Polska premiera automatycznych robotów do mycia okien hiszpańskiej marki Cecotec
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Według prognoz wartość rynku robotów do czyszczenia okien wzrośnie na przestrzeni 8 lat o 310 proc. Premierę na polskim rynku mają urządzenia Cecotec. Model Conga Windroid 970 myje okna w pięciu etapach, a także ma pięć automatycznych trybów czyszczenia. Mniejszy Windroid 880 natomiast posiada trzy kroki oczyszczania. Urządzenia mają funkcje wykrywania granic szyb dla dokładnego sprzątania, a także zabezpieczenia zapobiegające przypadkowemu upadkowi robotów. Polskim dystrybutorem marki Cecotec jest firma 4cv Mobile.
Z danych wynika, że globalny rynek robotów do czyszczenia okien wyceniany na 85,17 mln dolarów w 2022 r. wzrośnie trzykrotnie do 2030 r. osiągając wartość 264,18 mln dolarów. Te urządzenia są coraz popularniejsze także na polskim rynku, a swoją premierę miały niedawno roboty do mycia okien hiszpańskiej marki Cecotec, której dystrybutorem jest firma 4cv Mobile.
Robot Conga Windroid 970 myje okna w pięciu etapach: mycie, odkamienianie, odsączanie, szorowanie i suszenie, co pozwala na uzyskanie pełnej czystości bez wysiłku. Dzięki technologii inteligentnej nawigacji – iTech WinSquare – urządzenie wykrywa granice czyszczonej powierzchni oraz planuje najlepszą trasę przejazdu dla pełnej czystości szyby. Kwadratowy kształt gwarantuje, że robot dociera we wszystkie narożniki czyszczonej powierzchni.
Urządzenie posiada pięć automatycznych trybów czyszczenia. Tryb N czyści poziomo, a tryb Z – pionowo. Będą one odpowiednie, jeśli na powierzchni znajdują się małe przeszkody, takie jak uchwyty lub pokrętła – robot wykrywa je, omija i kontynuuje czyszczenie. Tryb Loop służy do usuwania większych, miejscowych zabrudzeń – intensywnie czyści powierzchnię poprzez przejechanie nad tym samym miejscem 10 razy. Za pomocą trybu Area można wyznaczyć konkretny obszar do czyszczenia. Ostatnim trybem jest tryb ręczny, w którym za pomocą pilota użytkownik steruje pracą robota Cecotec. Po zakończeniu sprzątania urządzenie wraca do punktu, w którym rozpoczęło pracę.
Cecotec Conga Windroid 970 odpowiedni jest do czyszczenia okien, ale także luster, szklanych drzwi czy ścian. Oprócz wykorzystanej w urządzeniu siły ssącej, zapewniającej dobre przyleganie robota do czyszczonej powierzchni, posiada on cztery systemy bezpieczeństwa: algorytm kontroli zapobiegający upadkowi, system zasilania awaryjnego, kontrolę podciśnienia i linę z przyssawką bezpieczeństwa. Ładowanie akumulatora trwa 2 godziny.
W skład zestawu, oprócz robota do mycia okien, wchodzi zasilacz, pilot, lina bezpieczeństwa, przewód zasilający, dwie zapasowe ściereczki do mopowania i instrukcja obsługi. Cecotec Conga Windroid 970 dostępny u partnerów handlowych w cenie 1 570 zł.
W ofercie Cecotec znajduje się także mniejszy robot myjący okna – Windroid 880 Spray Water Connected. Obsługa urządzenia przebiega za pomocą mobilnej aplikacji lub pilota. Działanie robota opiera się na automatycznym spryskiwaniu szyby, a następnie czyszczeniu i osuszaniu danego obszaru. Urządzenie jest wyposażone w technologię iTECH WIN 4.0, dzięki której Cecotec Windroid 880 wykrywa granice okien, planuje trasę i skutecznie czyści powierzchnię. Robot posiada potrójny system bezpieczeństwa, zapobiegający samoistnemu odczepieniu się urządzenia od szyby. Cecotec Windroid 880 Spray Water Connected dostępny jest u partnerów handlowych w cenie 799,99 zł.
Oaza spokoju na Żoliborzu
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.