Komunikaty PR

Postanowienia Noworoczne Polaków

2024-01-16  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, młodsi i starsi, wykazują chęć wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu, korzystając z impulsu, jakim jest początek 2024 roku. 

Czy warto formułować postanowienia noworoczne? Jak dużo osób to robi i czy mamy wystarczająco silną wolę, żeby je zrealizować? Oto wyniki RAPORTU Agencji Streetcom - Postanowienia noworoczne Polaków na 2024 rok” na podstawie ankiety przeprowadzonej przez wśród Polaków w wieku od 18 do 70 lat***.

Lubimy postanowienia noworoczne

71% ankietowanych, niezależnie od wieku i płci traktuje Nowy Rok jako moment na postawienie sobie nowych celów. Wśród osób w wieku do 40 lat odsetek ten wynosi 73%, a wśród Polaków powyżej 40 lat jest to 68%. 11% badanych Polaków zadeklarowało, że nie ma postanowień noworocznych, a 17% - jeszcze ich nie ma, ale planuje mieć. To oznacza, że prawie 90% Polaków planuje lub podjęło w tym roku postanowienia noworoczne.

Wśród osób, które nie podejmują postanowień noworocznych, 62% przyznało, że postanawia sobie różne rzeczy wtedy, kiedy czują taką potrzebę. Nowy Rok nie jest dla nich impulsem do zmian. 25% z nich przyznało, że nie podejmuje postanowień, bo są wg nich bez sensu, zwykle z nich nic nie wychodzi, a 11% jako powód podało, że nie potrzebuje nic zmieniać w swoim życiu, jak możemy przeczytać w raporcie Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok”

Dlaczego Polacy decydują się podejmować postanowienia noworoczne?

Jako główny powód do podjęcia postanowień noworocznych - 43% badanych wskazało, że każda okazja jest dobra, żeby zmienić coś na lepsze, więc korzysta z okazji rozpoczęcia roku. 25% badanych przyznało, że to ich coroczna tradycja a 27%, że czuje, iż w nadchodzącym roku są im potrzebne zmiany. 

Jakie postanowienia mają Polacy?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” wśród postanowień noworocznych, niezależnie od wieku i płci, dominuje poprawa wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury) – taką odpowiedź zaznaczyło 76% badanych. To może mieć związek ze styczniowymi tłumami w klubach fitness i na siłowniach. Drugim najpopularniejszym obszarem, w jakim podejmowane są postanowienia noworoczne, jest ZDROWIE - 6 na 10 respondentów planuje w nim zmiany. Na trzecim miejscu jest zmiana nawyków żywieniowych (48%), a na czwartym sprawy zawodowe (40%), o których częściej myślą mężczyźni (różnica 12 punktów procentowych kobiety kontra mężczyźni).

Aż 42% badanych, zapytanych o to, co by wybrali, gdyby mogli mieć tylko jedno postanowienie, wskazało – poprawę wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury).

Co pomaga i co przeszkadza w realizacji postanowień noworocznych?

Zdecydowana większość badanych (63%) wskazuje na wsparcie bliskich jako kluczowy czynnik pomagający w realizacji postanowień. Ponadto 37% respondentów korzysta z zapisywania swoich celów, a 30% informuje o nich inne osoby właśnie po to, aby z większym prawdopodobieństwem je zrealizować.

Największym wyzwaniem dla wielu badanych przy realizacji postanowień noworocznych jest zbyt słaba wola (59%). Na brak wsparcia bliskich narzeka 30% badanych. Okoliczności zewnętrzne jako przeszkodę, wymieniło 40% respondentów.

Kto i czy realizuje postanowienia noworoczne?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” - łącznie 90% osób, które miały zeszłoroczne postanowienia, osiągnęło je częściowo lub w całości. 25% badanych kobiet i 30% mężczyzn przyznało, że udało im się zrealizować w całości postanowienia noworoczne w ubiegłym roku. 64% respondentów udało się to w części. Tylko 10% podejmujących postanowienia w ubiegłym roku nie udało się ich zrealizować.

A jak u was z postanowieniami noworocznymi?

Macie?

Podjęliście?

Planujecie?

Więcej informacji:

www.streetcom.pl

***Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 27.12.2023 - 2.01.2024 r. techniką CAWI na grupie Polaków w wieku 18-70 lat. N = 4262

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne

Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.

Problemy społeczne

Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia

Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.

Media

Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka

Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.