Nowy raport o urodzie w sieci – trendy kosmetyczne, influencerzy, hashtagi
Marka Nutridome sprawdziła, jakie tematy związane z dbaniem o swój wygląd mocniej interesują Polaków. Jakie trendy były widoczne w ostatnim półroczu? Których influencerów z branży beauty najchętniej śledzimy? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w opublikowanym raporcie.
Czego Polacy szukają w internecie, chcąc zadbać o urodę?
W ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskały oleje do twarzy, maseczki i kremy z filtrem. W centrum zainteresowania znalazł się również temat golenia i rolowania twarzy. Z kolei dbanie o ciało przejawiało się częstszymi pytaniami o peelingi, masaże i opalanie – aż dziewięciokrotny skok popularności zanotowały samoopalacze w piance. W przypadku włosów bardziej niż stylizacja interesowała Polaków świadoma, codzienna pielęgnacja, np. mycie metodą OMO.
Dbanie o urodę to też oczywiście make-up – w pierwszej połowie roku znacznie wzrosła liczba zapytań o makijaż francuski i makijaż lat 80. Otwieramy się także na nowe trendy, jeśli chodzi o stylizację paznokci. Popularne ostatnio hasła to np. „czarny french”, „paznokcie baby boomer kolorowe” oraz te związane z samodzielnym robieniem lub ściąganiem hybryd.
Widoczne jest też większe zainteresowanie męską pielęgnacją. Panowie częściej wpisywali w wyszukiwarkę hasło „jak zapuścić brodę” i szukali produktów do pielęgnacji zarostu. Chętniej czytali także o kremach do twarzy i kremach do depilacji.
Wyszukiwania w Google a sprzedaż kosmetyków
Jak się okazuje, googlowane przez internautów frazy w wielu przypadkach przekładają się na sprzedaż produktów z danej kategorii. Potwierdza to Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome:
Zauważalne w internecie trendy dotyczące pielęgnacji ciała znajdują też odzwierciedlenie w preferencjach zakupowych klientów Nutridome. Świadczy o tym większe zainteresowanie grupami produktów, wspomnianymi w raporcie. Przykładowo ostatnio Polacy znacznie częściej wrzucali do koszyka nasze pianki samoopalające, zwłaszcza w maju i czerwcu. Oczywiście jest to produkt sezonowy, dlatego przed wakacjami zawsze obserwujemy wzrost sprzedaży, ale nie ma wątpliwości, że w tym roku pragnienie posiadania zdrowej opalenizny przybrało na sile.
Influencerzy beauty, czyli gdzie szukamy inspiracji?
Setki tysięcy, a nawet miliony Polaków śledzą influencerów z branży beauty, którzy publikują swoje tutoriale, testy i lookbooki. Jak mówi raport przywołany w analizie Nutridome, obecnie największą popularnością cieszy się aktywność Oli Nowak, Marcysi Ryskali i Agnieszki Grzelak. Coraz ważniejszym medium staje się TikTok, gdzie króluje Maria Jeleniewska, śledzona przez 13 milionów osób. Dłuższe filmy na temat makijażu i pielęgnacji można znaleźć w serwisie YouTube – tam podium należy do kanałów Weroniki Sowy (Wersow), Agnieszki Grzelak oraz Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu (Red Lipstick Monster).
Najpopularniejsze hashtagi
Jeśli mowa o urodzie w sieci, nie można pominąć hashtagów, które pozwalają użytkownikom mediów społecznościowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nawet gdy nie mają wielu followersów. Okazuje się, że aż w 14 z 20 największych polskich miast #makeup znajduje się wśród 30 najczęściej używanych oznaczeń na Instagramie. Inne związane z urodą hashtagi również plasują się w czołówce pod względem popularności w wielu miejscowościach. Należą do nich m.in. #beauty, #beautiful i #style.
Więcej informacji można znaleźć w pełnym raporcie, opublikowanym na stronie marki Nutridome.
III „FARMACEUTYCZNE FORUM ZDROWIA ZIKO APTEKA” ZAKOŃCZONE SUKCESEM.
Nowość: Odżywczy zastrzyk nawilżenia z NOWĄ mgiełką Cantu
Premiera Glamry: Nowa Jakość w Świecie Profesjonalnych Kosmetyków Fryzjerskich
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.