Motorola i Trefl Sopot startują z inicjatywą „Bouncing For Good”
24 października 2024 r.: W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie odbyła się inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” organizowanej w ramach współpracy pomiędzy EuroLeague Basketball, a producentem smartfonów – firmą Motorola. Lokalnym partnerem wydarzenia jest klub Trefl Sopot, aktualny koszykarski mistrz Polski, którego zawodnicy pojawili się na spotkaniu z uczniami sopockiej podstawówki.
Inicjatywa, która inspiruje
„Bouncing For Good” to rozpoczęcie nowego etapu partnerstwa firmy Motorola z EuroLeague Basketball. Inicjatywa jest elementem strategii środowiskowej, społecznej i ładu korporacyjnego programu One Team – działań Euroligi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wywiera on realny wpływ społeczny, poprzez przekazywanie piłek do koszykówki i sprzętu IT oraz organizowanie interaktywnych warsztatów, podczas których sport odgrywa rolę inspirującą, łącząc lokalne społeczności. Inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” odbyła się w Polsce, ale weźmie w niej udział pięć partnerskich klubów oraz szkół z wybranych europejskich krajów. Wkrótce kolejne aktywności wystartują w Grecji, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.
Każdy uczestniczący w programie klub koszykarski opracowuje konkretny projekt One Team dostosowany do swojej społeczności. Inicjatywa stanowiąca element partnerstwa firmy Motorola oraz Euroligi ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe podczas interaktywnych warsztatów.
Spotkanie z mistrzami Polski w koszykówce
15 października 2024 roku uczniowie SP9 w Sopocie wzięli udział w warsztatach poświęconych wartościom sportowym prowadzonych przez trenerów One Team Trefl Sopot. Młodzież była zachęcana do wykazania się kreatywnością i stworzenia projektu muralu przedstawiającego „idealną piłkę do koszykówki”. Mural ten w interpretacji lokalnego artysty został odwzorowany na prawdziwej piłce do koszykówki. Podczas spotkania 24 października zawodowi koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali pomalowaną piłkę do koszykówki jako symbol inicjatywy. Szkoła otrzymała też koszulki z logo EuroLeague One Team i Motorola, a także 250 piłek do koszykówki dla uczniów.
Elementem warsztatów były urządzenia marki Motorola. Umożliwiały one uczniom korzystanie z interaktywnych funkcji umożliwiając m.in. kontakt z koszykarskimi idolami podczas organizowanej w trakcie warsztatów transmisji na żywo „Dream Call”. Kolejną aktywnością było układanie puzzli przedstawiających wizerunki Ambasadorów One Team. Uczniowie wykorzystali też smartfony Motorola do przeprowadzenia wywiadów z nauczycielami, udokumentowania ich doświadczeń i kreatywnego odzwierciedlenia istoty warsztatów.
- Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball „Bouncing For Good” w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności - powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.
Jako główny partner inicjatywy, Motorola przekaże urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły. Przyniosą one korzyści wszystkim uczniom i pedagogom zwiększając atrakcyjność nauki, a także pomagając w organizacji zajęć nie tylko o charakterze sportowym.
Trefl Sopot i Motorola dla dobra lokalnych społeczności
Trefl Sopot stale współpracuje z lokalnymi szkołami i wskazał SP9 w Sopocie dla inicjatywy „Bouncing For Good”. W lutym klub wybrał także trzy sopockie szkoły publiczne do inauguracji programu „Trefl Kids” promującego koszykówkę w lokalnej społeczności. W ramach programu, uczniowie mogą grać w koszykówkę, a następnie oglądać mecze i spotykać się z zawodnikami.
- Działania na rzecz społeczności lokalnej są wpisane w DNA klubu Trefl Sopot. Cieszymy się, że dzięki udziałowi w EuroCup należymy od tego sezonu do rodziny One Team. Doceniamy jak wiele korzyści program przyniósł całej Europie i cieszymy się, że możemy do niego dołączyć oraz wykorzystać siłę klubu, aby pomagać innym i wywierać dobry wpływ. Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team - powiedziała Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu Trefl Sopot.
Podczas pierwszej wizyty okazało się, jak wiele korzyści mogłaby odnieść społeczność, gdyby zapewniono jej odpowiedni sprzęt sportowy. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie regularnie prowadzi zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub niedosłuchem i na tym właśnie skoncentrował się Trefl Sopot w ramach inicjatywy „Bouncing For Good”.
Dodatkowe informacje dla mediów:
- Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
- Oficjalna strona klubu koszykarskiego Trefl Sopot: https://treflsopot.pl/
- Informacje o programie CSR One Team: https://www.EuroLeague basketball.net/one-team/about-ot/

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
Influencerka podkreśla, że dla niej Święta Wielkanocne mają szczególnie wymiar duchowy, bo pokazują zwycięstwo dobra nad złem i są symbolicznym początkiem czegoś nowego. Jej ulubionym rytuałem na tę okazję jest przygotowywanie koszyka ze święconką. Eliza Gwiazda zapewnia, że w tym czasie stawia na umiar i nie pozwala, by komercja wyparła tradycję. Wielkanoc kojarzy się jej bardziej z radością ze spotkania z bliskimi niż z suto zastawionym stołem.
Problemy społeczne
Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]

Ponad 20 tys. pacjentów czeka w kolejce do zakładów opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych i pielęgniarskiej opieki domowej. Wraz ze zmianami wprowadzonymi dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością inni oczekujący pacjenci są przesuwani do tyłu w kolejce, nawet jeżeli są w stanie cięższym. Mimo apeli kierowanych od kilku lat do rządzących sytuacja sektora opieki długoterminowej zamiast się poprawiać, wciąż się pogarsza.
Gwiazdy
Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki

Gospodarz programu „Dzień Dobry TVN” lubi celebrować Wielkanoc w dużym, rodzinnym gronie. Z ekscytacją czeka więc na te świąteczne dni i zapowiada, że w tym czasie nie stroni również od obowiązków w kuchni. Co prawda szefują w niej panie, ale on dwoi się i troi, by pomóc jak najwięcej. Krzysztof Skórzyński zapewnia, że w menu oczywiście nie zabraknie „królowej” świątecznego stołu – tradycyjnej sałatki jarzynowej, a on będzie miał duży udział w jej przygotowaniu.