Komunikaty PR

Połowa kobiet na świecie uprawia sport dla poprawy samopoczucia

2020-03-10  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.1 MB )

Ponad połowa europejskich kobiet uprawia sport w celu poprawienia swojego samopoczucia psychicznego – tak wynika z badania zrealizowanego z okazji Dnia Kobiet przez markę ASICS, japońskiego producenta sprzętu sportowego.

Niezależne badania przeprowadzono na ponad trzytysięcznej grupie kobiet w wieku 18-55+ w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Włoszech. Wykazały one, że ponad dwa razy więcej z nich uprawia sport, by poprawić swoje samopoczucie psychiczne (58%) niż by osiągnąć konkretne cele (26%). Kobiety podchodzą więc do ruchu holistycznie.

Wśród ankietowanych za największą przeszkodę uprawiania sportu 35% podało brak czasu, 22% aspekty związane z wyglądem ciała, a 20% przepracowanie. Co ciekawe 40% odpowiadających przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystywała ruch przede wszystkim w celu zwalczania stresu związanego z pracą. Natomiast aż 1/3 kobiet zawdzięcza swoje zamiłowanie do aktywności fizycznej osobom z bliskiego otoczenia, rodzinie i znajomym.

Zaobserwowano również tendencję (32%) do odczuwania przez kobiety korzyści z treningów outdoorowych, które pozytywnie wpływają na ich samopoczucie, pozwalając przy tym na spędzanie czasu na świeżym powietrzu i umacnianie relacji z naturą.

Nazwa ASICS to akronim łacińskiej frazy Anima Sana In Corpore Sano. Firma wierzy w holistyczną siłę ruchu i korzyści mentalne, jakie on daje. Chcąc uczcić Międzynarodowy Dzień Kobiet, przygotowano kampanię pod hasłem „The Run Is For Me” opartą na inspirujących historiach dziesięciu biegaczek, przedstawiających korzyści wynikające z uprawiania sportu oraz to, jak postrzegają one swoje ciało i jak ruch wpływa na ich życie. Celem kampanii jest niwelowanie barier związanych ze wstydem i presją społeczną do podejmowania aktywności fizycznej oraz podkreślenie wyjątkowości każdej kobiety.

Ciało nie musi być postrzegane jedynie przez pryzmat tego, jak wygląda, ale także przez to, co osiągnęło. Ruch to przede wszystkim zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne – mówi Becci Burns, członki ASICS FrontRunner z Wielkiej Brytanii. – Nasza kampania ma ułatwić kobietom zapomnienie o rywalizacji i pomóc znaleźć czas, aby docenić siebie. Jest to również sposobność, żeby sport stał się dla nich nieodłącznym elementem codziennego życia – bez ograniczeń czy wstydu – dodaje Linda van Aken z marki ASICS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.