Port Łódź łączy siły z Fundacją Huśtawka
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
„Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” – to przesłanie akcji społecznej wspierającej rodziców na każdym etapie życiowego wyzwania, jakim jest wychowywanie dziecka. Inicjatywa realizowana jest przez Fundację Huśtawka oraz Port Łódź, które wspólnie uruchamiają bezpłatne konsultacje dla rodziców: stacjonarne, telefoniczne oraz poprzez aplikację Messenger. Planowane są ponadto spotkania z psychologami, organizacjami, a także autorami książek podejmującymi temat zdrowia psychicznego. Fundacja Huśtawka na stałe zagości w Porcie Łódź, gdzie w jednej z sal przeznaczonych do działań społecznych będzie mieć swoją nową siedzibę.
Inauguracja akcji „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” nieprzypadkowo odbywa się 10 października, kiedy to obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Port Łódź połączył siły z łódzką Fundacją Huśtawka na czele z jej założycielką Anną Grabarczyk, by wspomóc rodziców w trudnych sytuacjach, a także służyć radą młodym mamom i tatom, którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z rodzicielstwem. Anna Grabarczyk jest już koordynatorką Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, teraz w ramach inicjatywy „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” wspólnie z zespołem Fundacji oferować będzie bezpłatną pomoc rodzicom realizowaną poprzez stacjonarne spotkania indywidualne i grupowe, porady telefoniczne oraz konsultacje za pomocą komunikatora Messenger.
Pierwsze dyżury stacjonarne w Porcie Łódź – nowej siedzibie Fundacji Huśtawka – odbędą się 19 oraz 26 października w godzinach 15:00 – 18:00. Dodatkowo z myślą o rodzicach przez trzy dni w tygodniu funkcjonować będą konsultacje: telefoniczne (każdy wtorek w godzinach 19:00 – 22:00) oraz poprzez aplikację Messenger (każdy poniedziałek i piątek w godzinach 19:00 – 22:00).
- Inicjatywa „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” to bezpieczna przestrzeń dla rodziców, w której mogą opowiedzieć o tym co czują, o tym z jakimi problemami borykają się każdego dnia, o swoich trudnościach i radościach. To miejsce dla każdej mamy i każdego taty, który potrzebuje wsparcia, szuka pomocy albo po prostu potrzebuje porozmawiać, opowiedzieć komuś o swoich troskach. Aby dawać dzieciom siłę, być ich podporą, towarzyszyć im w zdobywaniu świata, każdy rodzic potrzebuje mocy – mówi Anna Grabarczyk, założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka.
Symbolem wspólnej akcji Fundacji oraz Portu Łódź jest ekspozycja zlokalizowana w Atrium Centrum - huśtawka. Każdy odwiedzający Port Łódź może na niej usiąść i pomyśleć nad przesłaniem inicjatywy „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!”, wykonać sobie na niej zdjęcie lub film, który opublikowany w mediach społecznościowych z pewnością znacznie przyczyni się do szerzenia świadomości na temat tej ważnej inicjatywy.
- Nasze emocje są jak huśtawka – raz w górę, raz w dół, wszystkie potrzebne. Ważne, by odpowiednio i na czas się nimi zaopiekować. Zaopiekować się sobą. A czasami, jeśli nasze zasoby są zabezpieczone, zobaczyć czy ktoś obok nie potrzebuje wsparcia. Dlatego Port Łódź połączył siły z Fundacją Huśtawka. Chcemy wyjść naprzeciw osobom, które może za długo były silne i teraz po prostu potrzebują porozmawiać – opisuje nową społeczną akcję Centrum Maria Szwed z Portu Łódź.
Siedziba Fundacji Huśtawka
Port Łódź, ulica Pabianicka 245
Sala Rokicie
Dyżury
Stacjonarne:
19 października (czwartek) 15:00 – 18:00
26 października (czwartek) 15:00 – 18:00
Telefoniczne:
Każdy wtorek 19:00 – 22:00
Tel: 780 73 73 74
Messenger:
Każdy poniedziałek i piątek 19:00 – 22:00
Fundacja Huśtawka
Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna. Założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka, koordynatorka Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Pogadajmytutaj, trenerka umiejętności społecznych, szkoleniowiec, wykładowca akademicki. Od kilkunastu lat pracuje z osobami w różnych kryzysach. Prywatnie mama Ignasia.
Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!
Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.