Prawdziwy gamer gra na smartfonie?
Smartfony to najczęściej używane urządzenia do grania w gry. Korzysta z nich aż 64% graczy – wynika z raportu „Reaching gamers – everywhere” autorstwa YouGov. Taki wynik stawia je wyżej niż konsole, komputery stacjonarne czy laptopy. W ślad za użytkownikami idą studia gier, które inwestują w produkcje na telefony. Dla graczy istotny jest przede wszystkim aspekt społeczny, jak np. spotkania w świecie rzeczywistym gromadzące społeczność. Jedno z nich – Community Day Pokémon GO – odbędzie się już w sobotę (16 marca) w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Starogardzie Gdańskim, Gliwicach, Oławie i Pyskowicach.
Smartfony dominują w świecie gamingu. To efekt m.in. bardzo wysokiej dostępności telefonów komórkowych oraz ich funkcjonalności. Można grać wszędzie i kiedy tylko ma się na to ochotę – w autobusie, w poczekalni u lekarza czy nawet podczas przerwy w pracy. Z raportu „Reaching gamers – everywhere”, autorstwa firmy badawczej YouGov, wynika, że na drugim miejscu najczęściej wykorzystywanych urządzeń do gier znalazły się laptopy i komputery stacjonarne (40%). Co ciekawe, konsole (34%) uzyskały wynik blisko o połowę niższy niż smartfony.
– "Gry mobilne stały się czymś więcej niż tylko rozrywką; są bramą do nieograniczonych przygód, łącząc miliony ludzi na całym świecie. Ich popularność wynika z ich zdolności do przekraczania granic, oferując wciągające doświadczenia, które płynnie pasują do naszego życia. W Niantic jesteśmy dumni, że jesteśmy pionierami tej ewolucji, nieustannie przesuwając granice tego, co jest możliwe na urządzeniach mobilnych dzięki AR, sztucznej inteligencji i grom opartym na lokalizacji" – mówi Philip Marz, dyrektor marketingu regionalnego EMEA, Niantic.
Na smartfonach częściej grają kobiety – robi to aż 71% przedstawicielek płci żeńskiej, które grają w gry. Dla porównania, tylko 59% mężczyzn korzysta z komórki do gamingu, co nadal plasuje te urządzenia na najwyższym stopniu podium. Dopiero w następnej kolejności stawiając czas spędzany na konsolach i laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
Więcej niż tylko gra
Gry mobile coraz częściej są mocno zaawansowane technologicznie i „wychodzą” poza ekran telefonu. Przykładem może być produkcja Pokémon GO czy Peridot, gdzie wirtualne postacie stają się częścią naszego świata poprzez połączenie AR, AI oraz machine learningu. Aby uatrakcyjnić rozgrywkę, gracze i twórcy organizują spotkania lokalnej społeczności, podczas których wspólnie oddają się rozrywce.
– "Budowanie społeczności i przyjaźni to najpotężniejsza rzecz, jaką mogą zrobić gry. Pokemon GO ma niezwykłą globalną społeczność, która spotyka się, aby odkrywać, ćwiczyć i wspierać się nawzajem na całym świecie. Widzimy również apetyt na tę prawdziwą więź poprzez rosnącą sieć lokalnych ambasadorów społeczności i zainteresowanie naszymi flagowymi wydarzeniami, takimi jak Pokemon GO Fest, który odbędzie się w Madrycie w czerwcu tego roku. Te wydarzenia są jak koncerty Taylor Swift dla mobilnych graczy"! – wyjaśnia Philip Marz.
Najbliższe Community Day Pokémon GO w Polsce odbędzie się 16 marca (sobota) w godzinach 14:00-17:00. Głównym bohaterem wydarzenia będzie Litten – Pokémon ognisty kot. Przez 3 godziny każdy będzie miał okazję złapać dziesiątki jego okazów. Wydarzenia koordynowane przez Ambasadorów Pokémon GO odbędą się w Warszawie (Wola, Ursynów, Praga Północ), Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Starogardzie Gdańskim, Gliwicach, Oławie i Pyskowicach. Najbliższe spotkanie można znaleźć na Mapie Dni Społeczności Pokémon GO.
Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.