Jeden cel, różne twarze. 20. Cracovia Maraton pod znakiem sportu i edukacji
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Organizowany od 2002 roku Cracovia Maraton to najważniejsze wydarzenie biegowe w Krakowie i największy wiosenny bieg na królewskim dystansie w Polsce. Od 2014 roku start i meta maratonu usytuowane są na krakowskim Rynku Głównym. Zgodnie z hasłem imprezy: „z historią w tle”, uczestnicy przebiegają obok wielu wspaniałych zabytków stolicy Małopolski. Tegoroczna, 20. edycja imprezy odbędzie się już w najbliższy weekend. Sponsor wydarzenia, ASICS przygotował dla uczestników wiele atrakcji.
Cracovia Maraton przyciąga biegaczy z całego świata, będąc najbardziej międzynarodowym spośród polskich maratonów, z najwyższą w kraju frekwencją uczestników z zagranicy. W dotychczasowych edycjach Cracovia Maraton startowali zawodnicy z 55 państw.
Już w najbliższy weekend Kraków ponownie stanie się stolicą polskiego maratonu. Sponsor techniczny imprezy, firma ASICS zachęca do odwiedzin stoiska w biurze zawodów zlokalizowanym na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana, które będzie czynne w piątek i sobotę. Na miejscu będzie można skorzystać z urządzenia Run Analyzer na trzech oddzielnych bieżniach, gdzie przy wsparciu eksperta pojawi się możliwość doboru obuwia pod kątem indywidualnego stylu biegania. ASCIS Run Analyzer to specjalistyczny sprzęt skanujący, który wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby przeanalizować indywidualny rodzaj kroku, tzw. pronację. Jest to sposób ułożenia stopy podczas jej kontaktu z podłożem. Określenie konkretnego typu stopy pozwala dobrać odpowiednie buty biegowe. Do badania wykorzystuje się bieżnię oraz tablet z wgraną, profesjonalną aplikacją ASICS. Za pomocą technologii można dobrać idealne buty do biegania i zredukować granicę błędu do minimum. Ponadto, na testy zostaną przeznaczone najnowsze modele ASICS - GEL-NIMBUS 25, GEL-KAYANO 29, NOVABLAST 3 oraz MAGIC SPEED 2, a wszyscy goście stoiska marki będą mogli wykonać bezpłatne zdjęcie pamiątkowe. Całość działań wpisuje się w filozofię założycielską japońskiej marki, czyli „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Dodatkową akcję promocyjną przeprowadzi również Sklep Biegacza. Przy zakupie butów biegowych ASICS, plecak ASICS Running Backpack 2.0 (cennikowo 229 zł) będzie można nabyć za symboliczną złotówkę.
Nadal istnieje możliwość zakupu oficjalnych koszulek imprezy, a także odzieży z dedykowanej linii ASICS przygotowanej specjalnie na 20. Cracovia Maraton. Sprzedaż będzie prowadzona w biurze zawodów oraz na Rynku Głównym. Dodatkową atrakcją będzie natomiast specjalny panel edukacyjny „Różne twarze maratonu”, który odbędzie się w sobotę, na dzień przed jubileuszowym Cracovia Maraton.
Zapraszamy uczestników imprez organizowanych w ramach krakowskiego weekendu maratońskiego i wszystkich pasjonatów biegania! Będzie można posłuchać prelekcji doświadczonych zawodników i specjalistów zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z bieganiem, a także spotkać się i porozmawiać z ekspertami osobiście. Panel odbędzie się w godzinach 13:00-16:30 w biurze zawodów w holu pod trybuną wschodnią Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana. Prelegenci przekażą wiele cennych informacji i praktycznych wskazówek – o tym, jak dobrze przygotować się do biegania na długich dystansach. W panelu wezmą udział m.in. biegacze, których nikomu nie trzeba przedstawiać, ambasadorzy ASICS, Adam Nowicki i Jerzy Skarżyński. Nie zabraknie też wybitnych specjalistów w wielu innych dziedzinach związanych z bieganiem i sportem – mówi Daniel Bogacki, Activation Specialist w ASICS Polska.
W trakcie weekendu maratońskiego (w sobotę) organizowane są m.in. 16. Mini Cracovia Maraton im. Piotra Gładkiego o Puchar Radia RMF MAXX (4,2 km) oraz Cracovia Maraton na Rolkach (pełny dystans maratoński). Przy okazji krakowskiego maratonu, w sobotę organizowany jest także Igrzyskowy Bieg Nocny na 10 km, a od 2018 roku jego uczestnicy startują i finiszują w tym samym miejscu, co maratończycy – na Rynku Głównym. Maraton odbędzie się natomiast w niedzielę, 23 kwietnia.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.