Komunikaty PR

Pierwsza na świecie mata treningowa z trzciny cukrowej

2020-08-21  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania jpg ( 0.39 MB )

Wykonana w 86% z trzciny cukrowej i nadająca się w 100% do recyklingu profesjonalna mata treningowa ERGO-ECOTM to nowość w ofercie Gipara Fitness. Została wyprodukowana z innowacyjnej pianki GREEN EVA™ powstałej z certyfikowanych upraw trzciny cukrowej w środkowo-południowej Brazylii. Bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery całego procesu produkcji ERGO-ECO™ jest ujemny.

W 1950 r. na świecie produkowano ok. 2 mln ton plastiku rocznie, a w 2017 r. już 347 mln ton. Eksperci Międzynarodowego Stowarzyszenia Odpadów Sztucznych prognozują, że jeśli nie podejmiemy żadnych radykalnych działań, roczna produkcja tworzyw sztucznych w 2040 r. przekroczy 600 mln ton. W praktyce oznacza to, że ziemia utonie w plastikowych śmieciach. Dlatego tak ważne jest wdrażanie wszelkich możliwych rozwiązań ograniczających zużycie plastiku, we wszystkich aspektach życia.

Trzcina cukrowa zamiast plastiku

Gipara Fitness, wzorem światowych marek obuwniczych, które w swoich ofertach mają już kolekcje z podeszwami zrobionymi z pianki GREEN EVA™, wprowadza do oferty w pełni ekologiczną matę treningową. Mata ERGO-ECOTM może z powodzeniem zastąpić dotychczas używane maty produkowane najczęściej z tworzyw sztucznych typu EVA i PCV, zatruwających środowisko, bez możliwości ich ponownego wykorzystania – czyli recyklingu. Nowa mata powstała z myślą o klubach sportowych, siłowniach i ćwiczących, którzy chcą aktywnie zaangażować się w minimalizację negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

0,84 m2 eko maty

ERGO-ECOTM , jak na ekologiczną matę przystało, jest... zielona. Jest także lekka, trwała, bezzapachowa i łatwo ją utrzymać w czystości, co ma szczególne znaczenie w dobie koronawirusa. Kompaktowe wymiary (długość – 140 cm, szerokość – 60 cm i grubość 10 mm), liczne przetłoczenia i ergonomiczny kształt zapewniają doskonałą amortyzację i przyczepność do podłoża, co znacząco ułatwia trening. Ponadto dzięki specjalnemu otworowi można ją łatwo i bezpiecznie przechowywać. Produkt do kupienia w internetowym sklepie Gipara Fitness w cenie 244,99 złotych.

Mata ERGO-ECOTM zdobyła pierwszą nagrodę w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów branży fitness FIBO INNOVATION & TREND AWARD 2020, w kategorii “Ekologia i zrównoważony rozwój”.

”W pełni ekologiczna mata do ćwiczeń to element rewolucji na rynku fitness w Polsce, którą zapoczątkowaliśmy i sukcesywnie realizuje. Budowanie oferty w oparciu o rozwiązania przyjazne dla planety to dla nas priorytet. Dlatego już dziś w wielu siłowniach widzimy ćwiczących w naszych ubraniach produkowanych z butelek PET ludzi czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, w których energiach kinetyczna generowana przez ćwiczących jest zamieniana na energię elektryczną – powiedział Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciela marki Gipara Fitness.

Ogólnopolska akcja wymiany mat w siłowniach na ekologiczne

Wraz z wprowadzeniem nowego produktu na rynek Gipara Fitness zaprasza kluby fitness i siłownie do ogólnopolskiego programu „Sweet taste – no waste”, w ramach którego zachęca do wymiany starych mat z tworzywa sztucznego, na nowe ekologiczne. Mechanizm akcji jest prosty – przy zakupie 30 mat treningowych  ERGO-ECOTM, Gipara Fitness odbiera stare maty, rozdrabnia je i używa jako wypełnienia do kompletu puf wypoczynkowych, które trafią z powrotem jako prezent do klubu. Zaprojektowane przez Gipara Fitness na potrzeby tej akcji pufy – jedno duże poduszkowe siedzisko i mniejsze okrągłe – doskonale sprawdzą się jako wyposażenie strefy relaksu w siłowaniach.

Patronat nad akcją „Sweet taste – no waste” objęła fundacja Eco4Life, wspierająca rozwój techniki i innowacyjności w zakresie działań proekologicznych, a także wdrażająca oraz udostępniająca nowe rozwiązania służące ekologii. Akcja potrwa do 30 września 2020 roku, więcej informacji o projekcie.

Mata ERGO-ECOTM to nowa jakość akcesoriów sportowych, które poza tym, że wzorowo spełniają wszystkie swoje funkcje, są przyjazne dla środowiska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki Biuro prasowe
2024-07-22 | 12:00

Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki

Na kanale YouTube @Meczyki1 pojawia się nowy format Czas Decyzji powered by G-SHOCK, w którym Janusz Walczuk, ambasador marki G-SHOCK i Radosław Przybysz zaproszą najciekawszych ludzi ze
Sport ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu
2024-07-17 | 13:30

ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu

Warszawa, obok stolicy Nigerii Lagos, jest jednym z dwóch miast na świecie zaangażowanych w projekt Running For Clean Air. Głównym celem inicjatywy prowadzonej przez World
Sport 3×3 Basket Challenge vol.3 w Atrium Biała!
2024-07-17 | 08:55

3×3 Basket Challenge vol.3 w Atrium Biała!

Startuje kolejny sezon Atrium Biała 3x3 Basket Challenge! Przygotujcie się na koszykarskie emocje na najwyższym poziomie! Przez pięć kolejnych sobót zapraszamy was do udziału

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.