Komunikaty PR

Port Łódź łączy siły z Fundacją Huśtawka

2023-10-26  |  12:55
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.32 MB )

Łódzka Fundacja Huśtawka zajmująca się pracą z osobami w kryzysach przeniosła swoją siedzibę do Portu Łódź, centrum handlowego należącego do Ingka Centres. To kolejna po „Butiku Pełnym Dobra” inicjatywa społeczna Portu Łódź, której celem jest wspieranie lokalnych organizacji. W Atrium Centrum jako symbol rozpoczętej współpracy pojawiła się ekspozycja - huśtawka, na której każdy może usiąść i pomyśleć nad głównym przesłaniem Fundacji: „Raz w górę, raz w dół. To normalne. Nasze emocje są na huśtawce”. W Porcie Łódź Fundacja Huśtawka organizować będzie spotkania tematyczne dotyczące zdrowia psychicznego, odbywać będą się tu też dyżury otwarte, szczególne kierowane do rodziców szukających wsparcia.

W Porcie Łódź Fundacja Huśtawka realizować będzie program akcji społecznej „Raz w górę, raz w dół”, mającej na celu wsparcie rodziców na każdym etapie życiowego wyzwania, jakim jest wychowywanie dziecka. Zespół Fundacji na czele z prezeską Anną Grabarczyk oferować będzie bezpłatną pomoc rodzicom, realizowaną nie tylko poprzez stacjonarne spotkania indywidualne i grupowe, ale także porady telefoniczne oraz konsultacje za pomocą komunikatora Messenger „Mamo, tato, pogadajmy!” Planowane są ponadto spotkania z psychologami, organizacjami, osobami, które mierzyły czy nadal mierzą się z kryzysem emocjonalnym, a także autorami książek podejmującymi temat zdrowia psychicznego.

- W nowej siedzibie w Porcie Łódź, chcemy jeszcze szerzej wyjść do mieszkańców Łodzi i regionu, wspierać rodziców na każdym etapie – gdy czekają na przyjście na świat dziecka, gdy zmagają się z wyzwaniem jakim niewątpliwie jest bycie mamą lub tatą oraz gdy w rodzicielstwie spotyka ich utrata. Inicjatywa „Raz w górę, raz w dół” realizowana przez naszą Fundację to bezpieczna przestrzeń dla rodziców, w której mogą opowiedzieć o tym co czują, o tym z jakimi problemami borykają się każdego dnia, o swoich trudnościach i radościach mówi Anna Grabarczyk, założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka.

Symbolem wspólnej akcji Fundacji oraz Portu Łódź jest ekspozycja zlokalizowana w Atrium Centrum - huśtawka. Każdy odwiedzający Port Łódź może na niej usiąść i wykonać sobie zdjęcie lub film, które opublikowane w mediach społecznościowych z hasztagiem #razwgóręrazwdół z pewnością znacznie przyczynią się do szerzenia świadomości na temat tej ważnej inicjatywy.

- Nasze emocje są jak huśtawka – raz w górę, raz w dół, wszystkie potrzebne. Ważne, by odpowiednio i na czas się nimi zaopiekować. Zaopiekować się sobą. A czasami, jeśli nasze zasoby są zabezpieczone, zobaczyć czy ktoś obok nie potrzebuje wsparcia. Dlatego Port Łódź połączył siły z Fundacją Huśtawka. Chcemy wyjść naprzeciw osobom, które może za długo były silne i teraz po prostu potrzebują porozmawiać opisuje nową społeczną akcję Centrum Maria Szwed z Portu Łódź.

Fundacja Huśtawka została założona przez kobiety. Powstała po to, aby wspierać i pomagać osobom, w szczególności rodzinom, w sposób profesjonalny, z zachowaniem granic i poszanowania godności drugiego człowieka. Jej celem jest zmiana rzeczywistości, budowanie współpracy między organizacjami i instytucjami na rzecz poprawy życia osób najbardziej potrzebujących. Fundacja Huśtawka współpracuje między innymi z Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym, gdzie prowadzony był Punkt Interwencji Kryzysowej dla mieszkańców Łodzi, studentów i pracowników oraz realizuje szkolenia dla profesjonalistów wspierających osoby w kryzysach. 

Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna. Założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka, koordynatorka Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży „Pogadajmy tutaj”, trenerka umiejętności społecznych, szkoleniowczyni, wykładowczyni akademicka. Od kilkunastu lat pracuje z osobami w różnych kryzysach. Prywatnie mama Ignasia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto Biuro prasowe
2024-07-31 | 12:15

Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto

Mimo że za nami dopiero półmetek tegorocznych wakacji, już teraz warto zacząć zastanawiać się nad stopniowym kompletowaniem szkolnej wyprawki. Jak pokazują badania, 9 na 10
Dziecko Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady
2024-07-30 | 17:00

Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady

Mleko mamy to naturalny i najzdrowszy pokarm zapewniający noworodkowi wszystkie składniki odżywcze niezbędne dla jego prawidłowego wzrostu i rozwoju. Jednak dla wielu kobiet karmienie
Dziecko Zupa owocowa z lanymi kluseczkami
2024-07-30 | 17:00

Zupa owocowa z lanymi kluseczkami

Składniki (6-8 porcji): • 1 litr wody Mama i ja • 250 g truskawek • 1 gruszka • 1 jabłko • 50 g malin • 2-3 śliwki • 1-2 goździki • sok z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.