Komunikaty PR

Obcas – paryski szyk wciąż w modzie

2020-06-15  |  14:00
Biuro prasowe

 

Mimo iż w każdym sezonie modny jest inny rodzaj obuwia, to już od wielu lat widoczny jest jeden powtarzający się model – na obcasie. Niegdyś miał on za zadanie jedynie dodawać nam centymetrów, a obecnie kojarzony jest także z elegancją i szykiem. To must have na półce z butami każdej
z nas.

 

Obcasy to magiczne obuwie, dzięki któremu możemy dodać elegancji nawet codziennej stylizacji, optycznie wydłużyć nogi, a także dodać kilka centymetrów do wzrostu. Odpowiednio dobrane, będą wygodne nawet przez cały dzień, a dodatkowo dodadzą nam pewności siebie oraz kobiecości.

 

Jak to się zaczęło?

Historia butów sięga starożytności, wtedy jednak noszono je nie z uwagi na względy estetyczne, a praktyczne – dla ochrony stóp. Potem zawędrowały na dwory jako obuwie dla mężczyzn – najpierw do jazdy konnej, podczas której obcas miał trzymać stopę w strzemionach, a następnie jako oznaka statusu majątkowego. Ich wielkim fanem był chociażby Ludwik XIV, który ustanowił, że będą one jedynym dopuszczalnym na jego dworze typem obuwia.

 

Kilka dekad później

Jako pierwsza buty na obcasie założyła czternastoletnia Katarzyna Medycejska. Chciała nie tylko wyglądać na starszą niż była, ale też dodać sobie wzrostu – miała bowiem tylko 150 cm. W 1533 r. zamówiła u weneckiego szewca obcasy na swój ślub z księciem Orleanu. Tym samym rozpowszechniła modę na buty na obcasie aż
do czasów Rewolucji Francuskiej.

 

Pod koniec XIX wieku w Stanach Zjednoczonych została otwarta pierwsza fabryka obcasów. W 1947 roku Christian Dior stworzył słynną ilustrację kobiety w białym żakiecie, kapeluszu, czarnej spódnicy i szpilkach. I to właśnie z domu marki Dior pochodzić miały pierwsze szpilki w formie, którą znamy dzisiaj. Ich autorem był Roger Vivera. Od tego momentu zyskały sobie one sympatię zarówno gwiazd kin, jak i zwykłych kobiet.

 

Szpilki jakie znamy

Buty są jednym z najbardziej sugestywnych elementów stroju. Często piękne, wyjątkowo starannie wykonane są niczym dzieła sztuki, będąc silnymi wyznacznikami społecznego i finansowego statusu. - piszą Lucy Pratt i Linda Woolley w "Shoes".

 

Dziś każda z nas w swojej domowej kolekcji posiada chociaż jedna parę butów na obcasie – koturny, słupki, stożki, kaczuszki lub klasyczne na chociażby 9 cm szpilce. Są one nie tylko doskonałym uzupełnieniem codziennych stylizacji, ale czasem nawet małymi dziełami sztuki, jak na przykład uwielbiane przez gwiazdy buty z kolekcji Alexandra McQueena, których wielką fanką jest chociażby Lady Gaga. 

 

Wybierając buty należy zwrócić uwagę nie tylko na wygląd zewnętrzny, ale także na wykończenie wewnątrz. Należy sprawdzić, jak zostały wykonane połączenia wszystkich elementów. Niezmierne ważna jest cholewka, każdy milimetr między nią a kopytem wpływa na jakość i wygodę danego buta, tak samo jak ręcznie dodane taśmy wzmacniające. Istotne jest, aby szwy były ukryte i pozostawione bez wybrzuszeń, które mogą powodować obtarcia. Te detale wpływają na wygodę noszonego przez panie obuwia. – mówi Marcin Wójcik z firmy Bravo Moda.

 

Nie oszukujmy się - kobiety nie potrafią wyobrazić sobie swojej garderoby bez choćby jednej pary szpilek. Ich największe wielbicielki dobierają je do każdej stylizacji. Kobiety, które włączają takie obuwie do swojej stylizacji wierzą, że mogą zwojować świat w parze butów ozdobionych obcasem. Wiadomo, że marzeniem są te z kolekcji od Jimmy Choo, Christiana Louboutina czy Manolo Blahnika, lecz w ostatnich latach z uwagi na wygodę i precyzję wykonania uznanie zyskuje także obuwie szyte przez polskich projektantów, które coraz częściej porównywane jest do znanych światowych marek.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.