Komunikaty PR

Organizacje konsumenckie zachęcają do zgłaszania zakupowych absurdów

2024-04-16  |  01:00
Biuro prasowe

Będąc klientami spotykamy się z różnymi sytuacjami. Od naszej wiedzy i reakcji (lub jej braku) na nieuczciwe zachowania sprzedawców zależy czy oszukiwanie klientów stanie się przysłowiową żyłą złota. Dostrzegasz absurdy podczas zakupów? W ramach akcji „Skonsumuj swoje prawa” organizacje konsumenckie (Federacja KonsumentówStowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila i Stowarzyszenie Euro-Concret) zachęcają do zgłaszania absurdów zakupowych, a najciekawsze lub najbardziej abstrakcyjne historie zostaną nagrodzone.

Jak się czujesz, gdy reklama, którą oglądasz ma się nijak do warunków oferty? Albo kiedy w umowie małym druczkiem zapisane są niekorzystne dla Ciebie zapisy? Albo kiedy kolejny raz sprzedawca bezpodstawnie wykręca się z uznania Twojej reklamacji lub -nasty raz nie dotrzymuje ustalonych terminów?

Zapewne wiele razy napotkałeś sytuacje, które Cię irytują i niepotrzebnie angażują. A przecież czas nie jest z gumy – każdy ma go mało. I tak sporo go poświęciłeś przed zakupem – szukałeś informacji (np. w internecie, na opakowaniu produktu), przeglądałeś różne oferty, by spełniały Twoje oczekiwania, przemyślałeś różne warianty, w końcu zaplanowałeś i zrobiłeś zakupy. Wierzyłeś że to, co kupiłeś, zaspokoi Twoje potrzeby i zagwarantuje uczucie satysfakcji. Tymczasem musisz się dodatkowo wdawać w dyskusje ze sprzedawcą, którego nie interesują przytaczane przez Ciebie racje i argumenty. Brzmi znajomo? 

Zakupowe błędne koło

Jeśli sprawa dotyczy Ciebie osobiście, zazwyczaj decydujesz się działać. Często jednak Twoja determinacja i zaangażowanie poddawane są przez sprzedawcę poważnej próbie. Z biegiem czasu, gdy napotykasz na kolejne utrudnienia, Twoja aktywność słabnie. Nierzadko rezygnujesz z dalszych działań, bo „nie ma sensu kopać się z koniem”. Jednak takie „odpuszczanie” nierzetelnemu sprzedawcy (rezygnacja z działań lub niepodejmowanie ich w ogóle) ma fatalne skutki dla konsumentów. Powstaje zjawisko, które można określić jako społeczne przyzwolenie na nieuczciwość. Efekt jest taki, że nieuczciwy przedsiębiorca nadal stosuje nierzetelne praktyki, których ofiarami padają kolejni klienci – a może i Ty sam za jakiś czas. – Powstaje błędne koło – nieuczciwy sprzedawca narusza interesy klientów, ale wobec braku wystarczającej reakcji z ich strony robi sobie z takiego postępowania sposób na zarabianie – oczywiście kosztem konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Miś, Prezes Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila.

Podziel się „absurdem zakupowym”! Weź udział w konkursie.

Świadomość swoich praw wśród konsumentów oraz aktywne zwalczanie nieuczciwych działań wobec klientów to jedyna droga, aby zmienić zakupową rzeczywistość na lepszą. Chcemy Ci w tym pomóc.

Zachęcamy Cię do udziału w kampanii edukacyjnej „Skonsumuj swoje prawa”, którą prowadzą trzy organizacje konsumenckie – Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila  oraz Stowarzyszenie Euro-Concret wspólnie ze Związkiem Cyfrowa Polska przy wsparciu Amazon.pl oraz centrukonsumenckie.pl.

Zapoznaj się z przygotowanymi materiałami, przyślij nam swój „absurd konsumencki” i weź udział w konkursie wiedzy konsumenckiej z nagrodami! Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://prawo-konsumenckie.pl/rozpoczynamy-kampanie-edukacyjna-skonsumuj-swoje-prawa/.

W ramach inicjatywy chcemy pokazać, że warto być aktywnym konsumentem i dla wspólnego dobra walczyć z nieuczciwymi praktykami na rynku. Publikując i nagłaśniając otrzymane „absurdy zakupowe” konsumenckie wspólnie pokażemy z czym nie powinien stykać się klient. 

Dlatego nie chowaj swojej historii do szuflady, a podziel się nią! Widzisz w mediach absurdalną ofertę lub reklamę? Zrób print screena i przyślij na adres absurdkonsumencki@federacja-konsumentow.org.pl.  Zamiast biernie przyglądać się nierzetelnym działaniom, zadziałajmy wspólnie. Razem możemy wpłynąć na zmiany i wyeliminować nieuczciwość z rynku. Dołącz do walki o uczciwe praktyki konsumenckie – bo razem możemy więcej!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Zdrowie

Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający

Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.

Teatr

Jadwiga Jankowska-Cieślak i Daniel Olbrychski po 50 latach znów zagrają małżeństwo w sztuce „Przebłyski”. „To duża rozkosz spotkać się po tylu latach”

Twórcy sztuki zatytułowanej „Przebłyski” podkreślają, że jest to spektakl – lustro każdej pary. Kreowani przez Jadwigę Jankowską-Cieślak i Daniela Olbrychskiego Rosa i Abrasza przez lata byli małżeństwem, a w chwili śmierci mężczyzny widzowie dostają kompendium wiedzy o ich niełatwym życiu. Odtwórca głównej roli cieszy się, że znów może się spotkać na scenie z aktorką, która od lat robi na nim ogromne wrażenie. Przyznaje też, że Serge Kribus napisał ten tekst z myślą o nim i zależało mu, żeby zagrał tę sztukę w Paryżu. Najpierw jednak przedstawienie zostanie zaprezentowane w polskiej wersji.