Komunikaty PR

Nowy raport o urodzie w sieci – trendy kosmetyczne, influencerzy, hashtagi

2021-08-04  |  11:03
Biuro prasowe

Marka Nutridome sprawdziła, jakie tematy związane z dbaniem o swój wygląd mocniej interesują Polaków. Jakie trendy były widoczne w ostatnim półroczu? Których influencerów z branży beauty najchętniej śledzimy? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w opublikowanym raporcie.


Czego Polacy szukają w internecie, chcąc zadbać o urodę?

W ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskały oleje do twarzy, maseczki i kremy z filtrem. W centrum zainteresowania znalazł się również temat golenia i rolowania twarzy. Z kolei dbanie o ciało przejawiało się częstszymi pytaniami o peelingi, masaże i opalanie – aż dziewięciokrotny skok popularności zanotowały samoopalacze w piance. W przypadku włosów bardziej niż stylizacja interesowała Polaków świadoma, codzienna pielęgnacja, np. mycie metodą OMO.

Dbanie o urodę to też oczywiście make-up – w pierwszej połowie roku znacznie wzrosła liczba zapytań o makijaż francuski i makijaż lat 80. Otwieramy się także na nowe trendy, jeśli chodzi o stylizację paznokci. Popularne ostatnio hasła to np. „czarny french”, „paznokcie baby boomer kolorowe” oraz te związane z samodzielnym robieniem lub ściąganiem hybryd.

Widoczne jest też większe zainteresowanie męską pielęgnacją. Panowie częściej wpisywali w wyszukiwarkę hasło „jak zapuścić brodę” i szukali produktów do pielęgnacji zarostu. Chętniej czytali także o kremach do twarzy i kremach do depilacji.


Wyszukiwania w Google a sprzedaż kosmetyków

Jak się okazuje, googlowane przez internautów frazy w wielu przypadkach przekładają się na sprzedaż produktów z danej kategorii. Potwierdza to Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome:

Zauważalne w internecie trendy dotyczące pielęgnacji ciała znajdują też odzwierciedlenie w preferencjach zakupowych klientów Nutridome. Świadczy o tym większe zainteresowanie grupami produktów, wspomnianymi w raporcie. Przykładowo ostatnio Polacy znacznie częściej wrzucali do koszyka nasze pianki samoopalające, zwłaszcza w maju i czerwcu. Oczywiście jest to produkt sezonowy, dlatego przed wakacjami zawsze obserwujemy wzrost sprzedaży, ale nie ma wątpliwości, że w tym roku pragnienie posiadania zdrowej opalenizny przybrało na sile.


Influencerzy beauty, czyli gdzie szukamy inspiracji?

Setki tysięcy, a nawet miliony Polaków śledzą influencerów z branży beauty, którzy publikują swoje tutoriale, testy i lookbooki. Jak mówi raport przywołany w analizie Nutridome, obecnie największą popularnością cieszy się aktywność Oli Nowak, Marcysi Ryskali i Agnieszki Grzelak. Coraz ważniejszym medium staje się TikTok, gdzie króluje Maria Jeleniewska, śledzona przez 13 milionów osób. Dłuższe filmy na temat makijażu i pielęgnacji można znaleźć w serwisie YouTube – tam podium należy do kanałów Weroniki Sowy (Wersow), Agnieszki Grzelak oraz Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu (Red Lipstick Monster).


Najpopularniejsze hashtagi

Jeśli mowa o urodzie w sieci, nie można pominąć hashtagów, które pozwalają użytkownikom mediów społecznościowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nawet gdy nie mają wielu followersów. Okazuje się, że aż w 14 z 20 największych polskich miast #makeup znajduje się wśród 30 najczęściej używanych oznaczeń na Instagramie. Inne związane z urodą hashtagi również plasują się w czołówce pod względem popularności w wielu miejscowościach. Należą do nich m.in. #beauty, #beautiful i #style.

 

Więcej informacji można znaleźć w pełnym raporcie, opublikowanym na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.

Moda

Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć