ASICS i eobuwie.pl wspierają Irena Women’s Run
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Marka ASICS i eobuwie.pl zostali partnerami imprezy jedynej w swoim rodzaju. Irena Women's Run to wyjątkowy bieg na 5km, w którym wystartują wyłącznie kobiety. Impreza doskonale wpisuje się w globalną kampanię japońskiej marki w odpowiedzi na badanie ASICS 2022 State of Mind Index. Wynika z niego, że kobiety na całym świecie ćwiczą rzadziej niż mężczyźni, co skutkuje ich gorszym samopoczuciem psychicznym.
Kobiety w sporcie doświadczają zjawiska szklanego sufitu opisanego po raz pierwszy na łamach Wall Street Journal w 1986 roku. Pojęcie to oznacza niewidzialne bariery, na jakie natrafiają w karierze zawodowej i w rywalizacji o wysokie stanowiska. Chociaż zjawisko to znamy od połowy lat 80., występuje ono praktycznie od zawsze. Obecność kobiet w świecie sportu jest wynikiem ewolucji społeczeństwa, która zachodzi w zawrotnym tempie. Doszło do zmian na wielu polach, ale często wciąż pokutują dawne przekonania i bardzo tradycyjne podejście do roli kobiet.
Panie jako grupa cierpią bardziej przez brak aktywności fizycznej, a jednocześnie – jak wskazuje badanie – czerpią więcej radości z praktyki ćwiczeń. Bariery bardzo często istnieją tylko i wyłącznie w naszych głowach. Sport znajduje się w końcu w miejscu ponad podziałami i powinien być dostępny dla każdego, bez względu na płeć, pozycję społeczną czy pochodzenie.
Marka ASICS, w ramach działań przygotowawczych, zorganizuje cztery dedykowane treningi dla wszystkich entuzjastów biegania. Odbędą się one w każdy wtorek (od 30 maja do 20 czerwca) o godz. 18:30 przy al. Tomasza Hopfera 2 (naprzeciwko wejścia do Łazienek Królewskich od strony słynnego podbiegu przy Agrykoli). Zajęcia poprowadzi trenerka i członkini ASICS FrontRunner Poland, Weronika Zielińska. Ponadto, w dniu imprezy zawodniczki oraz kibice będą mieć możliwość przetestowania wybranych, biegowych modeli ASICS. Marka zapewni również koszulki dla wszystkich uczestniczek. Do grona partnerów dołączyła także marka eobuwie.pl, dla której kobiety stanowią wiodącą grupę docelową działań z obszaru komunikacji. Firma dostarczy dedykowane uczestniczkom gifty, a także worki biegowe do przechowywania odzieży lub butów.
Na dwa tygodnie przed biegiem odbędzie się również webinar z udziałem uznanych ekspertów, którego wiodącym tematem będzie bieganie wśród kobiet, a także bariery w uprawianiu sportu przez panie.
Wierzymy, że każdy zasługuje na prawo do ruchu, abyśmy wszyscy mogli osiągnąć zdrowy umysł w zdrowym ciele (Anima Sana In Corpore Sano). Celem Irena Women’s Run jest zachęcenie jak największej liczby kobiet, bez względu na wiek, do dbania o swoje zdrowie poprzez aktywność fizyczną, do aktywnego spędzania wolnego czasu oraz utrwalania zachowań prozdrowotnych. Właśnie dlatego zaangażowaliśmy się w ten unikalny projekt, aby pomóc w walce z nierównościami w dostępie do aktywności fizycznej i wspierać każdego w doświadczeniu pozytywnych, psychicznych korzyści płynących z ruchu. Misja ta jest odpowiedzią na badanie ASICS State of Mind Index, które ujawniło różnice w poziomie aktywności kobiet i mężczyzn, ustalając, że panie ćwiczą znacznie mniej niż panowie, potencjalnie tracąc psychiczne korzyści, jakie zapewnia sport – mówi Daniel Bogacki, Activation Specialist w ASICS Polska.
Bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z marką ASICS. Irena Women’s Run to wyjątkowe wydarzenie w wyjątkowym miejscu. Dystans 5km jest dystansem do pokonania absolutnie dla każdej kobiety, bez względu na poziom biegowego zaawansowania. Chcemy, aby dzień naszego eventu stał się drugim Dniem Kobiet, a atrakcje mu towarzyszące – specjalne strefy w miasteczku kobiet, tj. edukacyjna, relaksu, beauty, sportowa, konsultacji medycznych, lifestyle'owa – sprawiły, że na stałe wpisze się w biegowy kalendarz każdej pani. Przy okazji chciałbym zdradzić hasło naszej imprezy – „Pierwszy dzień wakacji, pierwszym dniem na drodze do lepszej Ja” – dodaje Marcin Fudalej, dyrektor Irena Women’s Run.
Patronką imprezy jest najwybitniejsza polska lekkoatletka – Irena Szewińska. Bieg odbędzie się w sobotę, 24 czerwca o godz. 9:00 na terenie Łazienek Królewskich w Warszawie. Trasa Irena Women’s Run będzie prowadzić przez najpiękniejsze zakątki Łazienek Królewskich.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.