Rower w czasie epidemii koronawirusa. Badanie firmy KROSS
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
KROSS wykonał pierwsze reprezentatywne badanie podejścia Polaków do używania rowerów w czasach koronawirusa. Rower to dla ponad polowy Polaków nadal ulubiony i najlepszy dla zdrowia sposób przemieszczania się i dobra alternatywa podczas epidemii.
Koronawirus zmienił nasze codzienne funkcjonowanie. Ograniczył znacząco swobodę życiową, ale rowerzystów nie odstraszył od jazdy. Dla wielu Polaków rower to nie tylko ekologiczny i sprzyjający zdrowemu trybowi życia środek transportu, ale także dobry sposób na przemieszczanie się w czasie epidemii.
Po ogłoszeniu staniu zagrożenia epidemicznego, w Polsce zostały wprowadzone środki ostrożności mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Zamknięto między innymi szkoły, galerie handlowe, obiekty kulturalne i sportowe. Na portalach społecznościowych ruszyła akcja #zostanwdomu. W jej ramach internauci zachęcają innych do pozostania w domu, dzielą się doświadczeniami z domowej kwarantanny, polecają filmy czy książki do przeczytania. Ogłoszenie pandemii koronawirusa i podjęte działania zmieniły dotychczasowe życie większości Polaków. Lider rynku rowerowego w Polsce, firma KROSS zleciła badanie, które odpowiada na pytania, jakie istotne zmiany nastąpiły w życiu Polaków na przestrzeni ostatnich tygodni, szczególnie jeżeli chodzi o podejście do rowerów.
Jak zmienia się życie w czasie koronawirusa ?
Z powodu epidemii wszystkie sposoby poruszania się poza jazdą samochodem zostały ograniczone. Dotyczy to przede wszystkim transportu miejskiego, gdzie już tylko 10% Polaków zamierza z niego korzystać, wiedząc, że przebywanie w zatłoczonym miejscu może powodować dodatkowe zagrożenie epidemiologiczne. Zmniejszyła się chęć Polaków do spacerowania i jeżdżenia rowerem, które są związane z ogólnym ograniczeniem przemieszczania się Polaków, jednak ten spadek nie jest tak drastyczny, jak w przypadku transportu miejskiego. Dziś za najbezpieczniejszy środek transportu Polacy uważają własny samochód.
Rower to ulubiony sposób transportu Polaków!
Prawie ¾ respondentów uważa, że rower to najlepszy dla zdrowia i ekologiczny sposób przemieszczania się. Dane te pokazują długofalowy trend coraz większej popularności rowerów wśród Polaków. Co najważniejsze, prawie 60% Polaków uważa, że rower to ich ulubiony sposób poruszania się.
Rower to bezpieczny środek transportu podczas epidemii!
Ponad połowa Polaków (52%) uważa również, że rower to bezpieczny środek transportu podczas epidemii. Pokrywa się to z opiniami ekspertów, którzy polecają rower do przemieszczania się do pracy czy rekreacyjnie, zachowując podstawowe zasady bezpieczeństwa, jak utrzymywanie dystansu powyżej 2 metrów oraz dbanie o czystość i dezynfekcję rak. Co trzeci Polak (34%) wybiera właśnie rower jako sposób transportu, w celu uniknięcia zakażeniem koronawirusem.
A co robimy podczas koronawirusa? „Przymusowy” pobyt w domu skłonił nas do nadrobienia zaległości. Sprzątamy, wykonujemy prace, na które wcześniej nie mieliśmy czasu. To najlepszy sposób na przetrwanie dla ponad połowy Polaków. 45% decyduje się też na spacery w okolicach domu. Jako Polacy i konsumenci zmieniliśmy nawyki zakupowe. Aż 30% z nas zrezygnowało z zakupu ubrań, 15% z opłacania dodatkowych aktywności pozaszkolnych lub tych, które wykonujemy po pracy, a 14% z zakupu kosmetyków. Tylko 6% odkłada na później zakup roweru, jednak nadal 23% planuje dokonać takiego zakupu w ciągu nadchodzącego roku. Ci, co rower posiadają, nie rezygnują z jego używania. Podsumowując, rower to nadal ulubiony sposób poruszania się Polaków, z którego z chęcią korzystają podczas epidemii. Potwierdzają to również wykonane badania w innych krajach, gdzie podczas epidemii mieszkańcy przesiadają się na rower, gdyż uważają to za zdrową alternatywę oraz gdy inne środki komunikacji nie są dostępne.
Badanie opinii na zlecenie firmy KROSS zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków w dniach 20-24 marca 2020 r. przez Agencję Badawczą Difference.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.