Komunikaty PR

Euro 2024 oczami Polaków - jak kibicujemy - wyniki badania Glovo

2024-06-14  |  01:50
Biuro prasowe
Kontakt
ANETA SZERSZENIEWSKA
38 PR CONTENT COMMUNICATION

MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl

 

  • Polacy najchętniej oglądaliby mecze Euro 2024  w towarzystwie Kuby Błaszczykowskiego i Wojtka Szczęsnego (obu wskazało 34% Polaków). Robert Lewandowski zajął 3. miejsce (29%), a aktualny trener, Michał Probierz, dopiero 7. miejsce (6%)
  • Ponad 12% Polaków zakłada, że zagramy klasyczną strategią “Laga do przodu”. Jednak aż 41% wierzy, że pokażemy nowoczesny football.
  • 47% respondentów uważa, że Polska drużyna nie wyjdzie z grupy na Euro 2024.
  • Tylko 30% Polaków zakłada scenariusz, w którym wychodzimy z grupy lub nawet dochodzimy do kolejnych etapów rozgrywek. Co 10. Polak uważa, że dojdziemy do ćwierćfinałów lub wyżej. 
  • Najchętniej zamawianym daniem podczas oglądania meczów jest pizza, co deklaruje 44% badanych

 

Piłka nożna wzbudza ogromne emocje na całym świecie, a kibicowanie drużynie narodowej czy ulubionemu klubowi to dla wielu z nas sposób na wyrażanie patriotyzmu i wspólnoty. Jak to sportowe wydarzenie będą celebrować Polacy? Gdzie i z kim będą oglądać mecze? Jak oceniają szansę naszej reprezentacji? Jaką strategią zagramy? Na te i inne pytania odpowiedzi przynoszą wyniki badania przeprowadzonego przez Glovo „Jak polscy kibice szykują się na rozgrywki Euro 2024?” [1]

 

Wojciech Szczęsny i Kuba Błaszczykowski - z nimi najchętniej obejrzelibyśmy Euro 2024

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej już za rogiem - Polacy rozegrają swój pierwszy mecz 16 czerwca z Holandią. Z badania przeprowadzonego przez Glovo wynika, że aż 77% Polaków będzie wiernie śledzić to wydarzenie - niemal połowa (42%) badanych będzie oglądać mecze reprezentacji na Euro 2024 w domu z rodziną, a 22% z przyjaciółmi. Strefy kibica wybierze 4% badanych. Z kolei 23%  w ogóle nie zamierza oglądać meczów.

Którego z piłkarzy Polacy najchętniej zaprosiliby na wspólne oglądanie meczu do domu? Nie, nie Roberta Lewandowskiego, ten otrzymał tylko 29% głosów. Zwycięstwo, ex aequo, z 34% głosów, należy do Jakuba Błaszczykowskiego oraz Wojtka Szczęsnego. Tuż za podium znalazł się były trener reprezentacji - Adam Nawałka z 13% głosów. Kolejne miejsce zajęli: Sławomir Peszko - 11,5%, Piotr Zieliński - 10%. Z Michałem Probierzem – obecnym trenerem Polaków  chciałoby oglądać mecze 6% badanych, podobnie jak z Wojciechem Kowalczykiem (6%).

 

Nowoczesny football czy “Obrona Częstochowy” - jaką strategią zagramy?

Ponad 12% Polaków zakłada, że zagramy klasyczną strategią “laga do przodu” czy też “laga na Lewandowskiego”. Taka taktyka to jednak prawdopodobnie relikt przeszłości, ponieważ zdecydowana większość z nas (41%) wierzy, że pokażemy nowoczesny football. Grę z kontry zakłada 20% kibiców,  a słynną “Obronę Częstochowy) 8,6% - podobnie jak “Polską tiki-takę”. 

 

Tylko 30% Polaków wierzy, że wyjdziemy z grupy

Mecze dostarczają niezapomnianych chwil radości, napięcia i euforii. Szczególnie jak wygrywa nasza ulubiona drużyna. Niestety, Polska w Euro nie ma zbyt wiele szczęścia. Występy naszej reprezentacji w tych rozgrywkach w 2020 roku były pełne napięcia i emocji, ale pomimo silnej determinacji, Polacy nie zdołali wyjść z fazy grupowej. Jak będzie tym razem?

Wyniki badania „Jak polscy kibice szykują się na rozgrywki Euro 2024?” nie napawają optymizmem. 47% respondentów uważa, że Polska drużyna nie wyjdzie z grupy. W tym 32% jest dodatkowo zdania, że będzie to słaby turniej w wykonaniu polskich piłkarzy – deklarują tak mężczyźni oraz osoby w wieku 25-34 lat. Tylko 30% Polaków zakłada scenariusz, w którym wychodzimy z grupy lub nawet dochodzimy do kolejnych etapów rozgrywek. Co 10. Polak uważa, że dojdziemy do ćwierćfinałów lub wyżej.

Zapewne z tego powodu większość z nas (62%) nie planuje obstawiać wyników Euro 2024, nawet dla czystej rozrywki – deklarują tak zwłaszcza kobiety i osoby powyżej 50. roku życia. Odważy się na to co czwarty Polak: 11% badanych z żyłką hazardzisty obstawi wynik u bukmachera; 9% będzie uczestniczyło w obstawieniu w miejscu pracy, a 6% wśród rodziny.

 

Pizza, burgery czy kebab – co zamawiamy podczas oglądania meczów?

Podczas rozgrywek sportowych apetyt rośnie z każdą minutą gry. Co zatem jedzą Polacy podczas emocjonujących 90 minut? Co zamawiają z dowozem do domu w podbramkowych sytuacjach?

Na najwyższym miejscu podium znajduje się pizza, jak zadeklarowało 44% badanych; zaraz za nią są przekąski - chipsy, paluszki, orzeszki – 39% respondentów; a na trzecim miejscu znalazło się miejsce dla kebaba. Burgery poza podium – zamawia je 12% badanych.

 

Nawet do -50% na Glovo - oferta dla kibiców i nie tylko!

W trakcie Euro 2024 w aplikacji Glovo, dostępnej w prawie 200 miastach w Polsce, użytkownicy będą mogli skorzystać z licznych promocji - zniżek na zamówienie, czy np. „zamów 2 produkty w cenie 1”. W trakcie meczów reprezentacji Polski niektóre zniżki mogą sięgać nawet 50%! A wszystkie będą łatwo dostępne w dedykowanemu Euro 2024 bąbelkowi na stronie głównej.

 

Jeżeli brakuje Wam czasu lub energii na przygotowanie przekąsek na wspólne oglądanie meczów z rodziną czy przyjaciółmi, pamiętajcie, że dzięki aplikacji Glovo, wystarczy kilka kliknięć, aby rozkoszować się ulubionymi posiłkami prosto z Waszych ulubionych restauracji.

 

 


[1] Badanie wykonano w formie ankiety internetowej wspomaganej komputerowo (CAWI) w okresie od 6 do 9 maja 2024 r. na próbie 1000 pełnoletnich Polaków przez SW Research

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 PR CONTENT COMMUNICATION
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.