Początek drogi do Tokio – Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje aktualny skł
Trwają intensywne przygotowania do igrzysk olimpijskich w Tokio. To jeden z najważniejszych celów zespołu Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, a właściwie Volkswagen Samochody Dostawcze MTB Team, który wraz ze zmianą identyfikacji wizualnej marki, która weszła w życie pod koniec 2019 roku, zmienia nazwę drużyny. Wśród zawodników połączenie mieszanki doświadczenia z młodością ma w olimpijskim sezonie 2020 przynieść sukcesy zespołowi zarówno na krajowym podwórku, jak i arenie międzynarodowej.
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio, to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w 2020 roku. Wśród wielu dyscyplin prezentowanych na zawodach znaleźć można także kolarstwo górskie. Do tak wymagającej konkurencji przygotowują się zawodnicy Volkswagen Samochody Dostawcze MTB Team, wyznaczając sobie tym samym cel na ten rok. - To będzie bardzo intensywny czas dla całej drużyny, będziemy mocno trzymać kciuki, aby nasi zawodnicy wywalczyli kwalifikacje na Igrzyska Olimpijskie. – mówi Magda Piekarczyk, kierownik komunikacji marketingowej i PR marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
We wrześniu 2019 wraz ze zmianą identyfikacji wizualnej Volkswagen Samochody Dostawcze nastąpiła również zmiana nazwy marki. W związku z tym, nazwa drużyny Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team to od dziś Volkswagen Samochody Dostawcze MTB Team. – Wprowadzenie zmiany w nazwie drużyny wydaje się być oczywistym z uwagi na wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej i zmiany nazwy marki na rynku Polskim. Wprowadzi to spójność w komunikacji dla fanów drużyny i klientów marki – podkreśla Magda Piekarczyk.
Duże transfery lubią ciszę – tak mawia się w środowisku sportowym o ważnych ruchach personalnych. Tak też było w przypadku Marka Konwy, który po roku przerwy wrócił do barw Volkswagen Samochody Dostawcze.
- Marek to zawodnik, którego nie trzeba przedstawiać, jego sukcesy mówią same za siebie. 27 koszulek Mistrza Polski, zarówno w olimpijskiej formule cross country, jak i w kolarstwie przełajowym, występ na Igrzyskach Olimpijskich w Londynie, Wicemistrzostwo Świata MTB w 2011 roku – to sukcesy, jakich może pozazdrościć Markowi większość polskich kolarzy górskich. W 2011 roku był trzeci w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata MTB do lat 23 – opisuje Maciej Zabłocki, menedżer zespołu.
Celem Marka Konwy na rozpoczęty właśnie sezon będzie odzyskanie koszulki mistrza Polski cross country oraz awans na Igrzyska Olimpijskie w Tokio.
W najbliższym sezonie barwy Volkswagen Samochody Dostawcze nadal będą reprezentować Stanisław Nowak i Piotr Kryński, odpowiednio mistrz i wicemistrz Polski do lat 23 w kolarstwie przełajowym sprzed tygodnia ze Szczekocin. Nową twarzą będzie z kolei zaledwie 16-letni Krzysztof Klimek, mistrz Polski kat. junior młodszy w cross country.
Zawodnikiem, który w tym sezonie zdaje się sprawić wiele niespodzianek jest Filip Helta, aktualny mistrz kraju do lat 23, który rozpoczyna współpracę z drużyną. - Filip przechodzi z wieku młodzieżowca do elity. Liczymy, że wniesie do zespołu wiele młodzieńczej energii i entuzjazmu, lecz jednocześnie pamiętajmy, że jest to zawodnik bardzo silny i zdolny już teraz do zwycięstw w zawodach najwyższej rangi. Filip wpisuje się w naszą strategię stawiania na młodych zawodników – dodaje Maciej Zabłocki.
Z kobieciej części zespołu o wyjeździe na Igrzyska Olimpijskie poważnie myśleć może Aleksandra Podgórska, aktualna wicemistrzyni Polski cross country, która pierwszy sezon w barwach Volkswagen Samochody Dostawcze zalicza do bardzo dobrych. Tytuł Wicemistrzyni Polski, 12. miejsce na Mistrzostwach Europy, wielokrotnie zajmowane pozycje na podium w wysokiej rangi zawodach UCI. – Bardzo nas cieszy to, jak rozwija się talent Oli, która należy do ścisłej czołówki Polski i ma realne szanse na wyjazd do Tokio – uzupełnia Maciej Zabłocki.
Wśród pań barwy Volkswagena reprezentować będą też Anna Urban, jedna z bardziej doświadczonych zawodniczek w polskiej i europejskiej czołówce maratonów MTB oraz Zuzanna Krzystała, prawdziwe objawienie ostatnich miesięcy w polskim kolarstwie górskim.
- Zuza bardzo szybko z poziomu amatorskiego wzniosła się na poziom pozwalający rywalizować w najważniejszych krajowych zawodach, a jak pokazują ostatnie Mistrzostwa Polski w kolarstwie przełajowym, może zdobywać tytuły mistrzowskie. Czy będzie czarnym koniem sezonu 2020? Jej siła, zaangażowanie i kultura pracy mogą sprawić, że Zuza będzie walczyć w czołówce każdych zawodów w Polsce. Możemy pochwalić się skompletowaniem składu, który stanowi ciekawą mieszankę doświadczenia i młodości i już gwarantuje wysoki poziom sportowy – komentuje menedżer zespołu.
Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.