Chepengeno triumfuje w ASICS Austrian Women’s Run
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
W Wiedniu odbyła się już 34. edycja największego w Europie biegu dla kobiet – ASICS Austrian Women’s Run. Rywalizacja toczyła się na dystansie 5 km. Zawody zdominowały Kenijki – najlepsza, z wynikiem 15:02’ okazała się Vicoty Chepengeno. W czołówce nie zabrakło reprezentantek Polski.
Zawodniczki z Kenii w całości zapełniły podium biegu na 5 km. Na 2. miejscu uplasowała się ubiegłoroczna zwyciężczyni, Gladys Chepkurui (15:05’), a na najniższym stopniu stanęła Miriam Chebet (15:26’). W czołowej dziesiątce znalazły się również reprezentantki Polski. Izabela Paszkiewicz uplasowała się na 6. pozycji z wynikiem 15:56’, a Aleksandra Brzezińska była 8. – 16:05’.
Na starcie stanęło łącznie 18 tysięcy biegaczek. Impreza, której sponsorem tytularnym jest marka ASICS, odbyła się pod hasłem „We Run To Move”. – Kobiety z całego świata przejęły na jeden dzień stolicę Austrii. To bardzo inspirujące doświadczenie. Atmosfera na trasie biegów była niesamowicie motywująca i podnosząca na duchu. Czujemy dumę, że możemy wspierać największy w Europie bieg dla kobiet. Wspólnie odczuwamy pozytywny wpływ sportu na ciało i umysł – powiedziała Linda van Aken, wiceprezes działu Running&SportStyle w ASICS Europe.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.