Komunikaty PR

1 milion 200 tysięcy kilometrów dla dzieci z nowotworami

2023-08-28  |  19:00
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 0.17 MB )

Organizatorem wyzwania jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. Od 32 lat fundacja zapewnia wszechstronne i nieprzerwane wsparcie dzieciom, nastolatkom i ich bliskim w chorobie nowotworowej, jednocześnie szukając różnorodnych form niesienia skutecznej pomocy. RakReaton jest jedną z nich.

– Chcemy zaangażować w ten sposób jak największą liczbę osób i przekonać z jednej strony tych aktywnych, że pomaganie można łączyć ze swoją pasją, a pozostałych, że można wspierać nas na co dzień, niejako przy okazji wykonywania stałych czynności, takich jak droga do pracy czy relaksacyjny spacer. Poruszamy ludzi w słusznym celu, stąd tegoroczne hasło „Rusza mnie pomaganie” – mówi Anna Apel, Prezes Zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.

1,2 miliona kilometrów dla 1200 chorych dzieci

Tegorocznym celem wyzwania jest pokonanie 1 milion 200 tysięcy kilometrów w jak najkrótszym czasie.

– Liczba ta nie jest przypadkowa, ponieważ średnio co roku u 1200 dzieci w Polsce diagnozowana jest choroba nowotworowa, która dotyka nie tylko małych pacjentów, lecz także ich bliskich. Wszyscy zmuszeni są do mierzenia się z różnymi trudnościami natury psychospołecznej na każdym etapie choroby i leczenia, więc im wszystkim potrzebne jest odpowiednie wsparcie – wyjaśnia Anna Apel.

Aby osiągnąć wymaganą liczbę kilometrów uczestnicy wyzwania - zarówno osoby indywidualne, jak również drużyny firmowe - mają do wyboru trzy kategorie aktywności:

  • Kategoria: Nogi (dostępne aktywności: bieg, bieg trailowy. spacer, nordic walking, wędrówka, bieg narciarski, ski-tour, wózek inwalidzki, bieżnia) – zapis GPS,
  • Kategoria: Koła (dostępne aktywności: rower, rower szosowy, rower gravelowy, rower górski, rower elektryczny, hulajnoga, rolki/wrotki, deskorolka, rower ręczny, stacjonarny) – zapis GPS,
  • Kategoria: Kroki (wystarczy połączyć źródło kroków aplikację Google Fit/Apple Zdrowie lub zegarek Garmin/Polar, dzięki temu każdy krok zostanie wliczony do wyzwania).


Jeśli uda się osiągnąć cel, partnerzy wyzwania przekażą 120 tysięcy złotych na rzecz chorych dzieci

Na aktywności uczestnicy mają cały wrzesień, który w Polsce i na świecie uznaje się za miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jeśli uda się to zrobić, partnerzy RakReatonu: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej i Grupa Impel przekażą 120 tysięcy złotych na pomoc chorym dzieciom i ich bliskim.

Żeby wziąć udział w wyzwaniu należy zainstalować aplikację Activy

Nad sprawnym przebiegiem wyzwania czuwa Activy, partner technologiczny RakReatonu. Jest to aplikacja, którą każdy uczestnik instaluje sobie na urządzeniu mobilnym. Program monitoruje aktywność ruchową uczestnika i zlicza pokonany przez niego dystans. Osiągnięte przez niego kilometry są następnie przeliczane na punkty i dodawane do ogólnej klasyfikacji wyzwania. Aplikacja jest kompatybilna z popularnymi rejestratorami aktywności dla sportowców i amatorów, takimi jak: Garmin, Polar czy Strava. Nie trzeba uruchamiać obu programów, wystarczy zsynchronizować obie aplikacje w ustawieniach Activy.

26 tysięcy osób już pokonało ponad 3 miliony kilometrów

Dotychczasowe trzy edycje RakReatonu spotkały się z dużym odzewem w całej Polsce. W tym czasie ponad 26 tysięcy osób uzbierało ponad 3 miliony kilometrów, dzięki czemu już 320 tysięcy złotych wsparło chore dzieci i ich bliskich. Od początku wyzwanie jest częścią kampanii Złotej Wstążki.

Zachęcamy do śledzenia postępów w RakReatonie w mediach społecznościowych:
FB/ RakReaton
IG/ RakReaton
FB/ NaRatunekDzieciomzChorobaNowotworowa
IG/ naratunek_org

***

Naszą wizją jest świat, w którym wszystkie dzieci i nastolatkowie chorzy onkologicznie pokonają nowotwór i będą mieli szansę wieść zdrowe i szczęśliwe życie. Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” nieprzerwanie od ponad 30 lat otacza opieką dzieci i nastolatków z chorobą nowotworową oraz ich rodziny na każdym etapie leczenia. Umożliwiamy dostęp do światowych osiągnięć onkologii dziecięcej i najnowszych metod leczenia. Świadczymy wsparcie psychologiczne, pedagogiczne i socjalne. Prowadzimy i finansujemy badania naukowe, rozwijamy wiedzę służącą szybkiej diagnozie i efektywnemu leczeniu pacjentów onkologicznych oraz poprawie jakości życia ozdrowieńców. Budujemy społeczną świadomość problematyki chorób nowotworowych u dzieci i nastolatków. Z naszej inicjatywy wybudowano we Wrocławiu „Przylądek Nadziei”, najnowocześniejszą w Polsce Klinikę dla dzieci chorych na nowotwory. W ciągu roku leczy się w niej blisko 2000 dzieci z całego kraju. Naszym Partnerem strategicznym jest firma HEADFOUND z Kolonii, która wspiera realizację celów strategicznych Fundacji merytorycznie i finansowo. Łączy nas wspólne posłannictwo i misja, aby zapewniać wszechstronne, nieprzerwane wsparcie dzieciom i nastolatkom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom - w trakcie leczenia i po jego zakończeniu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.