ASICS przebadał Paryżan i zachęca do gry w tenisa
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Najnowsze badanie ASICS State of Mind* wykazało, że 65% mieszkańców Paryża uważa stolicę Francji za stresujące miejsce do życia. Ponad połowa respondentów (55%) nie szuka natomiast sposobów na radzenie sobie ze stresem. W świetle tych analiz, na kilka dni przed startem wielkoszlemowego French Open, japońska marka przekształciła zwykły kort tenisowy na terenie klubu sportowego Legardere Paris Racing w wyjątkową przestrzeń łagodzącą negatywne emocje.
Codzienne napięcie jest najbardziej widoczne wśród osób w wieku 25-34 lata. Aż 80% respondentów z tej grupy demograficznej twierdzi, że Paryż jest stresującym miejscem do bieżącego funkcjonowania. Z badań wynika, że 51% osób wybiera sport, aby odreagować i ukoić swoje nerwy. 34% stawia na bieganie, 25% na piłkę nożną oraz piesze wędrówki, 17% na taniec, a 15% decyduje się na tenis.
Z uwagi na rozpoczynający się wkrótce wielkoszlemowy turniej na kortach Rolanda Garrosa, ASICS zachęca mieszkańców Paryża do odkrycia pozytywnego wpływu na ciało i umysł, który wynika z regularnej gry w tenisa. Największy stres związany z mieszkaniem w stolicy Francji wiąże się z ruchem ulicznym (61%), zanieczyszczeniem powietrza (56%), transportem publicznym (48%), brakiem miejsc parkingowych (42%) oraz pracą (39%). Te najbardziej „palące” punkty pojawią się jako tenisowe cele specjalne na tzw. „ścianie stresu” w Legardere Paris Racing, dzięki czemu paryżanie wezmą udział w eksperymencie w czasie rzeczywistym, odreagowując swoje największe frustracje. Całość odbędzie się pod nadzorem dr Brendona Stubbsa, eksperta w dziedzinie ruchu i zdrowia psychicznego.
Na miejscu zostanie przeprowadzony pomiar poziomu stresu oraz analiza bezpośredniego wpływu, jaki gra w tenisa może mieć na nastrój danej osoby. – Wyniki badań odzwierciedlają stres związany z życiem w nowoczesnym mieście i chęć rozwiązania tej kwestii poprzez sport. Najbardziej zaskoczyło mnie, że nieznaczna część osób stawia na tenis, mimo że jest to jedna z dyscyplin najskuteczniej redukujących poczucie frustracji czy napięcia psychicznego. Nasz eksperyment pozwoli przeprowadzić rzetelną analizę wpływu tenisa na realne łagodzenie stresu wśród mieszkańców Paryża – powiedział dr Brendon Stubbs, który na co dzień wykłada na King’s College w Londynie.
Od ponad 70 lat opowiadamy się za pozytywnym wpływem ruchu na ciało i umysł. Naszą filozofię staramy się przekładać na realne działania. Tenis jest jedną z dyscyplin mocno zakorzenionych w naszej marce. Na co dzień współpracujemy z najlepszymi zawodnikami świata, dlatego wierzymy, że Paryżanie docenią korzyści wynikające z tego sportu dla lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego – podsumował Gary Raucher, wiceprezes ASICS EMEA.
*O badaniu ASICS State of Mind
Zlecone przez ASICS, przeprowadzone przez RWB i BF Media w dn. 21-25 kwietnia br. na próbie 503 mieszkańców Paryża. Pierwsze tego typu badanie realizowane przez markę ASICS, analizujące związek pomiędzy stanem umysłu a uprawianiem sportu. Na wyniki składają się skumulowane średnie wyników dla dziesięciu cech poznawczych i emocjonalnych, m.in. relaks, opanowanie, skupienie czy optymizm. Globalne badanie zostało zrealizowane na łącznej próbie 37 tysięcy respondentów z 16 krajów z podziałem na wiek, płeć i region. Kraje objęte badaniem to Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Holandia, Singapur, Hiszpania, Szwecja, Tajlandia, ZEA, Wielka Brytania oraz USA.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.