Komunikaty PR

Triathloniści rzucają wyzwanie polskiemu morzu!

2023-06-06  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Franciszek Płóciennik
All Hands Agency

brak
brak brak
franek|allhands.agency| |franek|allhands.agency
+48 795121427
https://allhands.agency/

Już 16 czerwca startuje LOTTO Challenge Gdańsk, jedna z najatrakcyjniejszych imprez triathlonowych w Europie. Zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy będą mogli spróbować swoich sił i zawalczyć o nagrody na trzech dystansach. W  ramach wydarzenia zaplanowano także zawody dla dzieci Trefl Aquathlon oraz charytatywny bieg rekreacyjny dla kobiet Challenge Women by Brooks. Ten ostatni ma na celu wsparcie Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci.

Triathlon zyskuje na popularności w Polsce z roku na rok. Przybywa zarówno zawodów, jak i osób uprawiających tę kombinację pływania, jazdy na rowerze i biegania. Dyscyplina ta stawia wysokie wymagania kondycyjne dla uczestników i uczestniczek, ale nie jest trudna technicznie. Zawody triathlonowe często odbywają się w pięknych przyrodniczo lokalizacjach - w tym roku są to między innymi Beskid Żywiecki, Podkarpacie, Kaszubski Park Krajobrazowy oraz miejscowości nadmorskie. Pływanie w morzu, bieg wzdłuż plaży i finisz na molo brzmią atrakcyjnie? Tych i wielu innych niezapomnianych przeżyć dostarcza LOTTO Challenge Gdańsk, którego trzecia edycja odbędzie się 16-18 czerwca w Brzeźnie, niezwykle malowniczej części Gdańska.

“Lotto Challenge Gdańsk to jedno z najważniejszych wydarzeń w triathlonowym kalendarzu. Zawody organizujemy w taki sposób, żeby były jak najbardziej przyjazne dla wszystkich osób biorących w nich udział - zarówno tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z triathlonem, jak i doświadczonych zawodników i zawodniczek. Rok temu we wszystkich konkurencjach LOTTO Challenge Gdańsk wystartowało prawie tysiąc uczestników, z których wielu zapewniało, że na pewno do nas wróci. To najlepsza rekomendacja”, mówi Adam Greczyło, dyrektor i organizator LOTTOChallenge Gdańsk.

Gdańsk polską stolicą triathlonu

Wydarzenie rozpocznie się od konferencji prasowej na stadionie Polsat Plus Arena Gdańsk w piątek o 12:00 z udziałem prezesa Challenge Family, Jorta Vlama, a także ambasadorów LOTTO Challenge Gdańsk: pary aktorskiej - Tamary Arciuch i Bartka Kasprzykowskiego oraz prezenterki, byłej modelki i koszykarki Karoliny Filipkowskiej. 

W gdańskich zawodach są do wyboru trzy dystanse: sprint, olimpijski oraz średni. W każdym z nich triathloniści rozpoczną zmagania na pięknej plaży w Brzeźnie i przepłyną odpowiednio dystans 750, 1500 i 1900 metrów wokół brzeźnieńskiego molo. Po przesiadce na rowery uczestnicy zmierzą się z płaską, widowiskową pętlą długości 20 km (sprint i dystans olimpijski) lub 30 km (dystans średni). Trasa biegnie m.in. tunelem pod Martwą Wisłą oraz wokół stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk, jednego z najpiękniejszych tego typu obiektów w Europie. Na ostatnim etapie na zawodników i zawodniczki czeka odcinek biegowy długości 5, 10 lub 21 km poprowadzony wzdłuż plaży oraz w przez nadmorski park Reagana, z finiszem na molo. Wszystko to sprawia, że zawody są niezwykle atrakcyjne także dla kibiców.

W rywalizacji na dystansie olimpijskim oraz średnim mogą także brać udział trzyosobowe sztafety, w których każdy zawodnik wykonuje tylko jedną z triathlonowych dyscyplin - pływanie, kolarstwo lub bieg. 

Łączna pula nagród dla czołowych szóstek zawodników i zawodniczek profesjonalnych wynosi 19 tysięcy euro. Dziesięcioro najlepszych otrzyma także przepustki do udziału w Mistrzostwach Challenge Family, największego na świecie cyklu wyścigów triathlonowych. 

Biegnące kobiety wspierają hospicjum

W tegorocznej edycji zawodów po raz pierwszy odbędzie się rekreacyjny, 5-kilometrowy bieg Challenge Women by Brooks. Oprócz popularyzacji aktywnego spędzania wolnego czasu wśród kobiet ma on jeszcze jeden ważny cel - wsparcie Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci, któremu organizatorzy przekażą całość opłat startowych. Trzy pierwsze zawodniczki otrzymają vouchery na sprzęt sportowy od marki Brooks Running - specjalistycznej amerykańskiej firmy biegowej, a pierwsze 100 zgłoszonych uczestniczek dostanie także pamiątkowe koszulki.

Ambasadorami biegu zostali Aleksander Matusiński, słynny trener i twórca sukcesów utytułowanej żeńskiej sztafety 4×400 metrów oraz jedna z zawodniczek tej sztafety, brązowa medalistka halowych mistrzostw Europy 2021 Kornelia Lesiewicz. 

“W podejmowaniu aktywności fizycznej najważniejsze jest przełamanie się i odpowiednia motywacja. W Challenge Women nie chodzi o wyczyn, ale o satysfakcję z ukończenia biegu oraz zadbania o swoje zdrowie. Co ważne, do biegu uczestniczki zdążą się jeszcze przygotować. Na początku zalecam tzw. „tempo konwersacyjne”, czyli bieg, podczas którego możemy swobodnie rozmawiać. Potem stopniowo zwiększamy intensywność treningu, dzieląc dystans na odcinki i przeplatamy wysiłek z przerwami, podczas których stabilizuje się nasze tętno. Oczywiście nie zapominamy o rozgrzewce. Zaczynajcie już teraz i widzimy się 17 czerwca w Gdańsku!”, zachęca Aleksander Matusiński.

Dodatkowo w piątek odbędzie się wyścig Trefl Aquathlon Gdańsk przeznaczony dla dzieci i młodzieży w wieku 7-17 lat, który w ubiegłym roku cieszył się dużą popularnością wśród najmłodszych zawodników. Zmierzą się oni na odcinku pływackim nieopodal molo w Brzeźnie oraz w biegu po ścieżce rowerowej w kierunku Sopotu w jednej z pięciu kategorii wiekowych. 

Warto przyjechać całą rodziną i spędzić  niezapomniany, sportowy weekend biorąc udział w LOTTO Challenge Gdańsk. O doskonałej atmosferze panującej na zawodach najlepiej świadczy fakt, że głosami zawodników Challenge Family otrzymały one tytuł najlepszej imprezy tego cyklu na świecie w 2021 roku oraz najlepszej strefy finiszera w 2022 roku. Jak będzie podczas tegorocznej edycji? Przekonamy się już niebawem - rejestracja jest nadal otwarta i można się zapisać pod linkiem: https://challenge-poland.com/?lang=pl lub w biurze zawodów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: All Hands Agency
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.