1 milion 200 tysięcy kilometrów dla dzieci z nowotworami
Organizatorem wyzwania jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. Od 32 lat fundacja zapewnia wszechstronne i nieprzerwane wsparcie dzieciom, nastolatkom i ich bliskim w chorobie nowotworowej, jednocześnie szukając różnorodnych form niesienia skutecznej pomocy. RakReaton jest jedną z nich.
– Chcemy zaangażować w ten sposób jak największą liczbę osób i przekonać z jednej strony tych aktywnych, że pomaganie można łączyć ze swoją pasją, a pozostałych, że można wspierać nas na co dzień, niejako przy okazji wykonywania stałych czynności, takich jak droga do pracy czy relaksacyjny spacer. Poruszamy ludzi w słusznym celu, stąd tegoroczne hasło „Rusza mnie pomaganie” – mówi Anna Apel, Prezes Zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.
1,2 miliona kilometrów dla 1200 chorych dzieci
Tegorocznym celem wyzwania jest pokonanie 1 milion 200 tysięcy kilometrów w jak najkrótszym czasie.
– Liczba ta nie jest przypadkowa, ponieważ średnio co roku u 1200 dzieci w Polsce diagnozowana jest choroba nowotworowa, która dotyka nie tylko małych pacjentów, lecz także ich bliskich. Wszyscy zmuszeni są do mierzenia się z różnymi trudnościami natury psychospołecznej na każdym etapie choroby i leczenia, więc im wszystkim potrzebne jest odpowiednie wsparcie – wyjaśnia Anna Apel.
Aby osiągnąć wymaganą liczbę kilometrów uczestnicy wyzwania - zarówno osoby indywidualne, jak również drużyny firmowe - mają do wyboru trzy kategorie aktywności:
- Kategoria: Nogi (dostępne aktywności: bieg, bieg trailowy. spacer, nordic walking, wędrówka, bieg narciarski, ski-tour, wózek inwalidzki, bieżnia) – zapis GPS,
- Kategoria: Koła (dostępne aktywności: rower, rower szosowy, rower gravelowy, rower górski, rower elektryczny, hulajnoga, rolki/wrotki, deskorolka, rower ręczny, stacjonarny) – zapis GPS,
- Kategoria: Kroki (wystarczy połączyć źródło kroków aplikację Google Fit/Apple Zdrowie lub zegarek Garmin/Polar, dzięki temu każdy krok zostanie wliczony do wyzwania).
Jeśli uda się osiągnąć cel, partnerzy wyzwania przekażą 120 tysięcy złotych na rzecz chorych dzieci
Na aktywności uczestnicy mają cały wrzesień, który w Polsce i na świecie uznaje się za miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jeśli uda się to zrobić, partnerzy RakReatonu: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej i Grupa Impel przekażą 120 tysięcy złotych na pomoc chorym dzieciom i ich bliskim.
Żeby wziąć udział w wyzwaniu należy zainstalować aplikację Activy
Nad sprawnym przebiegiem wyzwania czuwa Activy, partner technologiczny RakReatonu. Jest to aplikacja, którą każdy uczestnik instaluje sobie na urządzeniu mobilnym. Program monitoruje aktywność ruchową uczestnika i zlicza pokonany przez niego dystans. Osiągnięte przez niego kilometry są następnie przeliczane na punkty i dodawane do ogólnej klasyfikacji wyzwania. Aplikacja jest kompatybilna z popularnymi rejestratorami aktywności dla sportowców i amatorów, takimi jak: Garmin, Polar czy Strava. Nie trzeba uruchamiać obu programów, wystarczy zsynchronizować obie aplikacje w ustawieniach Activy.
26 tysięcy osób już pokonało ponad 3 miliony kilometrów
Dotychczasowe trzy edycje RakReatonu spotkały się z dużym odzewem w całej Polsce. W tym czasie ponad 26 tysięcy osób uzbierało ponad 3 miliony kilometrów, dzięki czemu już 320 tysięcy złotych wsparło chore dzieci i ich bliskich. Od początku wyzwanie jest częścią kampanii Złotej Wstążki.
Zachęcamy do śledzenia postępów w RakReatonie w mediach społecznościowych:
FB/ RakReaton
IG/ RakReaton
FB/ NaRatunekDzieciomzChorobaNowotworowa
IG/ naratunek_org
***
Naszą wizją jest świat, w którym wszystkie dzieci i nastolatkowie chorzy onkologicznie pokonają nowotwór i będą mieli szansę wieść zdrowe i szczęśliwe życie. Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” nieprzerwanie od ponad 30 lat otacza opieką dzieci i nastolatków z chorobą nowotworową oraz ich rodziny na każdym etapie leczenia. Umożliwiamy dostęp do światowych osiągnięć onkologii dziecięcej i najnowszych metod leczenia. Świadczymy wsparcie psychologiczne, pedagogiczne i socjalne. Prowadzimy i finansujemy badania naukowe, rozwijamy wiedzę służącą szybkiej diagnozie i efektywnemu leczeniu pacjentów onkologicznych oraz poprawie jakości życia ozdrowieńców. Budujemy społeczną świadomość problematyki chorób nowotworowych u dzieci i nastolatków. Z naszej inicjatywy wybudowano we Wrocławiu „Przylądek Nadziei”, najnowocześniejszą w Polsce Klinikę dla dzieci chorych na nowotwory. W ciągu roku leczy się w niej blisko 2000 dzieci z całego kraju. Naszym Partnerem strategicznym jest firma HEADFOUND z Kolonii, która wspiera realizację celów strategicznych Fundacji merytorycznie i finansowo. Łączy nas wspólne posłannictwo i misja, aby zapewniać wszechstronne, nieprzerwane wsparcie dzieciom i nastolatkom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom - w trakcie leczenia i po jego zakończeniu.

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.