Sezon zimowy we włoskim Trentino jeszcze się nie skończył!
Doliny Trentino, ponownie pokryte białym puchem po wyjątkowo obfitych opadach śniegu, pewnym krokiem wchodzą w drugą część sezonu zimowego. Tutaj, pośród niezmiennie majestatycznych alpejskich szczytów, wnoszących się na tle błękitnego nieba, można skutecznie zapomnieć o pośpiechu, podarować sobie chwilę wytchnienia i delektować się włoskim „dolce vita”. Szczególnie, że w najbliższych tygodniach, na stokach nie zabraknie różnych spotkań i inicjatyw, od koncertów muzyki jazzowej po aperitif z widokiem na góry.
Krajobraz Trentino po raz kolejny nabrał typowo zimowej atmosfery. Połowa lutego przyniosła intensywne opady śniegu w całym regionie, bieląc zbocza gór nawet na niższych wysokościach. Pokrywa śnieżna sięgnęła 30-40 cm na wszystkich stacjach narciarskich, gwarantując optymalne warunki na stokach ośrodków narciarskich w Trentino, m.in. w Monte Bondone, Paganella czy Madonna di Campiglio. Także w najbliższych dniach minimalne temperatury utrzymają się na typowo zimowym poziomie, sprzyjając utrzymywaniu się opadów śniegu. Entuzjaści zimowego szaleństwa mogą więc liczyć na 800 km doskonale naśnieżonych tras oraz dni spędzone na śniegu w coraz bardziej łagodnych, przyjaznych temperaturach. Druga część sezonu zimowego to także możliwość poświęcenia więcej czasu na przystanki na trasie, chociażby w skąpanych w słońcu schroniskach i restauracjach, które gwarantują wspaniałe, panoramiczne widoki. Ci natomiast, którzy od kontemplacji piękna natury preferują ekscytujące atrakcje czy spektakularne koncerty, Trentino zaprasza do wzięcia udziału w jednej z szeregu zaplanowanych imprez.
Wśród nadchodzących wydarzeń na śniegu potwierdzony został Dolomiti Ski Jazz Music Festival, który odbędzie się w dniach od 5 do 13 marca 2022 r. Jest to wielkie muzyczne wydarzenie, w którym góry i jazz spotykają się na stokach, w klubach wysokogórskich oraz w pubach na terenach narciarskich w Val di Fassa i Val di Fiemme.
Do kalendarza trydenckich imprez powracają także HappyCheese - najmodniejsze aperitify w Dolomitach, które odbywają się na tarasach widokowych schronisk górskich w Val di Fiemme, Val di Fassa i San Martino di Castrozza w dniach od 4 do 26 marca 2022 r. Bohaterami spotkań są tzw. zerokilometrowe („zero kilometer”) sery, czyli należące do grupy produktów do granic możliwości regionalnych, charakterystycznych dla Trentino i tamże, od początku do końca, produkowanych. Podczas HappyCheese sery parowane są z lokalnymi winami o „zielonej duszy”, z górskimi bąbelkami Trentodoc lub z piwem rzemieślniczym i smacznymi jabłkami.
Wreszcie, aż do 17 marca, można wziąć udział w wyjątkowym przeżyciu, jakim jest Trentino Skisunrise. W ramach projektu, w różnych lokalizacjach w regionie organizowane są spotkania, podczas których uczestnicy witają dzień na szczycie stoku. To nie tylko okazja do podziwiania pięknego wschodu słońca, które wyłania się zza szczytów gór, ale także do kreślenia pierwszych danego dnia śladów na świeżo przygotowanych, perfekcyjnie ośnieżonych trasach. Wszystko to w otoczeniu magicznych barw charakterystycznych dla świtu oraz po obfitym śniadaniu w schronisku.
Więcej informacji na stronie: https://www.visittrentino.info/
Zdjęcia terenów narciarskich po opadach śniegu dostępne na stronie: https://visittrentino.broadcaster.it/

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.