Sky Tower stawia na zdrową męskość. Zbadaj się w ramach kampanii Movember!
Już 27 listopada w ramach kampanii prozdrowotnej Movember Polska w Sky Tower panowie do 40. roku życia będą mogli wykonać bezpłatnie - i co najważniejsze, bezboleśnie - badanie USG jąder. Pozostali sprawdzą, czy poziom markera nowotworowego prostaty (PSA) jest u nich w normie.
Całkowicie darmowa akcja profilaktyczna zostanie przeprowadzona w godzinach od 10.00 do 20.00. Zapisy nie są konieczne - liczy się kolejność przybycia. Badania nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej.
Wrocław to jedno z ośmiu miast, w których w tym roku zorganizowane będą testy w ramach kampanii Movember Polska.
- Wydarzenia we wrocławskim Sky Tower prowadzimy od samego początku naszej akcji z badaniami przesiewowymi. Tym bardziej cieszymy się, że kolejny event pod szyldem Movember Polska możemy zorganizować w jednym z miejsc, w których zaczynaliśmy – mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator przedsięwzięcia z Fundacji Kapitan Światełko.
Kampania Movember Polska już od 2014 roku uczy mężczyzn, jak dbać o swoje zdrowie. Organizatorem działań jest Fundacja Kapitan Światełko. Do tej pory przedsięwzięcie koncentrowało się na zdrowiu fizycznym i profilaktyce antynowotworowej. W tym roku organizatorzy wraz z ambasadorami akcji zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.
- To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach - przekonują organizatorzy. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem, jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.
Wszyscy za jednego
Do profilaktyki na rzecz męskiego zdrowia zachęcają od lat znani youtuberzy: Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz influencerzy Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku do grona ambasadorów męskiego zdrowia dołączyli także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (Joe Palooka). Panowie reprezentują różne gatunki muzyczne, ale łączy ich wspólna, męska sprawa. Dlatego jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.
Wydarzenie zorganizowane będzie z uwzględnieniem wymogów sanitarnych mających przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19. Organizatorzy dokładają wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo każdemu z uczestników. Regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji - www.movember.pl
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.