Polacy najbardziej cieszą się ze złota dla reprezentacji w mieszanej sztafecie.
Polacy kochają Igrzyska Olimpijskie - wypowiedzi na ich temat w ostatnim miesiącu odnotowały w Internecie ponad miliard wyświetleń, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Najwięcej pozytywnych emocji wzbudziło złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m, a negatywnych - błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego. W mediach społecznościowych największą popularnością i wpływem cieszyły się posty autorstwa Przeglądu Sportowego. Dzięki relacjom z Igrzysk bardzo wzrosły zasięgi TVP Sport i Eurosportu.
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio już za nami. Jak większość dużych imprez sportowych, również i ta wzbudziła w Polakach ogromne emocje. Z analizy przeprowadzonej przez SentiOne, polską firmę zajmującą się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, wynika, że hasła związane z tegorocznymi Igrzyskami w ciągu ostatniego miesiąca odnotowały w polskim Internecie ponad miliard wyświetleń. Dla porównania - w tym samym czasie hasło „polski ład” miało 301 mln wyświetleń, a „lody Ekipy” w kwietniu, czyli w okresie swojej największej popularności, 145 mln wyświetleń.
Najbardziej cieszy złoto mieszanej sztafety, złoszczą błędy PZP i przegrana siatkarzy
Polscy zawodnicy zdobyli w sumie 14 medali - 4 złote, 5 srebrnych i 5 brązowych. Który z nich ucieszył internautów najbardziej? Najwięcej pozytywnych wzmianek zebrało złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m - 6 tys. serduszek, 12 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń. Na drugim miejscu znalazł się srebrny medal kobiecej sztafety 4 × 400 m - 5 tys. serduszek, 13 tys. polubień, 300 komentarzy i 800 tys. wyświetleń - a na trzecim złoty medal chodziarza Dawida Tomali - 7 tys. serduszek, 11 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń.
Negatywne emocje wzbudziły natomiast tylko dwa wydarzenia. Pierwszym był błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego, w wyniku którego sześcioro reprezentantów nie zostało dopuszczonych do udziału w Igrzyskach i wróciło do kraju jeszcze przed ich rozpoczęciem. Drugie to przegrana polskich siatkarzy w ćwierćfinałowym meczu z Francją.
Kontrowersja z medalami dla zwycięzców w sztafecie mieszanej budzi największe emocje
Co ciekawe, największy wzrost liczby wzmianek na temat Igrzysk przypadł pod ich koniec, w okolicach 3 sierpnia. Największe zaangażowanie Internautów spowodowały cztery informacje. Pierwsza to ta, że w czasie ceremonii nagradzania zwycięzców w sztafecie mieszanej 4 × 400 m na podium stanął tylko skład finałowy. Późniejsza informacja, że zawodnicy startujący w eliminacjach również otrzymali złote krążki, wzbudziła wiele radości.
Dzięki Igrzyskom rosną zasięgi TVP Sport i Eurosport
Połowa wszystkich wzmianek pochodziła z portali sportowych. W ramach testowania funkcji Influence Score SentiOne sprawdził, czyje zdanie na temat Igrzysk liczyło się najbardziej. Pod względem zasięgu zazwyczaj w wiadomościach sportowych przoduje Przegląd Sportowy, jednak tym razem znacząco zyskały dwa główne portale mająca prawa do emisji Igrzysk: TVP Sport, której udział w zasięgach wśród polskich mediów sportowych wzrósł z 12 proc. do 25 proc., oraz Eurosport, którego udział w zasięgach wzrósł z 10 do 23 proc. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to na 20 najpopularniejszych postów pięć było autorstwa Przeglądu Sportowego, pięć TVP Sport, trz WP Sportowe Fakty i dwa TVN24. Pojedynczy post z najwyższym Influence Score należał do Przeglądu Sportowego, a jego treść dotyczyła złotego medalu dla Anity Włodarczyk. Zdobył ponad 19 tys. polubień, dotarł do 852 tys. Internautów i został skomentowany 775 razy.
Jak działa i do czego służy analiza Influence Score?
Do analizy Internetu SentiOne wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, która każdego dnia gromadzi i analizuje ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Pozwala to stwierdzić m.in. jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano na dany temat, jak procentowo wypowiedzi rozkładały się pomiędzy kobiety i mężczyzn, a nawet jakie emocje dany temat czy marka wzbudza w sieci. Funkcja Influence Score pomaga odkryć wypowiedzi, autorów i portale, które są najpopularniejsze i najbardziej wpływowe.
Nasz system analizuje każdą wzmiankę, portal i autora znalezione w internecie i nadaje mu ocenę od 1 do 10 w oparciu o dwie kwestie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wzmianka zostanie zauważona, oraz to, ile razy była czytana lub udostępniana - wyjaśnia Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Sprawdzanie Influence Score jest bardzo przydatne, gdy mamy do czynienia z potencjalną sytuacją kryzysu PR i chcemy dowiedzieć się, który komentarz lub post wywołał największy szum w internecie. Można także filtrować wyniki według wybranego poziomu wpływu, co ułatwia szukanie influencerów do kampanii reklamowej.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.