Komunikaty PR

ASICS i eobuwie.pl wspierają Irena Women’s Run

2023-05-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.08 MB )

Marka ASICS i eobuwie.pl zostali partnerami imprezy jedynej w swoim rodzaju. Irena Women's Run to wyjątkowy bieg na 5km, w którym wystartują wyłącznie kobiety. Impreza doskonale wpisuje się w globalną kampanię japońskiej marki w odpowiedzi na badanie ASICS 2022 State of Mind Index. Wynika z niego, że kobiety na całym świecie ćwiczą rzadziej niż mężczyźni, co skutkuje ich gorszym samopoczuciem psychicznym.

Kobiety w sporcie doświadczają zjawiska szklanego sufitu opisanego po raz pierwszy na łamach Wall Street Journal w 1986 roku. Pojęcie to oznacza niewidzialne bariery, na jakie natrafiają w karierze zawodowej i w rywalizacji o wysokie stanowiska. Chociaż zjawisko to znamy od połowy lat 80., występuje ono praktycznie od zawsze. Obecność kobiet w świecie sportu jest wynikiem ewolucji społeczeństwa, która zachodzi w zawrotnym tempie. Doszło do zmian na wielu polach, ale często wciąż pokutują dawne przekonania i bardzo tradycyjne podejście do roli kobiet.

Panie jako grupa cierpią bardziej przez brak aktywności fizycznej, a jednocześnie – jak wskazuje badanie – czerpią więcej radości z praktyki ćwiczeń. Bariery bardzo często istnieją tylko i wyłącznie w naszych głowach. Sport znajduje się w końcu w miejscu ponad podziałami i powinien być dostępny dla każdego, bez względu na płeć, pozycję społeczną czy pochodzenie.

Marka ASICS, w ramach działań przygotowawczych, zorganizuje cztery dedykowane treningi dla wszystkich entuzjastów biegania. Odbędą się one w każdy wtorek (od 30 maja do 20 czerwca) o godz. 18:30 przy al. Tomasza Hopfera 2 (naprzeciwko wejścia do Łazienek Królewskich od strony słynnego podbiegu przy Agrykoli). Zajęcia poprowadzi trenerka i członkini ASICS FrontRunner Poland, Weronika Zielińska. Ponadto, w dniu imprezy zawodniczki oraz kibice będą mieć możliwość przetestowania wybranych, biegowych modeli ASICS. Marka zapewni również koszulki dla wszystkich uczestniczek. Do grona partnerów dołączyła także marka eobuwie.pl, dla której kobiety stanowią wiodącą grupę docelową działań z obszaru komunikacji. Firma dostarczy dedykowane uczestniczkom gifty, a także worki biegowe do przechowywania odzieży lub butów.

Na dwa tygodnie przed biegiem odbędzie się również webinar z udziałem uznanych ekspertów, którego wiodącym tematem będzie bieganie wśród kobiet, a także bariery w uprawianiu sportu przez panie. 

Wierzymy, że każdy zasługuje na prawo do ruchu, abyśmy wszyscy mogli osiągnąć zdrowy umysł w zdrowym ciele (Anima Sana In Corpore Sano). Celem Irena Women’s Run jest zachęcenie jak największej liczby kobiet, bez względu na wiek, do dbania o swoje zdrowie poprzez aktywność fizyczną, do aktywnego spędzania wolnego czasu oraz utrwalania zachowań prozdrowotnych. Właśnie dlatego zaangażowaliśmy się w ten unikalny projekt, aby pomóc w walce z nierównościami w dostępie do aktywności fizycznej i wspierać każdego w doświadczeniu pozytywnych, psychicznych korzyści płynących z ruchu. Misja ta jest odpowiedzią na badanie ASICS State of Mind Index, które ujawniło różnice w poziomie aktywności kobiet i mężczyzn, ustalając, że panie ćwiczą znacznie mniej niż panowie, potencjalnie tracąc psychiczne korzyści, jakie zapewnia sport – mówi Daniel Bogacki, Activation Specialist w ASICS Polska.

Bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z marką ASICS. Irena Women’s Run to wyjątkowe wydarzenie w wyjątkowym miejscu. Dystans 5km jest dystansem do pokonania absolutnie dla każdej kobiety, bez względu na poziom biegowego zaawansowania. Chcemy, aby dzień naszego eventu stał się drugim Dniem Kobiet, a atrakcje mu towarzyszące – specjalne strefy w miasteczku kobiet, tj. edukacyjna, relaksu, beauty, sportowa, konsultacji medycznych, lifestyle'owa – sprawiły, że na stałe wpisze się w biegowy kalendarz każdej pani. Przy okazji chciałbym zdradzić hasło naszej imprezy – „Pierwszy dzień wakacji, pierwszym dniem na drodze do lepszej Ja” – dodaje Marcin Fudalej, dyrektor Irena Women’s Run.

Patronką imprezy jest najwybitniejsza polska lekkoatletka – Irena Szewińska. Bieg odbędzie się w sobotę, 24 czerwca o godz. 9:00 na terenie Łazienek Królewskich w Warszawie. Trasa Irena Women’s Run będzie prowadzić przez najpiękniejsze zakątki Łazienek Królewskich. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.