Smart shopping – ubrania to inwestycja na lata
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Apetyt na nowe domaga się zaspokojenia, ale można to zrobić mając na uwadze kilka dobrych praktyk zakupowych. Zwolnij i wybieraj świadomie.
Fakty są niezaprzeczalne. Produkcja mody odpowiada obecnie za 10 proc. emisji dwutlenku węgla, wysusza źródła wody, zanieczyszcza rzeki i strumienie – wynika z raportów ONZ. Te liczby są jeszcze bardziej przerażające, kiedy okazuje się, że aż 85 proc. z tych tekstyliów trafia co roku na wysypiska.
Jeszcze w latach 90. nosiliśmy ubrania średnio o połowę dłużej, a nasze szafy były prawdopodobnie dwa razy mniejsze. Teraz dominujący model to ,,kup-użyj-wyrzuć’’, co sprawia, że zaczynamy topić się w odpadach. Ubrania/śmieci są wszędzie! W rzekach, ocenach, parkach, lasach i wreszcie na wysypiskach śmieci, których obszar w niektórych przypadkach jest równy powierzchni Polski, a nawet pięciokrotnie większy!
Tymczasem jesienne wyprzedaże trwają w najlepsze. Co zrobić, kiedy kolejne spodnie, wzorzysta sukienka, podkoszulek za 50% pierwotnej ceny, same pchają się do naszej szafy?
Naciśnij modzie pedał hamulca. Nogę na nim trzymasz Ty sam.
Mądre zakupy zaczynają się jeszcze przed wyjściem z domu. Zanim wyruszysz na zakupy, otwórz drzwi swojej szafy i sprawdź, co się w niej znajduje. Ten nawyk stanie się podstawą do tworzenia zrównoważonej i odpowiedzialnej garderoby. Zapisz w notatniku, jakich rzeczy Ci brakuje. Określ cel swojej wizyty w sklepie. Słowo napisane działa lepiej niż tylko pomyślane.
Dobrym zwyczajem jest zrobienie miejsca na nowe ubrania przez oddanie lub sprzedanie czegoś z naszej szafy. Wymiana dwóch nienoszonych rzeczy na jedną nową to też sensowne rozwiązanie. Warto patrzeć na ubranie z szerszej perspektywy – jako inwestycję na lata. Wysokogatunkową odzież i akcesoria można naprawiać, rewitalizować oraz przerabiać. Im lepsze gatunkowo, bliższe klasyce rzeczy, tym szybciej trafiają w drugie ręce, zyskując nowe życie.
Na co zwracać uwagę podczas zakupów?
Zmieniające się nieustannie trendy często zwracają naszą uwagę na modele ubrań, które niekoniecznie pasują do naszej figury. Sprawdź, czy masz sylwetkę klepsydry, gruszki, jabłka, kolumny czy odwróconego trójkąta. Naucz się eksponować swoje zalety i ukrywać niedoskonałości. W nowym ubraniu powinniśmy czuć się nie tylko atrakcyjnie, ale przede wszystkim swobodnie. Obejrzyj się
z każdej strony i dopiero zdecyduj o zakupie.
Kolor to absolutna podstawa każdej modnej stylizacji. Można opierać jego wybór na aktualnych trendach, jednak przede wszystkim powinien pasować do typu urody, koloru włosów i karnacji. Wzory i różnego rodzaju printy także nie pozostają bez znaczenia – miejmy na uwadze, że często mogą nas optycznie pogrubiać lub skracać (np. poziome paski). Postawmy na uniwersalne, ponadczasowe odcienie, które nigdy nie wychodzą z mody. Głęboka czerń, granat, beże i brązy to kolory, które gwarantują schludny i elegancki wygląd bez względu na okazję i porę roku. Ubrania w tych barwach służyć nam będą dłużej niż przez jeden sezon.
Garderoba powinna spełniać nasze oczekiwania również w kwestii praktycznego jej wykorzystania. Jeśli nasza praca wymaga określonego dress code’u, wybierajmy ubrania uniwersalne i ponadczasowe, które rzeczywiście do niej pasują np. klasyczna mała czarna – idealna na rodzinny obiad, jak i spotkanie formalne w biurze. Strój jest naszą wizytówką.
Coraz więcej polskich projektantów deklaruje, że nie jest im „wszystko jedno” z czego, gdzie i czyimi rękami tworzą.
Filozofia Luxe Fashion to odwrócenie wszystkich niepokojących trendów, za którymi chowa się współczesna moda. Marka, zamiast szkodliwych materiałów, które ostatecznie trafiają do organizmów żyjących w morzach i oceanach, stawia na naturalne i ekologiczne materiały, które są przyjazne dla skóry. Zamiast masowej produkcji odzieży o krótkim okresie żywotności, ubrania Luxe Fashion powstają w limitowanych edycjach po 30 sztuk.
To właśnie nasze codzienne decyzje przekładają się na zmniejszenie produkcji ubrań, a co za tym idzie zanieczyszczeń i nierówności społecznych, do których przyczynia się przemysł odzieżowy - stwierdza Magdalena Binkowska Jenczyk, właścicielka i projektantka Luxe Fashion. Kupujmy więc odpowiedzialnie. Warto zaznaczyć wagę naszych wyborów, zwłaszcza kiedy sięgamy po rzeczy, przy produkcji których dochodzi do dewastacji środowiska lub cierpienia zwierząt. Wybierajmy takich producentów, którzy mają inną filozofię, np. projekty Luxe Fashion - ubrania, które nie określają wieku, przeznaczone dla kobiet ceniących wysoką jakość, oryginalne wykończenie i limitowane kolekcje.
***
LUXE FASHION to unikatowe i ekskluzywne ubrania dla kobiet, które chcą podkreślić swój indywidualizm, kobiecość, siłę i charakter. Kolekcje Magdaleny Binkowskiej Jenczyk to bogactwo stylów, pełnia elegancji i szyku.
Projekty marki znajdziemy w butikach: Warsaw Concept Store, MOOD Concept Store, Scandal Boutique Wrocław, PatiTI Gdańsk, Butik Total Look Sheraton – Sopot oraz Gdynia, Butik BackStage, Pasaż 13 Kraków, Sempre SI Zakopane oraz online: www. luxefashion.pl

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.