Rower w czasie epidemii koronawirusa. Badanie firmy KROSS
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
KROSS wykonał pierwsze reprezentatywne badanie podejścia Polaków do używania rowerów w czasach koronawirusa. Rower to dla ponad polowy Polaków nadal ulubiony i najlepszy dla zdrowia sposób przemieszczania się i dobra alternatywa podczas epidemii.
Koronawirus zmienił nasze codzienne funkcjonowanie. Ograniczył znacząco swobodę życiową, ale rowerzystów nie odstraszył od jazdy. Dla wielu Polaków rower to nie tylko ekologiczny i sprzyjający zdrowemu trybowi życia środek transportu, ale także dobry sposób na przemieszczanie się w czasie epidemii.
Po ogłoszeniu staniu zagrożenia epidemicznego, w Polsce zostały wprowadzone środki ostrożności mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Zamknięto między innymi szkoły, galerie handlowe, obiekty kulturalne i sportowe. Na portalach społecznościowych ruszyła akcja #zostanwdomu. W jej ramach internauci zachęcają innych do pozostania w domu, dzielą się doświadczeniami z domowej kwarantanny, polecają filmy czy książki do przeczytania. Ogłoszenie pandemii koronawirusa i podjęte działania zmieniły dotychczasowe życie większości Polaków. Lider rynku rowerowego w Polsce, firma KROSS zleciła badanie, które odpowiada na pytania, jakie istotne zmiany nastąpiły w życiu Polaków na przestrzeni ostatnich tygodni, szczególnie jeżeli chodzi o podejście do rowerów.
Jak zmienia się życie w czasie koronawirusa ?
Z powodu epidemii wszystkie sposoby poruszania się poza jazdą samochodem zostały ograniczone. Dotyczy to przede wszystkim transportu miejskiego, gdzie już tylko 10% Polaków zamierza z niego korzystać, wiedząc, że przebywanie w zatłoczonym miejscu może powodować dodatkowe zagrożenie epidemiologiczne. Zmniejszyła się chęć Polaków do spacerowania i jeżdżenia rowerem, które są związane z ogólnym ograniczeniem przemieszczania się Polaków, jednak ten spadek nie jest tak drastyczny, jak w przypadku transportu miejskiego. Dziś za najbezpieczniejszy środek transportu Polacy uważają własny samochód.
Rower to ulubiony sposób transportu Polaków!
Prawie ¾ respondentów uważa, że rower to najlepszy dla zdrowia i ekologiczny sposób przemieszczania się. Dane te pokazują długofalowy trend coraz większej popularności rowerów wśród Polaków. Co najważniejsze, prawie 60% Polaków uważa, że rower to ich ulubiony sposób poruszania się.
Rower to bezpieczny środek transportu podczas epidemii!
Ponad połowa Polaków (52%) uważa również, że rower to bezpieczny środek transportu podczas epidemii. Pokrywa się to z opiniami ekspertów, którzy polecają rower do przemieszczania się do pracy czy rekreacyjnie, zachowując podstawowe zasady bezpieczeństwa, jak utrzymywanie dystansu powyżej 2 metrów oraz dbanie o czystość i dezynfekcję rak. Co trzeci Polak (34%) wybiera właśnie rower jako sposób transportu, w celu uniknięcia zakażeniem koronawirusem.
A co robimy podczas koronawirusa? „Przymusowy” pobyt w domu skłonił nas do nadrobienia zaległości. Sprzątamy, wykonujemy prace, na które wcześniej nie mieliśmy czasu. To najlepszy sposób na przetrwanie dla ponad połowy Polaków. 45% decyduje się też na spacery w okolicach domu. Jako Polacy i konsumenci zmieniliśmy nawyki zakupowe. Aż 30% z nas zrezygnowało z zakupu ubrań, 15% z opłacania dodatkowych aktywności pozaszkolnych lub tych, które wykonujemy po pracy, a 14% z zakupu kosmetyków. Tylko 6% odkłada na później zakup roweru, jednak nadal 23% planuje dokonać takiego zakupu w ciągu nadchodzącego roku. Ci, co rower posiadają, nie rezygnują z jego używania. Podsumowując, rower to nadal ulubiony sposób poruszania się Polaków, z którego z chęcią korzystają podczas epidemii. Potwierdzają to również wykonane badania w innych krajach, gdzie podczas epidemii mieszkańcy przesiadają się na rower, gdyż uważają to za zdrową alternatywę oraz gdy inne środki komunikacji nie są dostępne.
Badanie opinii na zlecenie firmy KROSS zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków w dniach 20-24 marca 2020 r. przez Agencję Badawczą Difference.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
Prezenterka pogody uważa, że trzeba się już wyciszyć po ostatnich wyborach prezydenckich i próbować jakoś zaakceptować obecną sytuację, bo wszelkie emocje niczego już nie zmienią. Pozostaje tylko wierzyć, że zwycięzca stanie na wysokości zadania i nie tylko nie zawiedzie tych, którzy mu zaufali, ale także przekona do siebie pozostały elektorat. Dorota Gardias chciałaby także, aby jego żona była głosem kobiet i zawsze – nawet w najtrudniejszych sprawach – stawała po ich stronie.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Farmacja
Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.