Ostatni koncert w ramach Manu Summer Jazz Sundays w tym roku, wystąpi Kasia Nova
W najbliższą niedzielę zamyka się tegoroczny cykl koncertów Manu Summer Jazz Sundays. Edycję o nazwie „Dziewczyny Jazzu” zwieńczy występ Kasi Novej – wielowymiarowej wokalistki, która od wielu lat zafascynowana jest jazzem. Nie może Was zabraknąć!
Manu Summer Jazz Sundays, Manufaktura, Mały Rynek Jazzowy
(między restauracjami: Starbucks, Whiskey In The Jar oraz pizzerią 105)
Niedziela 27 sierpnia, godz. 17:00
Kasia Nova to utalentowana wokalistka, która od lat z powodzeniem odnajduje się w muzyce popularnej, jednak jej największą inspiracją jest jazz. Swoją muzyczną podróż zaczynała w 2008 roku, debiutując płytą pt. „Nova” i singlami „The Devil i „Broken Winds”. W 2010 roku powstał duet „Forever in a dream” ze światową gwiazdą – solistą Modern Talking – Thomasem Anderesem. Na swoim koncie artystka ma także współpracę z Robretem Jansonem czy wokalistą amerykańskiego zespołu No Mercy – Martinem Cintronem. 4 lata temu Kasia zaprosiła także do współpracy legendę polskiego rocka – Krzysztofa Jary Jaryczewskiego z Oddziału Zamkniętego – wspólnie stworzyli balladę pop rockową pt. „Magia”. W 2023 roku ukaże się druga płyta wokalistki pt. „Kochać”, która będzie wspomnieniem polskich piosenek rozrywkowych z lat 50-tych i 60-tych. Nie zabraknie także autorskich utworów artystki. Koncert w Manufakturze to doskonała okazja, żeby zapoznać się z repertuarem utalentowanej artystki.
Wszystkie koncerty w ramach Manu Summer Jazz Sundays są otwarte i niebiletowane, ale liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Koncertów można słuchać także podczas wizyt w restauracjach – z ogródków Pizzerii Stopiątka, Yarsy i Bobby Burger. W razie deszczu - występy artystów zostaną przeniesione do hallu głównego nieczynnej w tym dniu galerii.
Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej
IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu
„Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.