Komunikaty PR

Rekordowa liczba przedszkoli i szkół podstawowych uczy się, jak dbać o naturę

2020-12-18  |  14:20
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.51 MB )

Jak troszczyć się o rośliny i zwierzęta, segregować śmieci, oszczędzać prąd, wodę i energię? To tylko niektóre z zagadnień, jakie porusza program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” - największy w Polsce program edukacyjny dla dzieci na temat ekologii i życia w zgodzie z naturą. W trwającej właśnie edycji weźmie udział rekordowa liczba ponad 1 100 000 dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych!

Edukacja proekologiczna jest nie tylko ważna i potrzebna, ale również cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedszkoli i szkół podstawowych w Polsce. W trwającym roku szkolnym aż 750 tys. przedszkolaków i 360 tys. dzieci z klas 1-3 szkół podstawowych pozna podstawowe zasady dbania o przyrodę i życia w zgodzie z naturą w ramach XIII edycji „Kubusiowych Przyjaciół Natury”, czyli największego programu edukacyjnego dla dzieci na temat ekologii, organizowanego już od 13 lat przez markę Kubuś. W tym roku do akcji przystąpiło ponad 9 tys. przedszkoli i ponad 5 tys. szkół podstawowych (kl. 1-3). Dzieci z co drugiego przedszkola w Polsce i z co trzeciej szkoły podstawowej będą się uczyć, jak troszczyć się o rośliny i zwierzęta, segregować śmieci, oszczędzać prąd, wodę i energię, a także poznają zasady ekonologii, dbania o aktywność fizyczną oraz właściwe odżywianie.

– Liczba uczestników oraz rosnące z roku na rok zainteresowanie programem pokazują, jak potrzebna jest edukacja ekologiczna już od najmłodszych lat oraz jak ważny jest to obecnie temat. „Kubusiowi Przyjaciele Natury” to największy tego typu projekt w Polsce, który przez 13 lat wpisał się już na stałe do kalendarza placówek uczących dzieci, dowodząc jak świetnie sprawdza się popularyzacja wiedzy na tematy ekologiczne oraz budowanie właściwych nawyków, a także świadomości i odpowiedzialności za planetę oraz środowisko już na etapie przedszkola i szkoły podstawowej. Edukacja i wykształcenie postaw proekologicznych wśród dzieci oraz swoistej ekologicznej empatii to najlepsza możliwa inwestycja w przyszłość – mówi Daniel Karaś, koordynator Programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”.

Tegoroczna edycja programu została dostosowana do potrzeb nauki zdalnej. Przedszkola i szkoły podstawowe otrzymują w formie elektronicznej bezpłatne materiały edukacyjne dla nauczycieli oraz dzieci, do realizacji 7 tematycznych scenariuszy lekcyjnych. Materiały zawierają również treści multimedialne: 4 animowane filmy edukacyjne i 7 audiobooków, które wprowadzają najmłodszych w tematykę dbania o przyrodę. Każda placówka biorąca udział w programie otrzyma specjalny certyfikat przyznający tytuł „Kubusiowych Przyjaciół Natury”, a dzieci dyplomy. Tegoroczna edycja programu została rozszerzona o scenariusz na temat ekonologii, czyli podstaw ekonomii i oszczędzania oraz ich wpływu na środowisko, przygotowany wspólnie z partnerem programu, fundacją Czepczyński Family Foundation.

– Ekonologia to temat, który w dobie zmian klimatycznych powinien na stałe zagościć w zagadnieniach edukacyjnych. Nauka zasad oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi jest ściśle związana z naturą i może mieć znaczący wpływ na nasze środowisko. Najprostszy przykład: oszczędzanie wody, energii, czy niemarnowanie jedzenia oddziałuje zarówno na przyrodę, jak i na budżet domowy. Te dwie kwestie są ze sobą ściśle powiązane i warto uświadamiać to dzieciom już od najmłodszych lat, kiedy są najbardziej głodne wiedzy i ciekawe świata. Dzięki temu dobre nawyki będą dla nich w przyszłości po prostu naturalne – tłumaczy Damian Kupczyk, prezes Czepczyński Family Foundation.

Obecna edycja „Kubusiowych Przyjaciół Natury” potrwa do końca roku szkolnego. Przedszkola i szkoły podstawowe (kl. 1-3) chcące jeszcze przystąpić do programu, mogą zapisać się na stronie www.przyjacielenatury.pl. Partnerem XIII edycji programu jest INTERSEROH Organizacja Odzysku Opakowań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć