Jak Lexus LC 500 zdominował japońskie wyścigi
W 2017 roku Lexus LC 500 zastąpił model RC F w najwyższej klasie GT 500 japońskiej serii Super GT. W ciągu trzech sezonów sportowe coupé wygrało aż 14 wyścigów i przyczyniło się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich. Zebraliśmy najważniejsze liczby, jakie stoją za wyścigowym sukcesem LC 500.
Niesamowity start
W debiutanckim wyścigu na torze Okayama International Circuit wystartowało łącznie sześć Lexusów LC 500. Auta reprezentowały barwy zespołów TOM’S, LeMans, SARD, Cerumo oraz Bandoh i nie dały szans rywalom. Samochody zajęły pierwszych sześć miejsc na mecie. Taki rezultat nigdy wcześniej nie zdarzył się w historii serii Super GT. Co więcej, w ciągu trzech lat w Super GT Lexusy LC 500 jeszcze sześć razy zajmowały wszystkie miejsca na podium, co daje łącznie aż siedem potrójnych podiów w 24 wyścigach!
Dwa tytuły mistrzowskie
Sezon 2017 zakończył się również pomyślnie – Nick Cassidy oraz Ryo Hirakawa zdobyli mistrzostwo za kierownicą LC 500. A ich ekipa KeePer TOM’S okazała się najlepszym zespołem sezonu. W jego trakcie Lexusy LC zdobyły łącznie 446 punktów, najwięcej w jednym sezonie w historii startów marki w Super GT. W 2019 roku wyścigowe auto ponownie przyczyniło się do wielkich rezultatów. Kazuya Oshima oraz Kenta Yamashita zdobyli tytuł mistrzowski kierowców, zaś KeePer TOM’S było ponownie najlepsze w klasyfikacji zespołowej.
Oszałamiające statystyki
Lexus LC 500 wystartował w sumie w 24 wyścigach i aż 14 z nich wygrał, co daje współczynnik zwycięstw wynoszący 58%. Co ciekawe, najwięcej zwycięstw – bo aż cztery – auto zdobyło na słynnym torze Fuji Speedway, na którym powstawał pierwszy model z serii F Lexusa – sedan IS F. Z tym obiektem wiąże się również nazwa i logo linii sportowych aut. W czasie startów w Super GT Lexus LC 500 zdobył ponadto sześć pole position, a wszystkie egzemplarze wyścigowego auta zgromadziły łącznie 1 322 punkty.
Czas na Toyotę GR Suprę
W ciągu trzech lat gran turismo Lexusa udowodniło swoje wyścigowe możliwości. Teraz macierzysty koncern Toyota daje szansę nowemu, sportowemu modelowi w ofercie, GR Suprze. Samochód zastępuje w klasie GT500 Lexusa LC 500 i ma zadebiutować w Super GT w 2020 roku. Pod maską Toyoty GR Supry GT500 znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy ponad 600 KM z turbodoładowaniem.
Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.