Obsesja na punkcie idealnego ciała szkodzi zdrowiu psychicznemu
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Najnowsze badania przeprowadzone przez ASICS ujawniają szkodliwy wpływ obsesji na punkcie idealnego ciała na kondycję psychiczną – tego zdania jest 75% respondentów. 69% badanych jest zdemotywowanych zdjęciami pojawiającymi się między innymi na kanałach social media, obrazującymi przemianę fizyczną, będącą efektem ćwiczeń, natomiast 53% czuje się niepewnie w stosunku do swojego ciała.
Raport został zaprezentowany w ramach nowej kampanii ASICS, rozpoczynającej się dokładnie w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Ma ona na celu podważenie zasadności realizacji ćwiczeń fizycznych wyłącznie w celu transformacji estetycznej. Marka zmienia format dedykowanych obrazów przed i po ćwiczeniach, aby podkreślić nierozerwalną więź pomiędzy ciałem a umysłem.
Udowodniono naukowo, że regularna aktywność fizyczna poprawia zdrowie psychiczne. Korzystnie wpływa na sen, nastrój, pomaga radzić sobie ze stresem oraz może zmniejszyć ryzyko depresji. Presja społeczna na punkcie idealnej sylwetki, która w dużej mierze przejawia się poprzez media społecznościowe, potrafi zniechęcić do podejmowania ćwiczeń, tym bardziej że 69% badanych twierdzi, że zdjęcia fizycznych przemian skutecznie ich demotywują.
Zdjęcia zrealizowane przez fotografkę, Sophie Harris-Taylor ukazują osoby przed i po 15 minutach i 9 sekundach ćwiczeń – udowodniono, że tak krótki czas poświęcony na sport wystarczy, aby poprawić swoją kondycję psychiczną. Oczywiście, zestawienie dwóch obrazów nie eksponuje drastycznej przemiany fizycznej, lecz wskazuje, że nie wszystkie transformacje są widoczne gołym okiem. Celem działań jest zachęcenie do uprawiania sportu w głównej mierze dla poprawy własnego nastroju mentalnego, a dopiero w dalszej kolejności własnego ciała.
Kultura fizycznej transformacji jest napędzana przez media społecznościowe. Uwarunkowała postrzeganie ćwiczeń wyłącznie przez pryzmat zmian cielesnych. Wierzymy, że realne korzyści wynikające z uprawiania sportu wykraczają daleko poza ciało, podnosząc umysł zgodnie z naszą dewizą „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Zobowiązujemy się, że na kanałach własnych nie będziemy publikować żadnych zdjęć koncentrujących się wyłącznie na fizycznych przemianach. Wspiera nas w tym szeroka społeczność ASICS FrontRunner, która będzie szerzyć przekaz oparty na mentalnych efektach ruchu oraz pozytywnych emocji wywierających wpływ na ciało oraz umysł – powiedział Gary Raucher, EVP w ASICS EMEA.
Więcej informacji nt. kampanii „ASICS Dramatic Transformation”:
www.asics.com/dramatictransformation

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.