Skarpetki jako prezent świąteczny ⎼ hit czy kit? Znamy opinię Polaków!
Dane mówią same za siebie: gruba, wzorzysta czy z przymrużeniem oka – skarpeta rządzi pod choinką! Według badania Allegro blisko 3/4 z nas otrzymało kiedyś skarpety w prezencie, a aż 7 na 10 Polaków uważa je za trafiony świąteczny podarunek. Czy boomersi, wybierający praktyczne klasyki, i pokolenie Z, stawiające na większe szaleństwo, mogą się dogadać? Na pewno znajdą coś wspólnego w limitowanej kolekcji Many Mornings dla Allegro, która nie tylko ucieszy oko, ale także ogrzeje stopy! Start kolekcji już 3 grudnia!
Istnieje wiele stereotypów krążących wokół skarpetek. Dla jednych to idealny prezent na każdą okazję, dla innych temat wstydliwy – coś, czego nie należy eksponować, zwłaszcza w gościach. Są też tacy, którzy traktują je jak świętego Graala, skrupulatnie dobierając je każdego ranka do butów (37%) czy nastroju (15%).
Skarpety – hit czy kit?
Według badania przeprowadzonego przez Danae dla Allegro, aż 74% ankietowanych otrzymało kiedyś skarpety jako prezent. Również 7 na 10 badanych przyznaje, że pozytywnie ocenia taki podarunek, wskazując przede wszystkim na różnorodny wybór wzorów i możliwość ich dopasowania do gustu obdarowanego (56%), praktyczność (53%), powszechną dostępność – nawet na ostatnią chwilę (38%), czy przystępną cenę (31%).
Jakie skarpety wybieramy na co dzień? Boomersi preferują klasyczne, ciepłe skarpety wełniane, a generacje Y i Z chętnie wybierają wzory – zarówno świąteczne, jak i te bardziej codzienne motywy. Za najbardziej „wstydliwą” skarpetę respondenci zgodnie uznali tę dziurawą i przetartą. I o ile taka skarpeta nie jest problemem, póki znajduje się w bucie, tak – czasem niespodziewanie – wychodzi na światło dzienne podczas odwiedzin u rodziny czy znajomych. 46% ankietowanych przyłapanych z takową w gościach wymijająco odpowiada „Oj, mam dziurę w skarpecie, jeszcze rano jej tu nie było”. Zdania o tym, czy w gościach powinno zdejmować się buty, są podzielone. Częściej proszą o to osoby starsze (Boomersi i pokolenie X – 61%). Osoby młodsze z pokolenia Y (49%) i Z (63%) wskazywały, że nie wypada o to prosić, ale same buty zdejmują (ok. 80%).
Bliskim zazwyczaj wręczamy takie skarpetki, jakie sami lubimy najbardziej. Boomersi i pokolenie X kupują na prezent klasyczne, wełniane lub jednolite modele, natomiast millenialsi i pokolenie Z stawiają na te wzorzyste, świąteczne opcje. Jednak w przypadku dzieci wybór jest zgodny – niezależnie od wieku, najmłodszym najczęściej wręczamy świąteczne skarpety z zabawnymi wzorami.
Kolekcja Many Mornings dla Allegro
Świąteczne skarpetki od lat cieszą się ogromną popularnością jako drobny prezent bądź miły dodatek. Jak pokazują badania, najczęściej kupujemy je dla najbliższych – aż 45% ankietowanych wskazuje, że są one idealnym prezentem dla dzieci, które uwielbiają kolorowe, świąteczne wzory. Natomiast 37% ankietowanych wybiera je dla swoich partnerów – jako drobny, ale osobisty gest, który zapewnia ciepło i świąteczny nastrój w tym wyjątkowym okresie.
Nowa linia skarpetek Many Mornings stworzona we współpracy z Allegro łączy wszystko, co cenimy w świątecznych dodatkach. Skarpetki będą dostępne w 4 wzorach inspirowanych najnowszym świątecznym spotem Allegro (koniecznie zobacz tę historię tutaj). Skarpetki będą dostępne w prezentowych dwupakach. Kolekcja zawiera 3 rozmiary dla dorosłych i 3 dla dzieci – to doskonały wybór na prezent pod choinkę, ale także świetny sposób, aby sprawić radość samemu sobie, wprowadzając odrobinę świątecznego klimatu do codzienności. Premiera w oficjalnym sklepie Many Mornings na Allegro już 3 grudnia!
1 na 10 Polaków nosi skarpetki z Allegro
Gdyby zsumować wszystkie skarpetki sprzedane w 2023 roku na Allegro, to okazałoby się, że co 10. osoba w Polsce ma parę kupioną właśnie na tej platformie. Najchętniej kupowane były skarpetki gładkie (45%), o standardowej długości (67%). Preferencje te wyraźnie zmieniają się jednak w grudniu: aż 19 z 25 najczęściej wybieranych modeli w tym okresie par skarpet to długie warianty z zabawnymi wzorami, z czego większość stanowią świąteczne motywy. W pozostałych miesiącach roku stawiamy raczej na inne propozycje: wielokolorowe (53%) i czarne (25%), rzadziej białe (14%). O wiele chętniej kupujemy skarpetki w zestawie, a preferowanym materiałem jest bawełna, wełna i włókno bambusowe (łącznie 89%).

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.