Komunikaty PR

Postanowienia noworoczne Polaków: chcemy schudnąć i mieć nowe hobby

2021-02-02  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Schudnę, zacznę się zdrowiej odżywiać, znajdę nowe hobby – to od lat jedne z najbardziej popularnych postanowień noworocznych Polaków. Czy w tym roku planujemy wprowadzić podobne zmiany w naszym życiu? Aby odpowiedzieć na to pytanie DevaGroup, agencja specjalizująca się w działaniach SEM i SEO, sprawdziła, czego szukaliśmy w Google na przełomie grudnia 2020 roku i stycznia 2021 roku. Jak pokazują wyniki analizy, największy wzrost zainteresowania odnotowały zagadnienia związane z nowym hobby (+52,3%), ze zdrową dietą i zrzucaniem zbędnych kilogramów (+24,9%), a także czytaniem (+20,8%). Spadki można natomiast zaobserwować w przypadku haseł dotyczących podróży (-50,1%) oraz rzucania palenia (-24,4%).

W nowym roku planujemy pozbyć się zbędnych kilogramów

Efektem zamkniętych siłowni i klubów fitness oraz pracy z domu, a co za tym idzie stałego dostępu do przekąsek, dla wielu Polaków z pewnością będzie przybranie na wadze. Nic więc dziwnego, że na przełomie grudnia 2020 roku i stycznia 2021 roku zintensyfikowaliśmy poszukiwanie informacji, pozwalających przeciwdziałać temu zjawisku. Największy wzrost – o 55% r/r – odnotowały frazy związane ze  zdrowym odżywianiem. Zastanawialiśmy się też jak schudnąć (+40,7%) oraz zmienić lub wprowadzić dietę (+15%). Łącznie, słowa kluczowe związane z tymi obszarami internauci wpisywali o 24,9% częściej niż 12 miesięcy temu. Można więc powiedzieć, że po długim czasie lockdownu postanowiliśmy zadbać o swój wygląd, zdrowie i samopoczucie, co jest dobrą informacją dla dietetyków oraz firm specjalizujących się w dietach pudełkowych z dowozem do domu.

Nadal chcemy ćwiczyć, ale w domu

Standardowo, każdego roku w styczniu siłownie, kluby fitness i baseny przeżywają prawdziwe oblężenie, co w dużej mierze jest związane z noworocznymi postanowieniami. Jednak obecnie obiekty te zawiesiły swoją działalność i trudno przewidzieć, kiedy znów będą dostępne. Ta sytuacja przyczyniła się do spadku zainteresowania nimi. Internauci rzadziej poszukiwali informacji dotyczących basenów (-85%), siłowni (-35,9%), a także fitnessu (-30,3%). Pomimo tego Polacy postanowili walczyć z przeciwnościami losu i nadal chcą dbać o swoją sylwetkę, ale w inny niż dotychczas sposób. Na popularności zyskały aktywności, które możemy wykonywać samodzielnie lub w domu. Największy wzrost zainteresowania w analizowanym okresie odnotował fitness online – hasła z nim związane  wpisywaliśmy w Google aż o 492,3% częściej. Na drugim miejscu znalazła się z kolei domowa siłownia – frazy jej dotyczące odnotowały wzrost popularności o 100,4%. Mimo niesprzyjającej pogody, użytkownicy postanowili też uprawiać sport na zewnątrz. Najchętniej wybieranymi aktywnościami były nordic walking (+100,4%) oraz bieganie (+47,5%).

Tak duże wzrosty w kategoriach związanych ze sportem mogą być dobrą informacją dla producentów sprzętu i e-sklepów z tego rodzaju towarami. Część stron internetowych z tego obszaru pojawi się w wynikach wyszukiwania organicznie. Z kolei w przypadku witryn, które nie zostaną wyświetlone – warto przyjrzeć się w jaki sposób są pozycjonowane i pomyśleć o ewentualnych zmianach w tym zakresie. Można również zastanowić się nad stworzeniem reklam kontekstowych. Jako przykład podam obuwie sportowe – jego producent może wykorzystać takie słowa jak „fitness online” czy „domowa siłownia”, a w reklamach posłużyć się odpowiednimi hasłami, np. „Ćwiczysz w domu? Sprawdź, które modele butów będą dla Ciebie najlepsze”. Reklamodawcy dysponujący mniejszymi budżetami mogą natomiast skupić się na bardziej precyzyjnych frazach jak „buty do ćwiczeń w domu” czy „buty do treningu w domu” – mówi Mateusz Najman, Junior SEM Specialist, DevaGroup.

Jesteśmy mniej zainteresowani rzucaniem palenia

Rzucanie palenia od lat króluje na listach noworocznych postanowień. Jest to też trend, który z każdym rokiem przybiera na sile. Jednak, jak pokazuje analiza DevaGroup, na przełomie grudnia 2020 i stycznia 2021 dużo rzadziej poszukiwaliśmy informacji na ten temat – spadek o 24,4% r/r. Dane te można interpretować w dwojaki sposób. W wersji optymistycznej – większości Polaków, którzy mieli taki zamiar, udało się rzucić palenie wcześniej. Z kolei w wersji pesymistycznej – niepewność związana z obecnymi czasami oraz wynikający z niej stres, przyczyniły się do zmniejszenia ochoty na walkę z nałogiem.

Wolny czas chcemy przeznaczyć na edukację i rozwój osobisty

W tym roku niemal równie chętnie jak 12 miesięcy temu planujemy podnieść swoje umiejętności językowe. Jednak podobnie, jak w przypadku obiektów sportowych, internauci częściej poszukiwali informacji o kursach online (+29,3%), niż zajęciach stacjonarnych (-10,8%). Natomiast w przypadku czytania pozostajemy tradycjonalistami – znacznie częściej wpisywaliśmy w wyszukiwarce Google frazy związane z książkami i księgarniami (+31,3%) niż z e-bookami oraz audiobookami (+7,2%). Łącznie frazy dotyczące obu zagadnień odnotowały wzrost na poziomie 20,8%, co jest bardzo pozytywną informacją w kontekście obserwowanej od lat tendencji spadkowej czytelnictwa w Polsce. Duża ilość czasu spędzanego w domu przyczyniła się też do poszukiwania nowych zainteresowań – najpopularniejsze hasła związane z hobby odnotowały wzrost na poziomie 52,3%.

- Najpierw firmy powinny dostosować swoje usługi do nowej rzeczywistości, a dopiero później zacząć się reklamować. Szkoły językowe muszą zadbać o dobrej jakości rozwiązania sprzętowo-programowe do prowadzenia zajęć online, przeszkolenie z nich pracowników, ale również o edukację klientów w ich użytkowaniu,  np. przez artykuły lub filmy instruktażowe. Tylko wtedy będą mogły zapewnić jakość usług, które warto promować w internecie. W przeciwnym razie reklama może obrócić się na ich niekorzyść. Z kolei podmioty, które oferują możliwości realizacji pasji lub spędzania wolnego czasu, szczególnie w domowym zaciszu, mogą wykorzystać wzrost związany z poszukiwaniem pomysłów na hobby i „zarazić” swoimi propozycjami potencjalnych klientów. Należy jednak wziąć pod uwagę etap ścieżki zakupowej, na którym jest użytkownik. W tym celu dobrze jest stworzyć na stronie treści, które pomogą mu wybrać hobby dopasowane do jego potrzeb i zaproponują dostępne opcje z oferty sklepu - tłumaczy Mateusz Najman, Junior SEM Specialist, DevaGroup.

Podróże w odwrocie

Niepewność związana z rozwojem sytuacji epidemicznej i wprowadzane obostrzenia spowodowały, że w 2020 roku wyjeżdżaliśmy znacznie rzadziej niż w poprzednich latach. Niestety, kolejne miesiące pod tym względem nie zapowiadają się optymistycznie. W analizowanym okresie Polacy o 50,1% rzadziej poszukiwali informacji związanych z wakacjami niż rok wcześniej.

- Szansą dla biur podróży może być modyfikacja oferty np. zmiana kierunków na bezpieczniejsze, a także wprowadzenie udogodnień, takich jak: niska przedpłata, bezpłatna zmiana terminu czy zwrot zaliczki w razie anulowania wyjazdu. Biura powinny również edukować klientów w zakresie bezpieczeństwa wyjazdów i informować o działaniach, które podejmują, by dbać o zdrowie podróżujących. Tego rodzaju komunikaty mogą zamieszczać np. na blogu. Natomiast ostatnim elementem powinno być dostosowanie treści w reklamach. Klient, aby dokonać rezerwacji, musi najpierw poczuć, że organizator lub pośrednik przykładają dużą wagę do jego bezpieczeństwa oraz zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji, dbają o korzystne dla konsumenta warunki oferty – mówi Mateusz Najman, Junior SEM Specialist, DevaGroup.

Polacy mniej zainteresowani zmianą pracy

Podsumowując rok, często zastanawiamy się nad zmianą pracy. Obecnie jednak jesteśmy nieco mniej zainteresowani nowymi wyzwaniami zawodowymi. Hasła związane z tym obszarem odnotowały spadek w wynikach wyszukiwania na poziomie 6,6% r/r. Prawdopodobnie przyczyniła się do tego niepewna sytuacja gospodarcza, a także w wielu branżach – mniejszy popyt na nowych pracowników. Natomiast osoby, które były zainteresowane znalezieniem nowego pracodawcy znacznie częściej niż na pracę stacjonarną (-9,3%) stawiały na zadania wykonywane online (+38,2%). Dane te mogą oznaczać, że home office zostanie z nami na dłużej i zmieni politykę HR firm.

Zebrane przez nas dane pokazują, że coraz chętniej korzystamy z dobrodziejstw wirtualnego świata. Zamknięci w domach często szukamy tego, co pozwoli nam dostosować się do panujących warunków oraz wypełni czas wolny, ale w sposób bezpieczny i bez opuszczania miejsca zamieszkania. Z perspektywy biznesowej jest to szansa dla marek na wsparcie konsumentów w spełnianiu noworocznych postanowień. Wiedząc, czego internauci poszukują w sieci, można bardzo łatwo dotrzeć do nich z odpowiednim komunikatem – podsumowuje Mateusz Najman, Junior SEM Specialist, DevaGroup.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.