PADEL4ALL Roadshow: Święto padla w centrum handlowym Westfield Arkadia
Wejdź do gry i świętuj z nami rozpoczęcie projektu PADEL4ALL Polskiej Federacji Padla. Bezpłatne treningi na pełnowymiarowym korcie, mecze pokazowe przedstawicieli Reprezentacji Polski w Padlu oraz międzynarodowy turniej padla z udziałem reprezentacji z 4 krajów – te atrakcje będą czekały na odwiedzających centrum handlowe Westfield Arkadia w dniach 14 -19 listopada.
Od 14 do 19 listopada w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie w specjalnie stworzonej strefie stanie mobilny kort do padla. To jeden z głównych elementów projektu realizowanego pod hasłem PADEL4ALL. Celem inicjatywy jest popularyzacja padla – niezwykle widowiskowej i jednej z najszybciej rozwijających się dyscyplin sportu na świecie. Wydarzenie w Westfield Arkadia otwiera cykl kilku tego typu aktywności w ramach międzynarodowej inicjatywy PADEL4ALL Roadshow. Pozostałe kraje zaangażowane w projekt to: Czechy, Węgry oraz Niemcy. Projekt uzyskał dotację unijną w celu promocji aktywnego, zdrowego stylu życia.
Odwiedź Westfield Arkadia i… zakochaj się w padlu. To sport dla każdego! #PADEL4ALL
Podczas tygodniowego święta padla w strefie i na samym korcie na wszystkich odwiedzających będzie czekać wiele aktywności i atrakcji:
- najlepsi w Polsce trenerzy padla przeprowadzą krótkie lekcje dla początkujących, wytłumaczą zasady tej dyscypliny, opowiedzą o sprzęcie oraz strojach i działających w Polsce klubach padlowych,
- przedstawiciele Reprezentacji Polski w Padlu rozegrają mecze pokazowe. Będzie to okazja, aby zobaczyć grę na najwyższym poziomie,
- w ciągu dnia z kortu będą mogli także skorzystać miłośnicy padla, a wybrane szkoły podstawowe przeprowadzą na miejscu lekcje WF-u,
- członkowie Polskiej Federacji Padla przeprowadzą konkursy z nagrodami dla dzieci i dorosłych,
- wśród gości specjalnych eventu nie zabraknie znanych sportowców i dziennikarzy, którzy już stali się fanami padla,
- w piątek oraz w sobotę (18 i 19 listopada) odbędzie się międzynarodowy turniej padla z udziałem drużyn z Czech, Niemiec, Węgier oraz Polski. Wydarzeniu towarzyszyć będzie oprawa muzyczna, a całość komentować będzie dziennikarz sportowy,
- podczas części oficjalnej zaplanowanej na piątkowy wieczór gościć będziemy przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Igrzysk Europejskich 2023, a także prezesa Międzynarodowej Federacji Padla (FIP – International Padel Federation),
- z ekspertami Polskiej Federacji Padla będzie można porozmawiać o wszystkim, co z padlem związane – m.in na temat perspektyw rozwoju dyscypliny czy potencjału biznesowego.
Czym jest padel?
Padel to sport rakietowy. Zawiera w sobie zarówno elementy tenisa, jak i squasha. Jest uważny za jedną z najszybciej rozwijających się dyscyplin sportowych na świecie. Kort do padla jest znacznie mniejszy od tenisowego. Siatka oddziela pola przeciwników. Kort do padla posiada ściany tylną i boczną, które mogą być wykorzystywane podczas gry. Sprzęt do padla to specjalna rakieta, wykonana z kompozytów, nieposiadająca naciągu, a także piłki przypominające te do tenisa. Padel jest dyscypliną sportową, w której nie obowiązują granice wiekowe. Jest to gra zespołowa, deblowa, zarówno dla zaawansowanych sportowców, jak i amatorów, może pełnić funkcję rekreacyjną dla całych rodzin. Obecnie około 10 milionów ludzi na świecie aktywnie uprawia tę dyscyplinę sportu. Padel wywodzi się z Acapulco w Meksyku. W Hiszpanii padel to druga – po piłce nożnej – najbardziej popularna dyscyplina sportowa.
W Polsce padel rozwija się dynamicznie. Powstaje coraz więcej kortów. Polska ma swoją Reprezentację Narodową w padlu, która bierze udział w lokalnych i międzynarodowych turniejach. Nad rozwojem tej dyscypliny sportowej w Polsce czuwa Polska Federacja Padla, która organizuje wydarzenia promocyjne, wspierające kluby. Oferuje także programy trenerskie oraz promuje padla wśród dzieci i młodzieży. W Polsce w padla grają amatorzy, zawodnicy, dzieci i dorośli. Jest już ponad 1000 graczy i liczba ta systematycznie rośnie. W weekendowe dni na kortach można spotkać całe rodziny. Wielu znanych dziennikarzy oraz sportowców gra aktywnie w padla (m.in.: Zbigniew Boniek, Jerzy Janowicz, Marta Domachowska, Mariusz Fyrstenberg, Tomasz Smokowski czy Tomasz Kłos).
Organizatorem akcji jest Polska Federacja Padla
Projekt realizowany pod patronatem Polskiego Komitetu Olimpijskiego
Projekt współfinansowany z budżetu Unii Europejskiej
Partnerzy: Centrum handlowe Westfield Arkadia, Fuksiarz.pl, HEAD
Polska Federacja Padla (PFP) – organizacja non-profit, której celem jest promowanie padla jako dyscypliny sportowej, regulowanie rynku oraz doradztwo w zakresie rozwoju padla w Polsce. Jest wyłącznym przedstawicielem Polski w Międzynarodowej Federacji Padla (FIPA) i współzałożycielem Europejskiej Federacji Padla (FEPA). PFP współpracuje z Ministerstwem Sportu, PKOL, PKSN i innymi organizacjami pozarządowymi promującymi zdrowy i aktywny tryb życia. PFP buduje potencjał nowej dyscypliny, aby w przyszłości mogła stać się sportem olimpijskim.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.