Komunikaty PR

Obsesja na punkcie idealnego ciała szkodzi zdrowiu psychicznemu

2022-10-10  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.14 MB )

Najnowsze badania przeprowadzone przez ASICS ujawniają szkodliwy wpływ obsesji na punkcie idealnego ciała na kondycję psychiczną – tego zdania jest 75% respondentów. 69% badanych jest zdemotywowanych zdjęciami pojawiającymi się między innymi na kanałach social media, obrazującymi przemianę fizyczną, będącą efektem ćwiczeń, natomiast 53% czuje się niepewnie w stosunku do swojego ciała.

Raport został zaprezentowany w ramach nowej kampanii ASICS, rozpoczynającej się dokładnie w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Ma ona na celu podważenie zasadności realizacji ćwiczeń fizycznych wyłącznie w celu transformacji estetycznej. Marka zmienia format dedykowanych obrazów przed i po ćwiczeniach, aby podkreślić nierozerwalną więź pomiędzy ciałem a umysłem.

Udowodniono naukowo, że regularna aktywność fizyczna poprawia zdrowie psychiczne. Korzystnie wpływa na sen, nastrój, pomaga radzić sobie ze stresem oraz może zmniejszyć ryzyko depresji. Presja społeczna na punkcie idealnej sylwetki, która w dużej mierze przejawia się poprzez media społecznościowe, potrafi zniechęcić do podejmowania ćwiczeń, tym bardziej że 69% badanych twierdzi, że zdjęcia fizycznych przemian skutecznie ich demotywują.

Zdjęcia zrealizowane przez fotografkę, Sophie Harris-Taylor ukazują osoby przed i po 15 minutach i 9 sekundach ćwiczeń – udowodniono, że tak krótki czas poświęcony na sport wystarczy, aby poprawić swoją kondycję psychiczną. Oczywiście, zestawienie dwóch obrazów nie eksponuje drastycznej przemiany fizycznej, lecz wskazuje, że nie wszystkie transformacje są widoczne gołym okiem. Celem działań jest zachęcenie do uprawiania sportu w głównej mierze dla poprawy własnego nastroju mentalnego, a dopiero w dalszej kolejności własnego ciała.

Kultura fizycznej transformacji jest napędzana przez media społecznościowe. Uwarunkowała postrzeganie ćwiczeń wyłącznie przez pryzmat zmian cielesnych. Wierzymy, że realne korzyści wynikające z uprawiania sportu wykraczają daleko poza ciało, podnosząc umysł zgodnie z naszą dewizą „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Zobowiązujemy się, że na kanałach własnych nie będziemy publikować żadnych zdjęć koncentrujących się wyłącznie na fizycznych przemianach. Wspiera nas w tym szeroka społeczność ASICS FrontRunner, która będzie szerzyć przekaz oparty na mentalnych efektach ruchu oraz pozytywnych emocji wywierających wpływ na ciało oraz umysł – powiedział Gary Raucher, EVP w ASICS EMEA.

Więcej informacji nt. kampanii „ASICS Dramatic Transformation”:

www.asics.com/dramatictransformation

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał Biuro prasowe
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.