1000 dni od podpisania umowy na budowę Fabryki Wody. Jak wygląda obiekt?
11 października 2019 roku miasto Szczecin podpisało umowę z firmą ALSTAL Grupa Budowlana na wybudowanie Fabryki Wody. Ta ogromna inwestycja realizowana jest w ścisłym centrum miasta, a jej wartość opiewa na kwotę ponad 350 milionów złotych.
Na terenie o powierzchni pięciu hektarów zlokalizowanym u zbiegu ulic Szczanieckiej i 1 Maja powstaje nowoczesny obiekt Fabryka Wody. W trzykondygnacyjnym budynku aquaparku znajdzie się m.in. 17 basenów, 11 zjeżdżalni o łącznej długości pół kilometra, a także jedna z największych w Polsce strefa saun, których w powstającym obiekcie przewidziano aż 16. W budynku Edukatiorium znajdą się wystawy poświęcone wodzie, jej znaczeniu, roli i wpływie na nasze życie i cywilizację. Przez środek obiektu przepływać będzie rzeka, tworząca wodną kaskadę, a oba budynki zostaną połączone łącznikiem. Ofertę sportową Fabryki Wody uzupełni strefa z kręgielnią, stołami bilardowymi, ścianką wspinaczkową, siłownią oraz kortami do squasha. Na terenie obiektu zlokalizowane zostanie także lodowisko i amfiteatr.
Łączna powierzchni użytkowa Fabryki Wody wyniesie ponad 17.000 m2, natomiast kubatura ponad 177.000 m3. Generalnym wykonawcą inwestycji jest bydgoska firma ALSTAL Grupa Budowlana, która specjalizuje się w budowie obiektów basenowych i aquaparków. W swoim portfolio ma m.in. budowę Term Maltańskich w Poznaniu, Term w Poddębicach, a także Centrum Rekreacji Astoria w Bydgoszczy, w którym znajduje się basen olimpijski.
Aktualnie w Fabryce Wody trwają prace wykończeniowe, które realizowane są w kilkunastu obszarach jednocześnie – mówi Dominik Słowek, kierownik budowy z firmy ALSTAL Grupa Budowlana - Trwa układanie płytek ceramicznych, a także wykonywanie sufitów podwieszanych. Wewnątrz montowane są zjeżdżalnie, a także wykańczany jest sufit hali basenowej. Dodatkowo wykonywane są prace związane z saunami i łaźniami. W budynku Edukatorium trwa montaż pokrycia mniejszych kul cząsteczek wody, a także powstaje pierwsza część wystawy. Zakończono montaż kręgielni i rozpoczął się montaż ścianki wspinaczkowej. Z kolei na zewnątrz obiektu trwają prace drogowe.
O ALSTAL Grupa Budowlana:
Jesteśmy rodzinną firmą budowlaną ze 100%-owym udziałem kapitału polskiego, która od 45 lat specjalizuje się w generalnym wykonawstwie trudnych i wymagających inwestycji budowlanych. Naszą nadrzędną wartością jest zapewnienie bezpieczeństwa i partnerskich relacji inwestorom, podwykonawcom, dostawcom, a także pracownikom tworzącym siłę organizacji. Naszym największym kapitałem są ludzie tworzący zespół ALSTAL. To ich doświadczenie, zaangażowanie i chęć zmieniania świata na lepszy pozwalają nam stale doskonalić naszą firmę. Zgrany zespół ponad 300 osób tworzą zarówno najwyższej klasy specjaliści z wieloletnim doświadczeniem oraz młode, dynamiczne i ambitne osoby, które regularnie podnoszą swoje kompetencje.
Więcej na: www.alstal.eu

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.