Komunikaty PR

Smart shopping – ubrania to inwestycja na lata

2021-11-08  |  08:50
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Apetyt na nowe domaga się zaspokojenia, ale można to zrobić mając na uwadze kilka dobrych praktyk zakupowych. Zwolnij i wybieraj świadomie.

Fakty są niezaprzeczalne. Produkcja mody odpowiada obecnie za 10 proc. emisji dwutlenku węgla, wysusza źródła wody, zanieczyszcza rzeki i strumienie – wynika z raportów ONZ. Te liczby są jeszcze bardziej przerażające, kiedy okazuje się, że aż 85 proc. z tych tekstyliów trafia co roku na wysypiska.  

Jeszcze w latach 90. nosiliśmy ubrania średnio o połowę dłużej, a nasze szafy były prawdopodobnie dwa razy mniejsze. Teraz dominujący model to ,,kup-użyj-wyrzuć’’, co  sprawia, że zaczynamy topić się w odpadach. Ubrania/śmieci są wszędzie! W rzekach, ocenach, parkach, lasach i wreszcie na wysypiskach śmieci, których obszar w niektórych przypadkach jest równy  powierzchni Polski, a nawet pięciokrotnie większy! 

Tymczasem jesienne wyprzedaże trwają w najlepsze. Co zrobić, kiedy kolejne spodnie, wzorzysta sukienka, podkoszulek za 50% pierwotnej ceny, same pchają się do naszej szafy?

Naciśnij modzie pedał hamulca. Nogę na nim trzymasz Ty sam.

Mądre zakupy zaczynają się jeszcze przed wyjściem z domu. Zanim wyruszysz na zakupy, otwórz drzwi swojej szafy i sprawdź, co się w niej znajduje. Ten nawyk stanie się podstawą do tworzenia zrównoważonej i odpowiedzialnej garderoby. Zapisz w notatniku, jakich rzeczy Ci brakuje. Określ cel swojej wizyty w sklepie. Słowo napisane działa lepiej niż tylko pomyślane.

Dobrym zwyczajem jest zrobienie miejsca na nowe ubrania przez oddanie lub sprzedanie czegoś z naszej szafy. Wymiana dwóch nienoszonych rzeczy na jedną nową  to też sensowne rozwiązanie. Warto patrzeć na ubranie z szerszej perspektywy – jako inwestycję na lata. Wysokogatunkową odzież i akcesoria można naprawiać, rewitalizować oraz przerabiać. Im lepsze gatunkowo, bliższe klasyce rzeczy, tym szybciej trafiają w drugie ręce, zyskując nowe życie.

Na co zwracać uwagę podczas zakupów?

Zmieniające się nieustannie trendy często zwracają naszą uwagę na modele ubrań, które niekoniecznie pasują do naszej figury. Sprawdź, czy masz sylwetkę klepsydry, gruszki, jabłka, kolumny czy odwróconego trójkąta. Naucz się eksponować swoje zalety i ukrywać niedoskonałości. W nowym ubraniu powinniśmy czuć się nie tylko atrakcyjnie, ale przede wszystkim swobodnie. Obejrzyj się
z każdej strony i dopiero zdecyduj o zakupie.

Kolor to absolutna podstawa każdej modnej stylizacji. Można opierać jego wybór na aktualnych trendach, jednak przede wszystkim powinien pasować do typu urody, koloru włosów i karnacji. Wzory i różnego rodzaju printy także nie pozostają bez znaczenia – miejmy na uwadze, że często mogą nas optycznie pogrubiać lub skracać (np. poziome paski). Postawmy na uniwersalne, ponadczasowe odcienie, które nigdy nie wychodzą z mody. Głęboka czerń, granat, beże i brązy to kolory, które gwarantują schludny i elegancki wygląd bez względu na okazję i porę roku. Ubrania w tych barwach służyć nam będą dłużej niż przez jeden sezon.

Garderoba powinna spełniać nasze oczekiwania również w kwestii praktycznego jej wykorzystania. Jeśli nasza praca wymaga określonego dress code’u, wybierajmy ubrania uniwersalne i ponadczasowe, które rzeczywiście do niej pasują np. klasyczna mała czarna – idealna na rodzinny obiad, jak i spotkanie formalne w biurze. Strój jest naszą wizytówką.

Coraz więcej polskich projektantów deklaruje, że nie jest im „wszystko jedno” z czego, gdzie i czyimi rękami tworzą. 

Filozofia Luxe Fashion to odwrócenie wszystkich niepokojących trendów, za którymi chowa się współczesna moda. Marka, zamiast szkodliwych materiałów, które ostatecznie trafiają do organizmów żyjących w morzach i oceanach, stawia na naturalne i ekologiczne materiały, które są przyjazne dla skóry. Zamiast masowej produkcji odzieży o krótkim okresie żywotności, ubrania Luxe Fashion powstają w limitowanych edycjach po 30 sztuk.

To właśnie nasze codzienne decyzje przekładają się na zmniejszenie produkcji ubrań, a co za tym idzie zanieczyszczeń i nierówności społecznych, do których przyczynia się przemysł odzieżowy - stwierdza Magdalena Binkowska Jenczyk, właścicielka i projektantka Luxe Fashion. Kupujmy więc odpowiedzialnie. Warto zaznaczyć wagę naszych wyborów, zwłaszcza kiedy sięgamy po rzeczy, przy produkcji których dochodzi do dewastacji środowiska lub cierpienia zwierząt. Wybierajmy takich producentów, którzy mają inną filozofię, np. projekty Luxe Fashion - ubrania, które nie określają wieku, przeznaczone dla kobiet ceniących wysoką jakość, oryginalne wykończenie i limitowane kolekcje.

***

LUXE FASHION to unikatowe i ekskluzywne ubrania dla kobiet, które chcą podkreślić swój indywidualizm, kobiecość, siłę i charakter. Kolekcje Magdaleny Binkowskiej Jenczyk to bogactwo stylów, pełnia elegancji i szyku.

Projekty marki znajdziemy w butikach: Warsaw Concept Store,  MOOD Concept Store, Scandal Boutique Wrocław, PatiTI Gdańsk, Butik Total Look Sheraton – Sopot oraz Gdynia, Butik  BackStage, Pasaż 13 Kraków, Sempre SI Zakopane oraz online: www. luxefashion.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Laurastar i JEMIOL łączą siły - współpraca na rzecz perfekcji w modzie Biuro prasowe
2024-10-31 | 11:00

Laurastar i JEMIOL łączą siły - współpraca na rzecz perfekcji w modzie

Szwajcarska marka Laurastar, znana na całym świecie z innowacyjnych rozwiązań w pielęgnacji tkanin, nawiązała współpracę z topową polską marką modową JEMIOL. To połączenie
Moda Szpilki od Manufaktury Obuwia - must have jesiennych stylizacji
2024-10-28 | 08:00

Szpilki od Manufaktury Obuwia - must have jesiennych stylizacji

Szpilki od Manufaktury Obuwia - must have jesiennych stylizacji   Miłośniczki butów na wysokich obcasach nie mogą narzekać na brak fasonów, które
Moda ZADRY, SNY I REKONWALESCENCJA. ZNAMY FINALISTÓW KONKURSU ZŁOTA NITKA 2024
2024-10-21 | 12:00

ZADRY, SNY I REKONWALESCENCJA. ZNAMY FINALISTÓW KONKURSU ZŁOTA NITKA 2024

To oni powalczą o nagrody i uwagę świata mody. Znamy nazwiska finalistów konkursu Złota Nitka 2024, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi. W gali finałowej swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.