Komunikaty PR

Pandemia zabierze wesołe święta? Tak myśli 44% Polaków [Raport]

2020-12-17  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Skalska
VOX

Bukowska 148
60-197 Poznań
aleksandra|elephate.com| |aleksandra|elephate.com
+48 618 151 700
https://www.vox.pl/
Do pobrania Grafika ( 0.3 MB )

Mniej wesołych i magicznych – takich świąt Bożego Narodzenia spodziewa się 44% Polaków. Najwięcej z nas spotka się tylko z najbliższą rodziną, a przy stołach stanie mniej krzeseł, niż zwykle. Czego jeszcze dowiadujemy się z nowego badania marki VOX?

Pandemia koronawirusa wpłynie na sposób, w jaki będziemy celebrować nadchodzące Święta. W przeprowadzonej niedawno ankiecie między innymi o plany na tegoroczną Gwiazdkę marka wnętrzarska VOX zapytała blisko tysiąc Polaków. W każdej rodzinie będzie bowiem musiał zostać wypracowany kompromis, który uwzględni nastawienie bliskich do sanitarnych obostrzeń. Zgodnie z nimi, dopuszcza się zaproszenie maksymalnie 5 gości. Tymczasem aż 71% osób ze względu na pandemię stara się ograniczać spotkania z rodziną  lub ich całkowicie unikać.

Z raportu wynika również, że 4 na 10 z nas przygotuje przy bożonarodzeniowym stole mniej nakryć, niż zwykle. Jak mówi jeden z respondentów:

Święta w tym roku będą uboższe będzie mniej prezentów, mniej potraw na stole i więcej dyskusji związanych z obawami o przyszłość (praca, środki do życia).

Najwięcej osób (43%) spotka się wyłącznie z najbliższą rodziną. Co czwarty Polak ograniczy z kolei liczbę biesiadujących do grona domowników. Jak wynika z poprzedniego badania marki VOX, podobne podejście dominowało w Wielkanoc: 8 na 10 ankietowanych spędziło to święto jedynie z osobami, z którymi mieszka na co dzień. Większa kameralność nie musi jednak oznaczać braku prawdziwej, świątecznej atmosfery.

Mamy często taki nawyk, że dla gości staramy się bardziej, a dla domowników już niekoniecznie. Niech tym razem będzie inaczej – postarajmy się celebrować ten świąteczny czas z myślą o nas samych – apeluje Małgorzata Bernady, Head of Visual Concept Team w VOX. – Czasami wystarczą małe akcenty, dzięki którym wprowadzimy do domu wyjątkową atmosferę pełną ciepła i radości.

Znajdą się również osoby (2,5% badanych), które powitają pierwszą gwiazdkę w samotności. W większości przypadków wiąże się to właśnie z pandemią. Tradycyjne dzielenie się opłatkiem w tym roku może zastąpić wideorozmowa. Niemal 40% Polaków deklaruje, że złoży świąteczne życzenia bliskim przez internetowe komunikatory. Co ciekawe, 23% osób z tej grupy zaczęło korzystać z takich technologii dopiero w trakcie pandemii.

Ciągle widzimy pandemię jako sytuację wyjątkową, coś, przez co musimy w tym roku przejść, ale „odbijemy sobie” w przyszłym roku. Takie myślenie, choć może być złudne, może kierować nas na tory nowych praktyk zapośredniczonej rodzinności w czasie tegorocznych Świąt – komentuje dr Paula Pustułka, socjolożka z Uniwersytetu SWPS.

Izolacja podczas świąt Bożego Narodzenia, które uważane są za najbardziej rodzinne, nie będzie dla nas łatwa. Jak dowodzi wspomniane badanie, aż 61% Polaków jest już zwyczajnie zmęczonych pandemią. Ponad połowa odczuwa w związku z tym frustrację, a nieco mniej osób – przygnębienie.

Większość ankietowanych (63%) zauważa również, że ostatnie miesiące negatywnie odbiły się na naszych relacjach. Nie tylko rzadziej się spotykamy, ale jesteśmy też bardziej nieufni wobec siebie. Najbardziej tęsknimy za wolnością, normalnością oraz możliwością bezpośrednich kontaktów z innymi ludźmi – oby nowy rok zwrócił nam wszystkie te rzeczy w pakiecie. Tymczasem ostatnie tygodnie grudnia warto wykorzystać na pogłębienie więzi z domownikami oraz przygotowanie wnętrz na radosny powrót licznych gości.


Z pełną treścią raportu można zapoznać się na stronie marki VOX: https://www.vox.pl/artykul-relacje-i-spotkania-polakow-w-czasie-pandemii

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VOX
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.