Komunikaty PR

Motorola i Trefl Sopot startują z inicjatywą „Bouncing For Good”

2024-10-24  |  12:00
Biuro prasowe

24 października 2024 r.: W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie odbyła się inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” organizowanej w ramach współpracy pomiędzy EuroLeague Basketball, a producentem smartfonów – firmą Motorola. Lokalnym partnerem wydarzenia jest klub Trefl Sopot, aktualny koszykarski mistrz Polski, którego zawodnicy pojawili się na spotkaniu z uczniami sopockiej podstawówki.

Inicjatywa, która inspiruje

„Bouncing For Good” to rozpoczęcie nowego etapu partnerstwa firmy Motorola z EuroLeague  Basketball. Inicjatywa jest elementem strategii środowiskowej, społecznej i ładu korporacyjnego programu One Team – działań Euroligi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wywiera on realny wpływ społeczny, poprzez przekazywanie piłek do koszykówki i sprzętu IT oraz organizowanie interaktywnych warsztatów, podczas których sport odgrywa rolę inspirującą, łącząc lokalne społeczności. Inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” odbyła się w Polsce, ale weźmie w niej udział pięć partnerskich klubów oraz szkół z wybranych europejskich krajów. Wkrótce kolejne aktywności wystartują w Grecji, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.

Każdy uczestniczący w programie klub koszykarski opracowuje konkretny projekt One Team dostosowany do swojej społeczności. Inicjatywa stanowiąca element partnerstwa firmy Motorola oraz Euroligi ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe podczas interaktywnych warsztatów.

Spotkanie z mistrzami Polski w koszykówce

15 października 2024 roku uczniowie SP9 w Sopocie wzięli udział w warsztatach poświęconych wartościom sportowym prowadzonych przez trenerów One Team Trefl Sopot. Młodzież była zachęcana do wykazania się kreatywnością i stworzenia projektu muralu przedstawiającego „idealną piłkę do koszykówki”. Mural ten w interpretacji lokalnego artysty został odwzorowany na prawdziwej piłce do koszykówki. Podczas spotkania 24 października zawodowi koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali pomalowaną piłkę do koszykówki jako symbol inicjatywy. Szkoła otrzymała też koszulki z logo EuroLeague One Team i Motorola, a także 250 piłek do koszykówki dla uczniów.

Elementem warsztatów były urządzenia marki Motorola. Umożliwiały one uczniom korzystanie z interaktywnych funkcji umożliwiając m.in. kontakt z koszykarskimi idolami podczas organizowanej w trakcie warsztatów transmisji na żywo „Dream Call”.  Kolejną aktywnością było układanie puzzli przedstawiających wizerunki Ambasadorów One Team. Uczniowie wykorzystali też smartfony Motorola do przeprowadzenia wywiadów z nauczycielami, udokumentowania ich doświadczeń i kreatywnego odzwierciedlenia istoty warsztatów.

- Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball „Bouncing For Good” w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności - powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.

Jako główny partner inicjatywy, Motorola przekaże urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły. Przyniosą one korzyści wszystkim uczniom i pedagogom zwiększając atrakcyjność nauki, a także pomagając w organizacji zajęć nie tylko o charakterze sportowym.

Trefl Sopot i Motorola dla dobra lokalnych społeczności

Trefl Sopot stale współpracuje z lokalnymi szkołami i wskazał SP9 w Sopocie dla inicjatywy „Bouncing For Good”. W lutym klub wybrał także trzy sopockie szkoły publiczne do inauguracji programu „Trefl Kids” promującego koszykówkę w lokalnej społeczności. W ramach programu, uczniowie mogą grać w koszykówkę, a następnie oglądać mecze i spotykać się z zawodnikami.

- Działania na rzecz społeczności lokalnej są wpisane w DNA klubu Trefl Sopot. Cieszymy się, że dzięki udziałowi w EuroCup należymy od tego sezonu do rodziny One Team. Doceniamy jak wiele korzyści program przyniósł całej Europie i cieszymy się, że możemy do niego dołączyć oraz wykorzystać siłę klubu, aby pomagać innym i wywierać dobry wpływ. Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team - powiedziała Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu Trefl Sopot.

Podczas pierwszej wizyty okazało się, jak wiele korzyści mogłaby odnieść społeczność, gdyby zapewniono jej odpowiedni sprzęt sportowy. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie  regularnie prowadzi zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub niedosłuchem i na tym właśnie skoncentrował się Trefl Sopot w ramach inicjatywy „Bouncing For Good”.

Dodatkowe informacje dla mediów:

  • Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
  • Oficjalna strona klubu koszykarskiego Trefl Sopot: https://treflsopot.pl/
  • Informacje o programie CSR One Team: https://www.EuroLeague basketball.net/one-team/about-ot/
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.