Prawdziwy gamer gra na smartfonie?
Smartfony to najczęściej używane urządzenia do grania w gry. Korzysta z nich aż 64% graczy – wynika z raportu „Reaching gamers – everywhere” autorstwa YouGov. Taki wynik stawia je wyżej niż konsole, komputery stacjonarne czy laptopy. W ślad za użytkownikami idą studia gier, które inwestują w produkcje na telefony. Dla graczy istotny jest przede wszystkim aspekt społeczny, jak np. spotkania w świecie rzeczywistym gromadzące społeczność. Jedno z nich – Community Day Pokémon GO – odbędzie się już w sobotę (16 marca) w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Starogardzie Gdańskim, Gliwicach, Oławie i Pyskowicach.
Smartfony dominują w świecie gamingu. To efekt m.in. bardzo wysokiej dostępności telefonów komórkowych oraz ich funkcjonalności. Można grać wszędzie i kiedy tylko ma się na to ochotę – w autobusie, w poczekalni u lekarza czy nawet podczas przerwy w pracy. Z raportu „Reaching gamers – everywhere”, autorstwa firmy badawczej YouGov, wynika, że na drugim miejscu najczęściej wykorzystywanych urządzeń do gier znalazły się laptopy i komputery stacjonarne (40%). Co ciekawe, konsole (34%) uzyskały wynik blisko o połowę niższy niż smartfony.
– "Gry mobilne stały się czymś więcej niż tylko rozrywką; są bramą do nieograniczonych przygód, łącząc miliony ludzi na całym świecie. Ich popularność wynika z ich zdolności do przekraczania granic, oferując wciągające doświadczenia, które płynnie pasują do naszego życia. W Niantic jesteśmy dumni, że jesteśmy pionierami tej ewolucji, nieustannie przesuwając granice tego, co jest możliwe na urządzeniach mobilnych dzięki AR, sztucznej inteligencji i grom opartym na lokalizacji" – mówi Philip Marz, dyrektor marketingu regionalnego EMEA, Niantic.
Na smartfonach częściej grają kobiety – robi to aż 71% przedstawicielek płci żeńskiej, które grają w gry. Dla porównania, tylko 59% mężczyzn korzysta z komórki do gamingu, co nadal plasuje te urządzenia na najwyższym stopniu podium. Dopiero w następnej kolejności stawiając czas spędzany na konsolach i laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
Więcej niż tylko gra
Gry mobile coraz częściej są mocno zaawansowane technologicznie i „wychodzą” poza ekran telefonu. Przykładem może być produkcja Pokémon GO czy Peridot, gdzie wirtualne postacie stają się częścią naszego świata poprzez połączenie AR, AI oraz machine learningu. Aby uatrakcyjnić rozgrywkę, gracze i twórcy organizują spotkania lokalnej społeczności, podczas których wspólnie oddają się rozrywce.
– "Budowanie społeczności i przyjaźni to najpotężniejsza rzecz, jaką mogą zrobić gry. Pokemon GO ma niezwykłą globalną społeczność, która spotyka się, aby odkrywać, ćwiczyć i wspierać się nawzajem na całym świecie. Widzimy również apetyt na tę prawdziwą więź poprzez rosnącą sieć lokalnych ambasadorów społeczności i zainteresowanie naszymi flagowymi wydarzeniami, takimi jak Pokemon GO Fest, który odbędzie się w Madrycie w czerwcu tego roku. Te wydarzenia są jak koncerty Taylor Swift dla mobilnych graczy"! – wyjaśnia Philip Marz.
Najbliższe Community Day Pokémon GO w Polsce odbędzie się 16 marca (sobota) w godzinach 14:00-17:00. Głównym bohaterem wydarzenia będzie Litten – Pokémon ognisty kot. Przez 3 godziny każdy będzie miał okazję złapać dziesiątki jego okazów. Wydarzenia koordynowane przez Ambasadorów Pokémon GO odbędą się w Warszawie (Wola, Ursynów, Praga Północ), Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Starogardzie Gdańskim, Gliwicach, Oławie i Pyskowicach. Najbliższe spotkanie można znaleźć na Mapie Dni Społeczności Pokémon GO.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.