Komunikaty PR

Ponad 42 proc. badanych chce bardziej dbać o swój dobrostan. Oyka Power Hour

2023-08-23  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Jedynie 16,1 proc. badanych uważa, że wystarczająco dba o swój wellbeing, a osoby dbające o dobrostan częściej planują dzień pracy, aby w ten sposób rozdzielać ją od życia osobistego. Aż 28,8 proc. respondentów czas na dodatkowe aktywności poza pracą ma tylko w weekendy. Okazuje się, że im mniej mamy czasu na inne zajęcia poza pracą, tym rzadziej poświęcamy go na rozwój osobisty i hobby. Badanie towarzyszy trasie Oyka „Power Hour. Pielęgnuj swoją siłę”, będącej połączeniem motywacyjnych wystąpień z akustycznymi koncertami w wykonaniu Olgi Kozierowskiej.

Ponad ⅓ badanych chce zacząć dbać o swój wellbeing

Wellbeing, po polsku określany jako dobrostan, to pojęcie obejmujące holistyczne spojrzenie na człowieka i jego potrzeby, zarówno te fizyczne, jak i emocjonalne czy psychiczne. Określa sytuację, w której człowiek czuje się komfortowo, może realizować swoje cele oraz plany. Wyniki badania* przeprowadzonego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką wskazują, że ponad połowa ankietowanych czas na dbanie o swój wellbeing znajduje na co dzień, jednak jedynie 16,1 proc. respondentów uważa, że robi to w wystarczającym stopniu. Z kolei 42,6 proc. chciałoby robić to w większym wymiarze. Ponad ⅓ uczestników badania przyznaje, że nie dba o swój dobrostan i zależałoby im na zmianie tego stanu. Okazuje się, że ważnym czynnikiem w dbaniu o niego jest planowanie dnia pracy. Z przeprowadzonego badania wynika, że osoby w pełni dbające o swoje dobre samopoczucie w 41,2 proc. zawsze planują swój dzień pracy, podczas gdy badani, którzy robią to niewystarczająco, jedynie w 30,7 proc. Natomiast wśród ankietowanych, którzy chcieliby dopiero wprowadzić wellbeing, jedynie co piąty zawsze planuje swój dzień pracy.

 

W pytaniu wielokrotnego wyboru respondenci zostali zapytani o to, co robią dla poprawy swojego samopoczucia. Z badania wynika, że wśród ankietowanych usatysfakcjonowanych ze swojego wellbeing, o jakość snu dba 70,6 proc., czas tylko dla siebie wydziela 65,9 proc., a 31,8 proc. wykonuje regularne badania kontrolne. Odnotowano dużą różnicę tych wskazań wśród badanych, którzy dopiero chcieliby zacząć dbać o wellbeing – kolejno 28,8 proc., 32,1 proc., 12,5 proc.

 

– Wyniki badania pokazują nam, jak ważne jest zachowywanie równowagi między pracą a życiem osobistym, jak wpływa to na wellbeing. Jednak nic nie dzieje się samo, a pewne mechanizmy musimy sami wypracować, co często nie jest proste. Chcę podpowiedzieć ludziom, w jaki sposób i dzięki jakim rozwiązaniom mogą poczuć się lepiej ze sobą i lepiej w relacjach z innymi. Wiem, że dziś wszyscy są zabiegani i w tym pędzie zapominają o sobie, jednocześnie pragną coś zmienić, jednak często nie wiedzą, od czego zacząć. W swoim wystąpieniu przeplatać będę słowa o ulgach z muzyką, która, jak twierdzą inni, niesie radość – mówi Olga Kozierowska, na scenie muzycznej posługująca się pseudonimem Oyka.

 

Oyka „Power Hour. Pielęgnuj swoją siłę” w 10 polskich miastach

Power Hour to spotkanie z muzyką na żywo, połączone z motywującym wystąpieniem – power speech w wykonaniu Oyki, czyli Olgi Kozierowskiej – prezeski Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i autorki bestsellera „Miłość to czasownik”. Power Speech będzie składał się z trzech bloków. Pierwszy to obfitości siebie, w którym Oyka opowie o tym, co zrobić, by poczuć, że mamy wszystko, czego potrzebujemy, by osiągnąć wymarzone cele. W drugim bloku omówi obfitość relacji, a więc to, jak żyć z kimś szczęśliwiej. Trzecia część dotyczyć będzie obfitości portfela – jak pokochać pieniądze, by i one cię pokochały. Muzyka komponowana przez Oykę łączy w sobie elementy easy jazz, folku i indie pop. W trakcie występów towarzyszyć jej będzie Leski – gitarzysta, kompozytor, autor tekstów i producent muzyczny.

 

Ponad ¼ badanych znajduje czas dla siebie jedynie w weekendy

Trasa będzie wsparciem dla osób, które pragną nauczyć się odnajdywania drobnych przyjemności na co dzień. Ponad połowa uczestników badania deklaruje, że udaje jej się wygospodarować czas na dodatkowe aktywności pozapracowe zarówno w dni robocze, jak i weekendy. Wśród badanych w pełni dbających o wellbeing odsetek ten wynosi 95,3 proc. Jednocześnie 28,8 proc. badanych przyznaje, że jest w stanie znaleźć tego typu czas jedynie w weekendy. Wśród osób, dopiero chcących rozpocząć dbanie o wellbeing odsetek wynosi 44,6 proc. Okazuje się, że jedynie 6,8 proc. uczestników badania wcale nie posiada czasu dla siebie poza pracą zawodową. Nadal część z nas całą swoją energię i czas poświęca karierze, zapominając, że niemniej ważny od pracy, jest rozwój zainteresowań i pasji.

 

– Hasło przewodnie trasy Oyka Power Hour to „Pielęgnuj swoją siłę”. Jako marka Gliss wiemy, jak ważny w życiu kobiet jest rozwój osobisty, a więc także wygospodarowanie przestrzeni na dbanie o swoje pasje i zainteresowania. Nie mniej istotny jest balans między życiem osobistym i pracą, dlatego od lat wspieramy kobiety na drodze do rozwoju. Jesteśmy dumni, że ponownie możemy być partnerem inicjatywy Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i współtworzyć kolejny bardzo ważny, ale i niezwykle ciekawy, projekt – mówi Aleksandra Gawlas, Dyrektorka Marketingu Henkel HCB, partner strategiczny Oyka Power Hour.

 

Rzadko poświęcamy czas na rozwój osobisty i hobby

Wyniki badania wskazują, że większość z nas nie jest w stanie wygospodarować na co dzień czasu na rozwój osobisty. Wśród badanych, którzy czas wolny mają zarówno w dni robocze, jak i weekend, najczęstszą aktywnością jest sport i ruch na świeżym powietrzu – wskazuje je 78,8 proc. Co ciekawe, wśród ankietowanych, którym udaje się wygospodarować czas na dodatkowe aktywności tylko w dni wolne od pracy, najliczniejszym wskazaniem były spotkania z rodziną i znajomymi – deklarowało je 73 proc. uczestników. Rozwój osobisty i naukę języków obcych praktykuje 51,4 proc. ankietowanych, deklarujących czas wolny na co dzień i 44,1 proc., mających go tylko w weekendy. Podobnie jest z hobby: w pierwszej grupie uczestników czas na nie ma 41,4 proc., a w drugiej – jedynie 30,9 proc.

 

Bilety na wydarzenia dostępne na www.Multikino.pl w cenie 111 zł (premiera w Warszawie) oraz 77 zł (pozostałe terminy).

Harmonogram występów:

PREMIERA: Warszawa 28 września

Poznań 4 października

Łódź 5 października

Lublin 12 października

Wrocław 19 października

Bydgoszcz 15 listopada

Gdańsk 16 listopada

Szczecin 23 listopada

Katowice 7 grudnia

FINAŁ: Kraków 8 grudnia

 

Organizator wydarzenia: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: GLISS

Partner wspierający: Lipton

 

*W badaniu wzięło udział 528 osób, 47 proc. w wieku do 39 lat i 53 proc. powyżej 40 lat, 29 proc. pochodzi z małych i średnich miejscowości, 71 proc. z miast powyżej 100 tys. mieszkańców. 88 proc. badanych pracuje na etacie lub w oparciu o umowę B2B, 12 proc. prowadzi własną firmę. 53 proc. ma hybrydowy tryb pracy, 34 proc. – stacjonarny, a 13 proc. – zdalny.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej Biuro prasowe
2024-07-26 | 13:00

Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej

Z wyglądu przypominają UFO, a ich dźwięk potrafi relaksować nawet najbardziej zestresowaną osobę. Handpany, bo o nich mowa, coraz częściej rozbrzmiewają w stolicy. Gry na tym nietypowym
Muzyka IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu
2024-07-25 | 13:25

IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu

3 sierpnia w Poznaniu odbędą się największe w Polsce mistrzostwa DJ-ów, czyli IDA Poland 2024. Po raz czwarty partnerem imprezy będzie marka Technics, legendarny producent sprzętu
Muzyka „Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny
2024-07-24 | 11:35

„Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny

Program kolejnego koncertu z cyklu „Klasyka w szortach” organizowanego przez Akademię Muzyczną w Łodzi i Fuzję został zaprojektowany z myślą o odbiorcach w każdym wieku.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.