Jak Lexus LC 500 zdominował japońskie wyścigi
W 2017 roku Lexus LC 500 zastąpił model RC F w najwyższej klasie GT 500 japońskiej serii Super GT. W ciągu trzech sezonów sportowe coupé wygrało aż 14 wyścigów i przyczyniło się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich. Zebraliśmy najważniejsze liczby, jakie stoją za wyścigowym sukcesem LC 500.
Niesamowity start
W debiutanckim wyścigu na torze Okayama International Circuit wystartowało łącznie sześć Lexusów LC 500. Auta reprezentowały barwy zespołów TOM’S, LeMans, SARD, Cerumo oraz Bandoh i nie dały szans rywalom. Samochody zajęły pierwszych sześć miejsc na mecie. Taki rezultat nigdy wcześniej nie zdarzył się w historii serii Super GT. Co więcej, w ciągu trzech lat w Super GT Lexusy LC 500 jeszcze sześć razy zajmowały wszystkie miejsca na podium, co daje łącznie aż siedem potrójnych podiów w 24 wyścigach!
Dwa tytuły mistrzowskie
Sezon 2017 zakończył się również pomyślnie – Nick Cassidy oraz Ryo Hirakawa zdobyli mistrzostwo za kierownicą LC 500. A ich ekipa KeePer TOM’S okazała się najlepszym zespołem sezonu. W jego trakcie Lexusy LC zdobyły łącznie 446 punktów, najwięcej w jednym sezonie w historii startów marki w Super GT. W 2019 roku wyścigowe auto ponownie przyczyniło się do wielkich rezultatów. Kazuya Oshima oraz Kenta Yamashita zdobyli tytuł mistrzowski kierowców, zaś KeePer TOM’S było ponownie najlepsze w klasyfikacji zespołowej.
Oszałamiające statystyki
Lexus LC 500 wystartował w sumie w 24 wyścigach i aż 14 z nich wygrał, co daje współczynnik zwycięstw wynoszący 58%. Co ciekawe, najwięcej zwycięstw – bo aż cztery – auto zdobyło na słynnym torze Fuji Speedway, na którym powstawał pierwszy model z serii F Lexusa – sedan IS F. Z tym obiektem wiąże się również nazwa i logo linii sportowych aut. W czasie startów w Super GT Lexus LC 500 zdobył ponadto sześć pole position, a wszystkie egzemplarze wyścigowego auta zgromadziły łącznie 1 322 punkty.
Czas na Toyotę GR Suprę
W ciągu trzech lat gran turismo Lexusa udowodniło swoje wyścigowe możliwości. Teraz macierzysty koncern Toyota daje szansę nowemu, sportowemu modelowi w ofercie, GR Suprze. Samochód zastępuje w klasie GT500 Lexusa LC 500 i ma zadebiutować w Super GT w 2020 roku. Pod maską Toyoty GR Supry GT500 znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy ponad 600 KM z turbodoładowaniem.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.