NIMBUS MIRAI – ASICS stworzył buty biegowe z myślą o ich recyklingu
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Wyprodukowane z myślą o zwrocie i recyklingu – marka ASICS przedstawia najnowszy model biegowy NIMBUS MIRAI. Obuwie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby można było przerobić je po okresie użytkowania. Wszystko to bez uszczerbku dla jakości oraz wydajności.
W języku japońskim słowo "mirai" oznacza przyszłość, odzwierciedlając zaangażowanie ASICS w wywieranie pozytywnego wpływu na przyszłe pokolenia biegaczy. Zaprojektowane z myślą o recyklingu NIMBUS MIRAI zachęcają biegaczy do oddania butów po zakończeniu ich użytkowania, aby wesprzeć ich podróż w kierunku obiegu zamkniętego.
NIMBUS MIRAI stanowi kolejny ważny krok w realizacji misji ASICS, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2050 roku. W ubiegłym roku marka wyprodukowała najlżejsze na rynku sneakersy, emitujące CO2e – GEL-LYTE™ III CM 1.95.
Nowy model jest jednym z najbardziej zaawansowanych, jakie ASICS kiedykolwiek wyprodukował. Cholewka, zaprojektowana z jednolitego materiału poliestrowego, nie ma nakładek, co oznacza, że but można łatwo posortować i poddać procesowi recyklingu, gdy nadejdzie odpowiedni moment. Specjalny rodzaj oryginalnego kleju stworzonego przez ASICS również ułatwia ten proces. ASICS potwierdził w testach, że 87,3% materiału cholewki, który został poddany recyklingowi, można odzyskać jako nowy materiał poliestrowy gotowy do ponownego użytku.
Dodatkowo, but posiada podeszwę środkową FF BLAST PLUS ECO, która zapewnia maksymalną amortyzację i jest wykonana w około 24% ze źródeł odnawialnych, takich jak resztki z przetwarzania trzciny cukrowej. NIMBUS MIRAI zapewnia jakość i wydajność, jakiej biegacze oczekują od ASICS, jednocześnie stawiając na zrównoważony design.
Produkcja butów do biegania NIMBUS MIRAI w obiegu zamkniętym to apel ASICS skierowany do biegaczy, który dotyczy istotnej kwestii w branży obuwia sportowego. Przez długi czas obuwie było projektowane z myślą o jednorazowym użyciu. Jednak sama liczba około 23,9 miliarda butów produkowanych każdego roku na całym świecie, które trafiają na wysypiska śmieci lub są spalane, jest nie do zaakceptowania.
Podejście ASICS do projektowania jest zgodne z filozofią firmy, która pomaga każdemu osiągnąć zdrowy umysł w zdrowym ciele – czynniki, które są możliwe tylko wtedy, gdy możemy poruszać się po zdrowej Ziemi. NIMBUS MIRAI to celebracja wyjątkowej filozofii projektowania ASICS – opartej na zaangażowaniu w produkcję doskonałych produktów i technologii zatwierdzonych przez Instytut Nauki i Sportu w japońskim Kobe.
Po raz pierwszy w historii ASICS biegacze mogą zwrócić buty w sklepach stacjonarnych marki lub za pośrednictwem wysyłki na wielu rynkach na całym świecie, w tym w sklepach detalicznych marki w Wielkiej Brytanii, Holandii i Francji, aby nadać im nowe życie oraz kupić kolejną parę.
Kontynuujemy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wierzymy, że odzież sportowa z obiegu zamkniętego stanie się normą. NIMBUS MIRAI jest dla nas kamieniem milowym w dążeniu do zeroemisyjności. Skupiliśmy się na tym, aby innowacje nie wpłynęły na komfort oraz wygodę użytkowania. Prosimy jednak biegaczy, aby zrobili jeszcze jeden krok. Gdy przyjdzie odpowiedni moment, mogą zwrócić nam ten model. W ten sposób będziemy kontynuować naszą misję w tworzeniu zdrowej Ziemi dla przyszłych pokoleń – powiedział Fumitaka Kamifukumoto, lider projektu rozwoju produktu NIMBUS MIRAI w ASICS.
Buty ASICS NIMBUS MIRAI są dostępne w sprzedaży na ASICS.com.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.