Komunikaty PR

Motorola i Trefl Sopot startują z inicjatywą „Bouncing For Good”

2024-10-24  |  12:00
Biuro prasowe

24 października 2024 r.: W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie odbyła się inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” organizowanej w ramach współpracy pomiędzy EuroLeague Basketball, a producentem smartfonów – firmą Motorola. Lokalnym partnerem wydarzenia jest klub Trefl Sopot, aktualny koszykarski mistrz Polski, którego zawodnicy pojawili się na spotkaniu z uczniami sopockiej podstawówki.

Inicjatywa, która inspiruje

„Bouncing For Good” to rozpoczęcie nowego etapu partnerstwa firmy Motorola z EuroLeague  Basketball. Inicjatywa jest elementem strategii środowiskowej, społecznej i ładu korporacyjnego programu One Team – działań Euroligi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wywiera on realny wpływ społeczny, poprzez przekazywanie piłek do koszykówki i sprzętu IT oraz organizowanie interaktywnych warsztatów, podczas których sport odgrywa rolę inspirującą, łącząc lokalne społeczności. Inauguracja inicjatywy „Bouncing For Good” odbyła się w Polsce, ale weźmie w niej udział pięć partnerskich klubów oraz szkół z wybranych europejskich krajów. Wkrótce kolejne aktywności wystartują w Grecji, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.

Każdy uczestniczący w programie klub koszykarski opracowuje konkretny projekt One Team dostosowany do swojej społeczności. Inicjatywa stanowiąca element partnerstwa firmy Motorola oraz Euroligi ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe podczas interaktywnych warsztatów.

Spotkanie z mistrzami Polski w koszykówce

15 października 2024 roku uczniowie SP9 w Sopocie wzięli udział w warsztatach poświęconych wartościom sportowym prowadzonych przez trenerów One Team Trefl Sopot. Młodzież była zachęcana do wykazania się kreatywnością i stworzenia projektu muralu przedstawiającego „idealną piłkę do koszykówki”. Mural ten w interpretacji lokalnego artysty został odwzorowany na prawdziwej piłce do koszykówki. Podczas spotkania 24 października zawodowi koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali pomalowaną piłkę do koszykówki jako symbol inicjatywy. Szkoła otrzymała też koszulki z logo EuroLeague One Team i Motorola, a także 250 piłek do koszykówki dla uczniów.

Elementem warsztatów były urządzenia marki Motorola. Umożliwiały one uczniom korzystanie z interaktywnych funkcji umożliwiając m.in. kontakt z koszykarskimi idolami podczas organizowanej w trakcie warsztatów transmisji na żywo „Dream Call”.  Kolejną aktywnością było układanie puzzli przedstawiających wizerunki Ambasadorów One Team. Uczniowie wykorzystali też smartfony Motorola do przeprowadzenia wywiadów z nauczycielami, udokumentowania ich doświadczeń i kreatywnego odzwierciedlenia istoty warsztatów.

- Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball „Bouncing For Good” w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności - powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.

Jako główny partner inicjatywy, Motorola przekaże urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły. Przyniosą one korzyści wszystkim uczniom i pedagogom zwiększając atrakcyjność nauki, a także pomagając w organizacji zajęć nie tylko o charakterze sportowym.

Trefl Sopot i Motorola dla dobra lokalnych społeczności

Trefl Sopot stale współpracuje z lokalnymi szkołami i wskazał SP9 w Sopocie dla inicjatywy „Bouncing For Good”. W lutym klub wybrał także trzy sopockie szkoły publiczne do inauguracji programu „Trefl Kids” promującego koszykówkę w lokalnej społeczności. W ramach programu, uczniowie mogą grać w koszykówkę, a następnie oglądać mecze i spotykać się z zawodnikami.

- Działania na rzecz społeczności lokalnej są wpisane w DNA klubu Trefl Sopot. Cieszymy się, że dzięki udziałowi w EuroCup należymy od tego sezonu do rodziny One Team. Doceniamy jak wiele korzyści program przyniósł całej Europie i cieszymy się, że możemy do niego dołączyć oraz wykorzystać siłę klubu, aby pomagać innym i wywierać dobry wpływ. Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team - powiedziała Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu Trefl Sopot.

Podczas pierwszej wizyty okazało się, jak wiele korzyści mogłaby odnieść społeczność, gdyby zapewniono jej odpowiedni sprzęt sportowy. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie  regularnie prowadzi zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub niedosłuchem i na tym właśnie skoncentrował się Trefl Sopot w ramach inicjatywy „Bouncing For Good”.

Dodatkowe informacje dla mediów:

  • Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/
  • Oficjalna strona klubu koszykarskiego Trefl Sopot: https://treflsopot.pl/
  • Informacje o programie CSR One Team: https://www.EuroLeague basketball.net/one-team/about-ot/
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.