali do koszyka nasze pianki samoopalające, zwłaszcza w maju i czerwcu. Oczywiście jest to produkt sezonowy, dlatego przed wakacjami zawsze obserwujemy wzrost sprzedaży, ale nie ma wątpliwości, że w tym roku pragnienie posiadania zdrowej opalenizny przybrało na sile.


Influencerzy beauty, czyli gdzie szukamy inspiracji?

Setki tysięcy, a nawet miliony Polaków śledzą influencerów z branży beauty, którzy publikują swoje tutoriale, testy i lookbooki. Jak mówi raport przywołany w analizie Nutridome, obecnie największą popularnością cieszy się aktywność Oli Nowak, Marcysi Ryskali i Agnieszki Grzelak. Coraz ważniejszym medium staje się TikTok, gdzie króluje Maria Jeleniewska, śledzona przez 13 milionów osób. Dłuższe filmy na temat makijażu i pielęgnacji można znaleźć w serwisie YouTube – tam podium należy do kanałów Weroniki Sowy (Wersow), Agnieszki Grzelak oraz Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu (Red Lipstick Monster).


Najpopularniejsze hashtagi

Jeśli mowa o urodzie w sieci, nie można pominąć hashtagów, które pozwalają użytkownikom mediów społecznościowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nawet gdy nie mają wielu followersów. Okazuje się, że aż w 14 z 20 największych polskich miast #makeup znajduje się wśród 30 najczęściej używanych oznaczeń na Instagramie. Inne związane z urodą hashtagi również plasują się w czołówce pod względem popularności w wielu miejscowościach. Należą do nich m.in. #beauty, #beautiful i #style.

 

Więcej informacji można znaleźć w pełnym raporcie, opublikowanym na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Domowe spa z jesienną ofertą Super-Pharm Biuro prasowe
2021-09-27 | 12:00

Domowe spa z jesienną ofertą Super-Pharm

Lato dobiegło końca. To fakt, z którym niestety trudno się pogodzić. I chociaż wrzesień rozpieszcza nas dużą dawką słońca, z utęsknieniem wracamy do długich, ciepłych
Uroda Piękna, rozświetlona skóra jesienią? To możliwe dzięki holistycznej terapii amin
2021-09-27 | 01:00

Piękna, rozświetlona skóra jesienią? To możliwe dzięki holistycznej terapii amin

Nawet gdy za oknem robi się szaro, Ty nadal możesz zachować swój glow! Jesień to czas, kiedy nasza skóra często traci blask, szarzeje, zmaga się z przesuszeniem i
Uroda Regeneracja włosów teksturowanych po wakacjach
2021-09-24 | 17:56

Regeneracja włosów teksturowanych po wakacjach

Wakacje to wspaniały czas. Słoneczna pogoda, ciepła aura i wyjazdy w wymarzone miejsca, wprawiają we wspaniały nastrój na dłużej. Letni klimat bardzo służy zdrowiu i regeneracji.

Więcej ważnych informacji

Media

Marcin Prokop: Janek Kliment jako juror wniósł do „Mam talent!” dużo świeżości. Jest człowiekiem nieobliczalnym, a jego łamana polszczyzna czasami brzmi kontrowersyjnie

Prezenter zauważa, że dzięki Michałowi Kempie i Janowi Klimentowi program wzbogacił się o dwie wyraziste osobowości. Czeski tancerz i choreograf doskonale sprawdza się w charakterze jurora, bo jest niezwykle spontaniczny, a jednocześnie poddaje uczestników bardzo wnikliwej ocenie. Z kolei sam Jan Kliment cieszy się, że dzięki temu programowi może poznawać utalentowanych i wybitnie uzdolnionych ludzi. Zdążył się już jednak przekonać, że porównywanie ich i wystawianie stosownej oceny jest niezwykle trudne.

Muzyka

Zespół Kombii: Nie rozważamy koncertów w internecie. Granie do widza w domyśle, kiedy nie ma odpowiedniej interakcji, to dla muzyków jest katastrofa

Artyści promują obecnie swój najnowszy album zatytułowany „5” i mają nadzieję, że zarówno premierowe utwory, jak i dobrze znane przeboje uda się im zaprezentować podczas specjalnej trasy koncertowej. Na razie jednak trudno coś precyzyjnie zaplanować, rezerwować jakiekolwiek terminy czy podejmować wiążące decyzje, bo nie wiadomo, kiedy nadejdzie czwarta fala koronawirusa. Członkowie zespołu Kombii podkreślają też, że nie są zwolennikami występów online. Dla nich koncert to spotkanie z publicznością, odpowiednia oprawa, nagłośnienie i energia płynąca ze sceny.

Farmacja

Biodruk 3D może zrewolucjonizować badania kliniczne i transplantologię. Już za kilka lat będzie można wydrukować z komórek zdrowe narządy do przeszczepu

Od początku 2021 roku pacjenci odzyskują wzrok dzięki biodrukowanym rogówkom oka. Tymczasem już za kilka lat możliwe będzie wydrukowanie w podobny sposób trzustki czy wątroby, które będą się nadawać do przeszczepów. Biodruk 3D pozwala również tworzyć z tkanek modele nowotworów i testować na nich działanie terapii celowanych. Wydrukowane modele tkankowe zastępują coraz częściej żywe zwierzęta w procesie badań klinicznych czy testowania kosmetyków.

Motoryzacja

Kamery w samochodach coraz powszechniejsze. Do Polski wchodzi właśnie lider w produkcji takich urządzeń

Polscy kierowcy coraz częściej montują w samochodach kamery, które rejestrują, co się dzieje w trakcie jazdy przed samochodem i w jego pobliżu. Taki sprzęt okazuje się przydatny np. w razie stłuczki, kiedy trzeba udowodnić czyjąś winę, a nagraniami – o ile są wysokiej jakości – często posiłkują się też policja i sądy. Na polski rynek wchodzi właśnie lider w produkcji takich urządzeń. Brytyjski Nextbase, który w Europie ma już ponad 60-proc. udział w sprzedaży, wprowadzi do Polski serię urządzeń naszpikowanych zaawansowanymi, inteligentnymi technologiami i dodatkowymi opcjami, które wspierają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.