Komunikaty PR

Organizacje konsumenckie zachęcają do zgłaszania zakupowych absurdów

2024-04-16  |  01:00
Biuro prasowe

Będąc klientami spotykamy się z różnymi sytuacjami. Od naszej wiedzy i reakcji (lub jej braku) na nieuczciwe zachowania sprzedawców zależy czy oszukiwanie klientów stanie się przysłowiową żyłą złota. Dostrzegasz absurdy podczas zakupów? W ramach akcji „Skonsumuj swoje prawa” organizacje konsumenckie (Federacja KonsumentówStowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret) zachęcają do zgłaszania absurdów zakupowych, a najciekawsze lub najbardziej abstrakcyjne historie zostaną nagrodzone.

Jak się czujesz, gdy reklama, którą oglądasz ma się nijak do warunków oferty? Albo kiedy w umowie małym druczkiem zapisane są niekorzystne dla Ciebie zapisy? Albo kiedy kolejny raz sprzedawca bezpodstawnie wykręca się z uznania Twojej reklamacji lub -nasty raz nie dotrzymuje ustalonych terminów?

Zapewne wiele razy napotkałeś sytuacje, które Cię irytują i niepotrzebnie angażują. A przecież czas nie jest z gumy – każdy ma go mało. I tak sporo go poświęciłeś przed zakupem – szukałeś informacji (np. w internecie, na opakowaniu produktu), przeglądałeś różne oferty, by spełniały Twoje oczekiwania, przemyślałeś różne warianty, w końcu zaplanowałeś i zrobiłeś zakupy. Wierzyłeś że to, co kupiłeś, zaspokoi Twoje potrzeby i zagwarantuje uczucie satysfakcji. Tymczasem musisz się dodatkowo wdawać w dyskusje ze sprzedawcą, którego nie interesują przytaczane przez Ciebie racje i argumenty. Brzmi znajomo? 

Zakupowe błędne koło

Jeśli sprawa dotyczy Ciebie osobiście, zazwyczaj decydujesz się działać. Często jednak Twoja determinacja i zaangażowanie poddawane są przez sprzedawcę poważnej próbie. Z biegiem czasu, gdy napotykasz na kolejne utrudnienia, Twoja aktywność słabnie. Nierzadko rezygnujesz z dalszych działań, bo „nie ma sensu kopać się z koniem”. Jednak takie „odpuszczanie” nierzetelnemu sprzedawcy (rezygnacja z działań lub niepodejmowanie ich w ogóle) ma fatalne skutki dla konsumentów. Powstaje zjawisko, które można określić jako społeczne przyzwolenie na nieuczciwość. Efekt jest taki, że nieuczciwy przedsiębiorca nadal stosuje nierzetelne praktyki, których ofiarami padają kolejni klienci – a może i Ty sam za jakiś czas. – Powstaje błędne koło – nieuczciwy sprzedawca narusza interesy klientów, ale wobec braku wystarczającej reakcji z ich strony robi sobie z takiego postępowania sposób na zarabianie – oczywiście kosztem konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Miś, Prezes Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila.

Podziel się „absurdem zakupowym”! Weź udział w konkursie.

Świadomość swoich praw wśród konsumentów oraz aktywne zwalczanie nieuczciwych działań wobec klientów to jedyna droga, aby zmienić zakupową rzeczywistość na lepszą. Chcemy Ci w tym pomóc.

Zachęcamy Cię do udziału w kampanii edukacyjnej „Skonsumuj swoje prawa”, którą prowadzą trzy organizacje konsumenckie – Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila  oraz Stowarzyszenie Euro-Concret wspólnie ze Związkiem Cyfrowa Polska przy wsparciu Amazon.pl oraz centrukonsumenckie.pl.

Zapoznaj się z przygotowanymi materiałami, przyślij nam swój „absurd konsumencki” i weź udział w konkursie wiedzy konsumenckiej z nagrodami! Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://prawo-konsumenckie.pl/rozpoczynamy-kampanie-edukacyjna-skonsumuj-swoje-prawa/.

W ramach inicjatywy chcemy pokazać, że warto być aktywnym konsumentem i dla wspólnego dobra walczyć z nieuczciwymi praktykami na rynku. Publikując i nagłaśniając otrzymane „absurdy zakupowe” konsumenckie wspólnie pokażemy z czym nie powinien stykać się klient. 

Dlatego nie chowaj swojej historii do szuflady, a podziel się nią! Widzisz w mediach absurdalną ofertę lub reklamę? Zrób print screena i przyślij na adres absurdkonsumencki@federacja-konsumentow.org.pl.  Zamiast biernie przyglądać się nierzetelnym działaniom, zadziałajmy wspólnie. Razem możemy wpłynąć na zmiany i wyeliminować nieuczciwość z rynku. Dołącz do walki o uczciwe praktyki konsumenckie – bo razem możemy więcej!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu
Zakupy DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.