Komunikaty PR

Rozpoczyna się odliczanie do Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023

2023-10-09  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Izmir, czyli serce Turcji Egejskiej ze wspaniałym wybrzeżem, urokliwymi nadmorskimi miasteczkami, niezwykłymi krajobrazami przyrodniczymi i majestatycznymi starożytnymi miastami zaczyna odliczać dni do Konferencji EuroVelo (Europejska Sieć Szlaków Rowerowych) i Turystyki Rowerowej 2023.

Konferencja EuroVelo i Turystyki Rowerowej, która odbędzie się w dniach 11-13 października 2023 roku w Izmirze, jednym z najbardziej przyjaznych rowerzystom miast w Türkiye (Turcji) zgromadzi przedstawicieli branży w celu rozwoju turystyki rowerowej w całej Europie. Uczestnicy konferencji zostaną zaproszeni do Izmiru, pierwszego tureckiego miasta, które stanowi część trasy EuroVelo 8 zwanej Szlakiem Śródziemnomorskim, gdzie będą mogli skorzystać z oferty hoteli wyróżnionych certyfikatem „Przyjazny Rowerom”.

Konferencja EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023 organizowana jest pod patronatem Ministerstwa Kultury i Turystyki Turcji, Tureckiej Agencji Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA) oraz Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF), we współpracy z lokalnymi podmiotami oraz gminą metropolitalną Izmiru. Koncentrując się na rozwoju i przyszłości zrównoważonej turystyki rowerowej, konferencja gromadzi wszystkich przedstawicieli tego sektora, w tym ekspertów od turystyki rowerowej, przedstawicieli międzynarodowych stowarzyszeń kolarskich, organizatorów wycieczek rowerowych, delegatów uniwersytetów i środowisk akademickich, władze urzędów publicznych i sektora turystycznego oraz firmy świadczące usługi zakwaterowania i transportu publicznego.

Program konferencji skupiony jest wokół dziedzictwa kulturowego i bogactwa doświadczeń

W programie Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023, której hasłem jest „Jazda na rowerze: Nowe spojrzenie na dziedzictwo”, zaplanowano panele i dyskusje służące wymianie wiedzy. Agenda obejmuje sesje, warsztaty i wydarzenia towarzyskie, które pozwolą zapoznać się z siecią tras i ofertą turystyki rowerowej, promując najlepsze praktyki w tej dziedzinie oraz zachęcając uczestników do refleksji nad rolą rowerzystów w kształtowaniu dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.

Konferencję w dniu 11 października rozpocznie specjalne wydarzenie w Historycznej Fabryce Gazu Węglowego, czyli jednym z najważniejszych zabytków budownictwa przemysłowego w Izmirze. Natomiast najważniejsi prelegenci spotkają się w hotelu Swissotel Büyük Efes podczas inspirujących sesji drugiego dnia imprezy.

W trakcie panelu „Jazda na rowerze: Nowe spojrzenie na dziedzictwo” Alex Crevar, ceniony dziennikarz oraz Pınar Pinzuti, organizatorka wydarzenia Fancy Women Bike Ride i Dyrektor Targów Turystyki Rowerowej we włoskiej firmie Bikenomist, podzielą się swoimi pomysłami i doświadczeniami dotyczącymi wykorzystania roweru jako najlepszego środka do odkrywania dziedzictwa kulturowego różnych kierunków turystycznych.

Podczas sesji plenarnej „Wprowadzenie turystyki rowerowej do agendy politycznej”, Dr Elif Balcı Fisunoğlu, pełniąca obowiązki Dyrektora Generalnego Tureckiej Agencji Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA), Jill Warren, Dyrektor Generalna Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF) oraz Michael Cramer, były członek Parlamentu Europejskiego, podzielą się swoimi spostrzeżeniami, w jaki sposób uwzględnić turystykę rowerową w agendzie politycznej na szczeblu krajowym i międzynarodowym, aby zwiększyć zaangażowanie wokół tego tematu. Podczas panelu omówiona zostanie strategia polityki turystyki rowerowej, która skupi się na zrównoważonym rozwoju tego sektora.

Wymiana doświadczeń podczas sesji tematycznych

W trakcie Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023 odbędą się też równoległe sesje tematyczne. Pierwsza z nich „Produkty dla rowerzystów promujące dziedzictwo: lekcje z całej Europy” przedstawi kilka najlepszych europejskich praktyk dotyczących odkrywania historii i kultury na dwóch kółkach. Sesja „Rowerem ku naturze: Między wykorzystaniem a ochroną” przedstawi na przykładach z różnych państw jak odpowiednia infrastruktura dla rowerzystów umożliwia dostęp do obszarów naturalnych, nie wpływając na bioróżnorodność i ekosystemy.

Sesja „Strategie marketingowe w celu przyciągnięcia nowych (i większej liczby) rowerzystów” poświęcona będzie pomysłom na wykorzystanie narzędzi marketingowych do promowania roweru jako integralnej części życia każdego człowieka. Podczas interaktywnego wykładu „Narzędzia do komunikacji turystyki rowerowej i dziedzictwa kulturowego”, zostaną omówione przykłady z Europy, jak różne media tj. przewodniki, programy telewizyjne, gry i aplikacje, łączą jazdę na rowerze z promocją dziedzictwa kulturowego, zachęcając odbiorców do odkrywania wybranych atrakcji podczas wycieczek na dwóch kółkach.

Dyskusja w czasie panelu „Miejsca przyjazne rowerzystom: Jak poprawić dostęp do zabytków?" zaprezentuje doświadczenia i perspektywy różnych krajów odnoszące się do tego, że wysokiej jakości usługi mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia idealnego połączenia turystyki rowerowej z dziedzictwem kulturowym. Natomiast podczas sesji „Sieci tras rowerowych: Łącznik między dziedzictwem obszarów wiejskich i miejskich” podkreślona zostanie rola dobrze rozwiniętych sieci tras rowerowych w dostępie do głównych atrakcji turystycznych, a także sposób ich planowania.

Ostatniego dnia Konferencji EuroVelo i Turystyki Rowerowej 2023 uczestnicy odwiedzą najważniejsze miejsca na trasie EuroVelo 8, czyli tzw. Szlaku Śródziemnomorskim, w tym jej część przebiegającą przez Izmir. Podczas tych wizyt będą mieli okazję zwiedzić region oraz zapoznać się z projektami, infrastrukturą i usługami przyjaznymi dla rowerzystów.

Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć na stronie: https://www.euroveloconferenceizmir.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe
2024-07-31 | 13:00

Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl

Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od
Podróże Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
2024-07-30 | 13:00

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar
Podróże Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
2024-07-29 | 15:00

Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek

Sierpień w Korei Południowej to miecz obosieczny. Choć na pierwszy rzut oka upał i wilgotność w sierpniu w Korei Południowej mogą być intensywne, kraj ten oferuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.