Komunikaty PR

O Andrzejkach bez… Andrzeja!

2021-11-22  |  14:00
Biuro prasowe

Marka wina Oak View zbadała naszą wiedzę o Andrzejkach. Jak się okazuje, 65% z nas twierdzi, że wie kiedy wypadają. Ale Andrzeja wśród osób obchodzących Andrzejki ze świecą szukać. Trudno w to uwierzyć, ale od wielu lat nie ma go w zestawieniu 50 najpopularniejszych imion w Polsce! Sprawdź wyniki badania i dowiedz się, jak spędzić udane Andrzejki nawet bez wychodzenia z domu.

Jak pokazało badanie opinii[1] większość z nas twierdzi, że zna termin Andrzejek. I tak: 89% wskazuje daty między 29-30 listopada, jednak tylko 4,5% celnie trafia w wieczór z 29 na 30, czyli wigilię imienin Andrzeja. To właśnie w ten wieczór powinniśmy lać wosk przez dziurkę od klucza i rzucać butami za siebie. Jednak zgodnie z tradycją spędza go zazwyczaj tylko 9,5% z nas. Co z pozostałymi? Większość pewnie nie wie skąd wziąć dziś taaakie kluczysko lub po prostu woli poprzestać na: spotkaniu z przyjaciółmi (25%), romantycznym wieczorze z partnerem/partnerką (24%), wyjściu do klubu lub np. do tzw. escape roomu (10%). Są też tacy, którzy decydują się na wielkie wyjście, czyli na bal andrzejkowy – jest to 6% z nas. Inni, a jest ich całe 11%, celebruje wtedy imieniny wujka, dziadka czy teścia – Andrzeja. Niemniej aż 41% z nas zazwyczaj nie spędza tego czasu w żaden szczególny sposób i traktuje ten wieczór jak każdy inny. Co więcej, czas pandemii sprawił, że osób, które nie planują uczestnictwa w żadnej aktywności andrzejkowej przybyło – w tym roku twierdzi tak ponad połowa z nas (53%). 27% zaś jeszcze nie podjęła decyzji, a tylko 20% nie zrezygnuje z tegorocznego świętowania.

Andrzejkowy quiz z podpowiedziami od Oak View

Niezależnie od tego co planujesz mamy sposób na udane Andrzejki nawet bez wychodzenia z domu Oak View z rozrywkowej Kalifornii radzi, byś swój wieczór zaczął od lampki półwytrawnego czerwonego wina o intensywnym, rozwijającym się na podniebieniu aromacie czarnej wiśni spojonym nutą wanilii w tle. Po niej czas na rozrywkę. Co powiesz na szybki andrzejkowy quiz (poprawne odpowiedzi znajdziesz poniżej)?  1. Czyim patronem był św. Andrzej? 2. A komu bardziej życzliwa była św. Katarzyna? 3. Do czego służyła jak najdłuższa obierzyna z jabłka? 4. Gdzie kończy się wyścig butów? 5.Na czym polega zabawa w dwa papierowe serca? I na koniec gratka dla miłośników historii lub śródziemnomorskich wyjazdów: 6. Co z andrzejkami ma wspólnego starożytna Grecja? I rada: korzystaj ze smartfona, dzięki któremu całą tę i pozostałą andrzejkologię błyskawicznie ściągniesz z Internetu!

Biało-różowe andrzejkowe kompozycje

By rozkręcić zabawę zaplanuj winne kompozycje. Użyj białego Sauvignon Blanc. Dla oszczędnych dobra wiadomość: nie musisz sięgać po bardzo drogie wina, całkiem dobrze sprawdzą się też te o przystępnych cenach, np. Oak View. A oto niezawodny przepis: 60 ml białego wina i 30 ml ginu oraz 30 ml soku z granatów i 10 ml syropu z bzu wlej do szejkera, dodaj lód i wstrząśnij. Następnie cedząc zawartość przelej trunek do schłodzonego kieliszka koktajlowego, który możesz ozdobić skórką z cytryny. Spróbuj też przepis z wykorzystaniem wina różowego: wlej do szejkera 60 ml różowego wina i 30 ml ginu, dodaj 2 gałązki tymianku i 30 ml przecieru brzoskwiniowego (miksujemy same owoce z puszki), dorzuć trochę lodu. Wstrząśnij szejkerem i scedzając zawartość przelej gotowego drinka do schłodzonego kieliszka koktajlowego.

Czy wiesz, jak wyglądają Andrzejki w innych krajach?

Posłuchaj: na Ukrainie panny smażą tego dnia naleśniki, w Niemczech nasłuchują szczekania psów, w Rumuni jedzą na kolację czosnek, a w Bułgarii to Edrei, czyli… Dzień Niedźwiedzia. No i powiedz sam/sama: czy propozycja wieczorku przy quizie i rozweselających biało-różowych drinkach nie wygląda sympatyczniej?

Odpowiedzi do quizu:
1. Św. Andrzej był patronem: podróżnych, sprzedawców ryb, rybaków, rzeźników, górników, żeglarzy, rycerzy, a nawet woziwodów.
2. Św. Katarzyna była bardziej życzliwa dla dziewcząt, dziewic, starych panien, teologów, uczonych, mówców, studentów, sekretarek, kołodziejów, młynarzy, żeglarzy, kolejarzy, drukarzy, szewców, krawcowych, prawników i ciekawostka: wzywa się jej przy migrenie i bólu zębów.  
3. Najdłuższa obierzyna z jabłka rzucona za siebie przez pannę układała się w literę, od której miało się zaczynać imię jej przyszłego męża.  
4. Wyścig butów kończy się za progiem drzwi – czyj but przekroczył go jako pierwszy, tego właścicielka pierwsza wychodziła za mąż.  
5. Zabawa w dwa papierowe serca: na jednym wypisuje się imiona żeńskie, na drugim męskie, a następnie z zamkniętymi oczami trafia się szpilką w odpowiednie serce, by poznać imię przyszłego wybranka czy wybranki.
6. Ze starożytnej Grecji wywodzą się wróżby matrymonialne.  


[1] Badanie zrealizowane przez SW Research metodą CAVI na reprezentatywnej grupie Internautów w dniach 9-12.11.2021 r.

O marce Oak View:

Kalifornia pozostaje jednym z największych producentów wina na świecie i bardzo popularnym miejscem dla enoturystów. Nieustannie smagane dotykiem słonecznych promieni, słynące z idealnego mikroklimatu i warunków do uprawy kalifornijskie winnice, przyniosły owoce w postaci gamy produktów Oak View. Białe, różowe, czerwone, półsłodkie i półwytrawne – wszystkie gatunki wytworzono z niezmiennie największą starannością, dbając o zachowanie owocowej i zrównoważonej kompozycji smakowej oraz zachowując delikatny i gładki charakter.

Kontakt:

Karolina Kraśnicka
Karolina.krasnicka@lbrelations.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce Biuro prasowe
2024-10-31 | 11:40

Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce

Ponad połowa polskich seniorów (53% ankietowanych) czuje się młodziej niż wskazywałaby na to metryka. Prawie tyle samo z nich (45%) przyznaje, że jest niemal cały czas online.
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-10-31 | 10:00

Polki mają mniej czasu na życie zawodowe

W niemal połowie domów panuje partnerski model łączenia życia zawodowego z domowym, w którym mężczyzna i kobieta dzielą się po równo obiema sferami. Co piąte gospodarstwo domowe przyjęło model mieszany, w
Styl życia Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
2024-10-31 | 01:00

Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację

Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.