Komunikaty PR

Pokaz z udziałem Amazonek, gwiazdy, rabaty, a nawet… pokaz z psami do adopcji

2023-10-12  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Wielkimi krokami zbliża się łódzkie święto mody – Manufaktura Fashion Week. Już 14 października odbędzie się osiemnasta (!) edycja tego wydarzenia. Inkluzywna różnorodność – tak można podsumować tegoroczną ideę święta mody w Manufakturze. Tegoroczny program skupi się na ukazaniu, że piękno nie ma jednego określonego rozmiaru czy formy. Na wybiegu pojawią się gwiazdy, amazonki i goście specjalni…

18. Manufaktura Fashion Week

14.10.2023r., godz. 10-22

Tegoroczna edycja Manufaktura Fashion Week ma pomóc ukazać przemysł modowy z bardziej ludzkiej, różnorodnej strony. Choć przez wiele lat branża trzymała się sztywno ustalonych, bardzo rygorystycznych kanonów piękna, od kilku lat obserwuje się w niej nie lada przełom: na światowych wybiegach pojawią się modelki i modele przełamujący schematy. Najwięksi projektanci zapraszają do swoich kampanii m.in. modelki z bielactwem, plus size czy z niepełnosprawnością – wszystkie piękne w unikatowy sposób. Manufaktura, chcąc nawiązać do światowych trendów, zaangażowała do pokazów wyjątkowych uczestników.

Społeczny wymiar pokazów

Na wybiegu w rotundzie galerii handlowej pojawią się m.in. amazonki ze Stowarzyszenia Amazonek Warszawa-Centrum, które udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, pomysłodawczynią akcji #DotykamWygrywam. Ekspertka jednocześnie przypomni o trwającym Różowym Październiku, czyli obchodach Miesiąca Świadomości Raka Piersi.

W tegorocznej edycji Fashion Weeka, pojawią się także nietypowi, bo czworonożni goście. W trakcie specjalnego pokazu, na wybiegu pojawi się kilku psich podopiecznych OTOZ Animals Łódź, które od wielu lat współpracuje z Manufakturą na rzecz skrzywdzonych zwierząt. Bez obaw, bezpieczeństwo psiaków będzie najważniejsze: - W pokazie wezmą udział wyłącznie te psiaki, które dobrze czują się wśród ludzi i nie przeszkadza im mnogość różnych bodźców. Wolontariusze OTOZ Animals świetnie znają swoich podopiecznych, a jednocześnie chcą nagłośnić ich nierzadko ciężki los i w tak niekonwencjonalny sposób pomóc im znaleźć nowy, kochający dom – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury. Na czas pokazu OTOZ Animals, muzyka i oświetlenie zostaną przytłumione, a samo stanowisko OTOZ Animals Łódź zostanie ulokowane poza rotundą, w spokojnym pasażu handlowym obok sklepu Grycan.

Kolejnym wydarzeniem o społecznym charakterze będzie akcja #REALLOOKCHALLENGE, czyli promocja kampanii „Zdrowy Online, Szczęśliwy Offline”. Kampania wskazuje na problem z mediami społecznościowymi, a dokładniej ze zdjęciami ukazującymi idealne ciała, luksusowe style życia i pozornie doskonałe relacje międzyludzkie. Obecnie, aktywni użytkownicy mediów społecznościowych są przytłoczeni tego typu relacjami, przez co zaniża się ich poczucie własnej wartości, są niezadowoleni z własnego wyglądu oraz życia, mając niezdrową potrzebę naśladowania nierzeczywistych ideałów. W ramach promocji akcji w Manufakturze podczas Fashion Weeka, goście obejrzą pokaz dedykowany kampanii, a także będą mogli wziąć udział w konkursie.

Konkurs #REALLOOKCHALLENGE skupia się na promowaniu naturalności w mediach społecznościowych. Aby wziąć udział – podczas wydarzenia należy udać się do specjalnej Instastrefy, gdzie przy pomocy profesjonalnego stylisty dobrana zostanie idealna stylizacja. Następnie, przygotowane zostanie nagranie z metamorfozą, które należy opublikować w swoich kanałach Social Media, oznaczając @manufakturalodz i @thelookoftheyearpoland. Wyniki zostaną ogłoszone o godzinie 19:30.

Nie zabraknie gwiazd

Jeśli Fashion Week, to nie może zabraknąć znanych twarzy! Sobotnie (14.10) wydarzenie poprowadzą Klaudia El Dursi, top modelka i prowadząca telewizyjne show, a także Mateusz Hładki, telewizyjny prezenter i reporter. Wyjątkową lekcję nauki chodzenia po wybiegu da sama Marcelina Zawadzka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych modelek, Miss Polonia 2011, a także prezenterka telewizyjna. Pod jej okiem chętni będą mogli postawić pierwsze kroki na wybiegu – kto wie, może odnajdziemy nową gwiazdę modelingu? Marcelina pojawi się też w pokazie mody ManuExclusive, czyli marek premium w Manufakturze oraz w pokazie z psami z OTOZ Animals Łódź.

Moda przez duże M

Święto mody nie byłoby możliwe bez tych, którzy ją tworzą na co dzień. Podczas tegorocznej edycji nie zabraknie doświadczonych projektantów, jak i okazji do tego, by puścić własne wodze fantazji. Pokaz specjalny zaprezentuje Marta Kuszyńska, która zainspirowana tegoroczną edycją, przygotowała nową kolekcję – szytą specjalnie na tegoroczną edycję Manufaktura Fashion Week, a także Angelika Józefczyk, Acrimony i Tomasz Płuska z marką bandida_como_yo.

Dla tych, którzy chcieliby spróbować własnych sił w tworzeniu ubrań, przygotowano coś specjalnego: warsztaty upcyklingu ze znaną TikTokerką, Angeliką Witek, znaną w sieci jako Anddzikk. Na profesjonalny stanowiskach wyposażonych m.in. w maszyny do szycia, każdy uczestnik będzie mógł nadać swoim ubraniom zupełnie nowe życie lub stworzyć coś od zera. Torebka ze starych jeansów albo sukienka z prześcieradła? Proszę bardzo! Angelika pokaże też swoją autorską kolekcję stworzoną w całości z materiałów z upcyklingu.

Nowe odkrycia branży i rabaty

Święto mody w Manufakturze będzie także doskonałą okazją do poznania nowych twarzy branży modowej – w pokazach pojawią się bowiem laureaci prestiżowego konkursu The Look Of The Year Polska. Finaliści tegorocznego plebiscytu, którzy pojawią się w Manufakturze, mają przed sobą jeszcze jedno duże wyzwanie – światowy finał konkursu w San Remo we Włoszech pod koniec października. Młodzi modele i modelki zachwycą nie tylko wyglądem, ale także niesamowitą energią.

Fashion Week w Manufakturze to także wielkie święto zakupów. W piątek i sobotę (13 i 14.10) na gości Manufaktury czekać będą wyjątkowe rabaty i promocje, dzięki czemu szukanie modowych perełek i nowości będzie przyjemniejsze. Pełna lista marek biorących udział w akcji pojawi się wkrótce na stronie internetowej Manufaktury.

Harmonogram wydarzenia:

12:00 – rozpoczęcie wydarzenia, prowadzenie imprezy: Mateusz Hładki, Klaudia el Dursi

12.10 - pokaz mody dziecięcej

12:30 – #REALLOOK - rozmowa o samoakceptacji, wpływie mediów społecznościowych, The Look of The Year

13:00 – Psy na wybiegu – pokaz specjalny  z psami do adopcji z OTOZ Animals Łódź. Marcelina Zawadzka.

13.15 - pokaz mody #Amazonki – Stowarzyszenie Amazonek

13:20 – rozmowa z Ewą Jakubiec – Miss Polonia 2023 - profilaktyka piersi #różowy październik,

14:00 – pokaz mody #sport

14.30 – Angelika Witek- warsztaty upcyklingowe z Angeliką Witek Andzikk

15:00 – pokaz mody #streetfashion

15:30 - lekcja i nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką

16:00 – pokaz mody #smart casual z tancerzami

16.30 – spotkanie z Izą Sakutovą, braffiterką i inicjatorką akcji Dotykam = Wygrywam

17:00 – pokaz mody #ManuExclusive z udziałem Marceliny Zawadzkiej i Ewy Jakubiec

17:20 – strefa gwiazd - autografy od K. El Dursi, M. Zawadzkiej, E. Jakubiec, A. Witek

18:00 – pokaz mody #wieczorowe, tancerze

18:30 – prezentacja upcyklingowej kolekcji Angeliki Witek

19:00 – pokaz mody „Aleja Gwiazd Projektantów” – Marta Kuszyńska, Angelika Józefczyk, ACRIMONY, Tomasz Płusa – z udziałem Ewy Jakubiec – Miss Polonia 2023

19:50 – ogłoszenie wyników konkursu #REALLOOK

20:00 – pokaz mody bielizny

21:00 - zakończenie

12-20.00 –         Instastrefa #realchallenge

                          Stanowisko makijażowe Golden Rose

                          Stanowisko Now Brow

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:00

Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk

Pierwsza taka współpraca legendarnej już marki z polskim artystą. Tylko 40 sztuk limitowanej edycji G-SHOCK x Janusz Walczuk będzie dostępnych w sprzedaży. Marka, która w
Moda SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
2024-07-31 | 15:00

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA   Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla
Moda Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!
2024-07-30 | 12:50

Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!

Odpowiednio dobrane buty mogą sprawić, że w całej stylizacji poczujemy się naprawdę świetnie. Szalone printy czy bardziej stonowane zestawienia kolorów nie tylko

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.