Pobiegli i pomogli. Wyniki Poland Business Run 2022
32 tys. biegaczy z ponad 1500 firm wzięło udział w 11. edycji charytatywnej sztafety Poland Business Run, która odbyła się 4 września. Ponad 4 tys. zawodników wystartowało w ramach wirtualnej rywalizacji w Warszawie. Oprócz środków z opłat startowych, na rzecz potrzebujących przekazane zostaną dodatkowe 152 tys. złotych zebrane w akcji „Pomagam Bardziej”. Protezy, wózki i zabiegi rehabilitacyjne otrzyma około 100 beneficjentów z całej Polski.
Poland Business Run to sztafeta 5x4 km. W formule wirtualnej przedstawiciele firm pokonywali kilometry na samodzielnie wybranej trasie, a wyniki rejestrowali za pomocą aplikacji w smartfonach. W klasycznej, stacjonarnej formie wydarzenie odbyło się natomiast w Krakowie. Zawodnicy biegali wokół Błoni i przez Park Jordana w dwóch turach – porannej i popołudniowej.
– Ogromnie się cieszę, że możemy znów się spotkać i pokonać wspólne kilometry w szczytnym celu. Bardzo dziękuję biegaczom, sponsorom i partnerom, bez których nie byłoby to możliwe – mówiła, otwierając zawody na Błoniach, Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.
Najwięcej, bo prawie 9 tys. biegaczy wystartowało w Krakowie, a biegi z aplikacją odbyły się w całej Polsce. 4320 zawodników reprezentowało firmy z Warszawy, na Śląsku wystartowało 4300 biegaczy, a na Dolnym Śląsku – 3000. Dzięki wirtualnej formie zawodów można było wziąć w nich udział także poza granicami naszego kraju. Dystans Poland Business Run 2022 przebiegli zawodnicy m.in. w Malezji, Singapurze, Indiach, Tunezji, Francji czy Finlandii.
Bieg zmieni życie stu osób
Firmy, opłacając udział swoich pracowników w zawodach, pomogą stu osobom z całej Polski, które zmagają się z niepełnosprawnością ruchową lub przeszły mastektomię. Dofinansowane zostaną protezy kończyn, wózki aktywne i sportowe, turnusy rehabilitacyjne i konsultacje psychologiczne.
– Jestem bardzo zaskoczony, że tak dużo osób przyszło dzisiaj na Błonia, by biegać dla mnie i innych beneficjentów. Trzymam za wszystkich kciuki i dziękuję firmom, które wystawiły swoje drużyny w takim charytatywnym celu – mówił podczas wydarzenia jeden z beneficjentów, mężczyzna po amputacji nogi.
Zebrane środki zostaną przekazane również na rzecz beneficjentów z Mazowsza, m.in. pana Marcina z Żelechowa i pani Agnieszki z Brwinowa. Pani Agnieszka od wielu lat angażuje się w pomoc innym. Działa w ośrodku pomocy społecznej oraz w lokalnej jadłodzielni. Niestety, z powodu powikłań po mastektomii pani Agnieszka nie może ostatnio poruszać ręką. Środki zebrane w ramach Poland Business Run pokryją koszt specjalistycznej rehabilitacji.
65-letni pan Marcin z Żelechowa przez trzydzieści lat był związany z Warszawską Operą Kameralną, gdzie występował jako solista. Grał również na deskach Teatru Kwadrat i Teatru Powszechnego. Rok temu, w następstwie powikłań stopy cukrzycowej, pan Marcin przeszedł amputację nogi powyżej kolana. Dzięki środkom zebranym podczas tegorocznej edycji biegu 65-latek skorzysta z rehabilitacji, która pomoże mu odzyskać sprawność.
Najlepsi w pomaganiu
Cel biegu był charytatywny, dlatego w ramach akcji “Pomagam Bardziej” drużyny zbierały środki do swoich wirtualnych skarbonek. Finalnie, 4 września w południe na koncie akcji udało się zgromadzić ponad 150 tys. złotych. Pieniądze zostaną w całości przekazane na zakup protez kończyn i rehabilitację dla potrzebujących.
Najlepsze drużyny klasyfikacji charytatywnej, które zgromadziły rekordowe kwoty w skarbonkach, to:
- Leach & RUN z firmy Leach & Lang Property Consultants
- KIRlider z Krajowej Izby Rozliczeniowej
- Pega Runners 1 z firmy Pegasystems
- InPost Kreujemy Przyszłość z firmy InPost
- Leach&dRUNk z firmy Leach & Lang Property Consultants
Relację z niedzielnej imprezy można obejrzeć na stronie Poland Business Run na Facebooku. Więcej informacji, w tym klasyfikację czasową sztafet, można natomiast znaleźć na stronie www.polandbusinessrun.pl.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.