Komunikaty PR

Goodyear i rFactor zacierają różnicę między prawdziwymi a wirtualnymi wyścigami

2022-12-22  |  10:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )
  • Goodyear pozostaje oficjalnym partnerem e-sportowych mistrzostw, przenosząc swój kilkudziesięcioletni rodowód w dziedzinie wyścigów długodystansowych na nowe tory.
  • Goodyear współpracuje ze Studiem 397, twórcami symulacji wyścigów rFactor 2, nad wprowadzaniem najnowocześniejszych modeli opon wyścigowych do Le Mans Virtual Series.

 

Przeniesienie doświadczeń i emocji z realnych torów do e-sportowej rywalizacji to priorytet twórców wirtualnych wyścigów. Aby uzyskać ten cel potrzeba tysięcy obliczeń i permutacji w trakcie każdego okrążenia. Niewiele symulacji zbliża się do poziomu szczegółowości, jaki można odnaleźć w grze rFactor 2, która jest efektem współpracy Goodyeara i Studia 397. Twórcom udało się odwzorować zachowania modeli opon wyścigowych z prawdziwych imprez motorsportowych w środowisku wirtualnym, dzięki czemu e-sportowi kierowcy, walcząc o chwałę w Le Mans Virtual Series, mogą bardziej niż kiedykolwiek zbliżyć się do odczuć, jakich doświadczają mistrzowie kierownicy w realnej rywalizacji.

Współpraca Goodyeara i Studia 397 przynosi e-sportowym kierowcom autentyczne, wciągające i oparte na danych wrażenia dzięki modelowi fizyki rFactor 2. Projektanci Goodyeara odegrali kluczową rolę w stworzeniu wirtualnych modeli opon od podstaw.

„Symulacja opon jest z natury skomplikowana, ponieważ na ich zachowanie wpływa wiele czynników", tłumaczy Joao Coelho, menedżer ds. testów i wsparcia torowego Goodyear Motorsport w regionie EMEA. „To współpraca, w której obie strony zyskują, a która wnosi do symulatora wyścigów rFactor 2 dodatkową warstwę autentyczności. Model opon Goodyeara jest najbardziej kompletny z dostępnych na rynku, a marka znajduje się w centrum doświadczeń z wirtualnych wyścigów. Potencjał jest ogromny”.

Wprowadzanie wieloletniego doświadczenia na nowe tory

Dziedzictwo Goodyeara w wyścigach długodystansowych sprawia, że marka jest idealnym partnerem, pomagającym przenieść wzloty i upadki z Le Mans do wirtualnego świata. Goodyear ma na swoim koncie 14 zwycięstw wywalczonych w tym legendarnym wyścigu. Marka wnosi do gry także swoje aktualne doświadczenia z torów. Goodyear jest obecnie oficjalnym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), a także wyłącznym partnerem oponiarskim kategorii LMP2 i LMGTE w Europejskiej Serii Le Mans. Co istotne, są to dwie kategorie rozgrywane również w wirtualnym świecie, co sprawia, że związek między e-sportem a torem jest jeszcze bliższy.

Stworzenie w Le Mans Virtual Series możliwości wyboru opon zgodnych ze specyfikacją FIA oraz posiadanie torów, które odwzorowują warunki panujące w rzeczywistości, oznacza, że e-sportowi kierowcy stają przed identycznymi dylematami strategicznymi, jak ich koledzy ścigający się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w realnym świecie.

Symulacja jest tak wierna, że jej twórcy odkryli, iż umiejętności jazdy na torze przekładają się na wirtualny świat. „W przypadku kierowców widzimy, że doświadczenia z prawdziwego życia pomagają im pokonywać wyzwania w grze jak nigdy dotąd. Na przykład doświadczeni kierowcy mogą osiągnąć znacznie więcej w mokrych i zmiennych warunkach, tak jak w prawdziwym świecie”, wyjaśnił Dom Duhan z DMO Studia 397.

Przewaga konkurencyjna

Podobnie jak w prawdziwym świecie, zużycie opon, temperatura i ciśnienie są kluczowe dla uzyskania przewagi w Le Mans Virtual Series. W związku z tym, że symulacja pomaga doskonalić i rozwijać fizykę opon, zespoły muszą być coraz bardziej wyrafinowane, aby nadążyć za parametrami wymaganymi do osiągnięcia sukcesów. Na przykład rozgrzewanie opon jest kluczowym czynnikiem uzyskania przewagi nad konkurencją po pit-stopie. Dzięki wskazówkom inżynierów Goodyeara takie czynniki, jak temperatura toru i działania kierowcy, mają bardziej realistyczny wpływ na zachowanie samochodu. W symulacji parametry dla każdego z nich są obliczane i przekładane na dynamiczny, wirtualny świat.

Sposób, w jaki kierowcy nastawiają opony i realizują ich osiągi w symulacji, jest taki sam jak w rzeczywistości. Oprócz ulepszonego modelowania opon, Studio 397 włączyło kolejne kluczowe parametry, takie jak transfer ciepła przez hamulce. Zachowanie opon, odczucia i progresja na dystansie wyścigu szybko stają się integralną częścią całościowych doświadczeń z wirtualnych wyścigów. Zarządzanie temperaturą opon tuż po pit-stopie może zadecydować o pokonaniu rywali albo utracie cennego czasu.

Dążenie do realizmu

Studio 397 osiąga wysoki poziom realizmu dzięki specjalnym technikom, wykonując najpierw laserowe skany każdego toru, aby uchwycić jego proporcje, zmiany wysokości i niedoskonałości. Następnie, we współpracy z Goodyearem, opracowuje oponę, która zachowuje się i zużywa jak prawdziwa. W ten sposób powstają wyścigi, które są autentyczne zarówno dla widzów, jak i uczestników.

„Zaczynamy od zadania sobie pytania 'co się stanie, gdy…', a kiedy już odpowiemy na to pytanie kilka tysięcy razy i będziemy pewni, że symulator odpowiada naszym oczekiwaniom, zyskujemy realistyczny model. Dlatego właśnie współpraca z Goodyearem była dla nas tak ważna. Dostęp do osób mających najbliższy kontakt z prawdziwymi oponami pozwolił nam rozwinąć i zrozumieć je w sposób, który w innym przypadku byłby niemożliwy”, tak Duhan opisuje przebiega współpracy z Goodyearem.

„Niewiele osób potrafi wyjaśnić, jaki wpływ na oponę ma wzrost temperatury toru o jeden stopień na dystansie dwudziestu pięciu okrążeń. To właśnie te elementy symulatora, niezauważalne nawet dla kierowców, zwiększają ogólne poczucie autentyczności. Świadczy o tym liczba wysokiej klasy kierowców wyścigowych, którzy w zdecydowanej większości przekazują nam pozytywne oceny”.

Rezultatem pełnego zaangażowania w osiągnięcie doskonałości jest wirtualne doświadczenie wyścigowe, które odzwierciedla prestiż i wyzwania jednego z najsłynniejszych i najtrudniejszych wyścigów w sporcie samochodowym. „Le Mans Virtual Series jest doskonałą okazją do zdobycia uznania w przestrzeni e-sportowej, branży, która odnotowała ogromny rozwój i wzrost popularności”, podsumowuje Coelho. „Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z oddanym zespołem programistów Studia 397, aby przenieść kilkudziesięcioletni rodowód Goodyeara w dziedzinie wyścigów długodystansowych na nowe tory”. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.