1 milion 200 tysięcy kilometrów dla dzieci z nowotworami
Organizatorem wyzwania jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. Od 32 lat fundacja zapewnia wszechstronne i nieprzerwane wsparcie dzieciom, nastolatkom i ich bliskim w chorobie nowotworowej, jednocześnie szukając różnorodnych form niesienia skutecznej pomocy. RakReaton jest jedną z nich.
– Chcemy zaangażować w ten sposób jak największą liczbę osób i przekonać z jednej strony tych aktywnych, że pomaganie można łączyć ze swoją pasją, a pozostałych, że można wspierać nas na co dzień, niejako przy okazji wykonywania stałych czynności, takich jak droga do pracy czy relaksacyjny spacer. Poruszamy ludzi w słusznym celu, stąd tegoroczne hasło „Rusza mnie pomaganie” – mówi Anna Apel, Prezes Zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.
1,2 miliona kilometrów dla 1200 chorych dzieci
Tegorocznym celem wyzwania jest pokonanie 1 milion 200 tysięcy kilometrów w jak najkrótszym czasie.
– Liczba ta nie jest przypadkowa, ponieważ średnio co roku u 1200 dzieci w Polsce diagnozowana jest choroba nowotworowa, która dotyka nie tylko małych pacjentów, lecz także ich bliskich. Wszyscy zmuszeni są do mierzenia się z różnymi trudnościami natury psychospołecznej na każdym etapie choroby i leczenia, więc im wszystkim potrzebne jest odpowiednie wsparcie – wyjaśnia Anna Apel.
Aby osiągnąć wymaganą liczbę kilometrów uczestnicy wyzwania - zarówno osoby indywidualne, jak również drużyny firmowe - mają do wyboru trzy kategorie aktywności:
- Kategoria: Nogi (dostępne aktywności: bieg, bieg trailowy. spacer, nordic walking, wędrówka, bieg narciarski, ski-tour, wózek inwalidzki, bieżnia) – zapis GPS,
- Kategoria: Koła (dostępne aktywności: rower, rower szosowy, rower gravelowy, rower górski, rower elektryczny, hulajnoga, rolki/wrotki, deskorolka, rower ręczny, stacjonarny) – zapis GPS,
- Kategoria: Kroki (wystarczy połączyć źródło kroków aplikację Google Fit/Apple Zdrowie lub zegarek Garmin/Polar, dzięki temu każdy krok zostanie wliczony do wyzwania).
Jeśli uda się osiągnąć cel, partnerzy wyzwania przekażą 120 tysięcy złotych na rzecz chorych dzieci
Na aktywności uczestnicy mają cały wrzesień, który w Polsce i na świecie uznaje się za miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jeśli uda się to zrobić, partnerzy RakReatonu: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej i Grupa Impel przekażą 120 tysięcy złotych na pomoc chorym dzieciom i ich bliskim.
Żeby wziąć udział w wyzwaniu należy zainstalować aplikację Activy
Nad sprawnym przebiegiem wyzwania czuwa Activy, partner technologiczny RakReatonu. Jest to aplikacja, którą każdy uczestnik instaluje sobie na urządzeniu mobilnym. Program monitoruje aktywność ruchową uczestnika i zlicza pokonany przez niego dystans. Osiągnięte przez niego kilometry są następnie przeliczane na punkty i dodawane do ogólnej klasyfikacji wyzwania. Aplikacja jest kompatybilna z popularnymi rejestratorami aktywności dla sportowców i amatorów, takimi jak: Garmin, Polar czy Strava. Nie trzeba uruchamiać obu programów, wystarczy zsynchronizować obie aplikacje w ustawieniach Activy.
26 tysięcy osób już pokonało ponad 3 miliony kilometrów
Dotychczasowe trzy edycje RakReatonu spotkały się z dużym odzewem w całej Polsce. W tym czasie ponad 26 tysięcy osób uzbierało ponad 3 miliony kilometrów, dzięki czemu już 320 tysięcy złotych wsparło chore dzieci i ich bliskich. Od początku wyzwanie jest częścią kampanii Złotej Wstążki.
Zachęcamy do śledzenia postępów w RakReatonie w mediach społecznościowych:
FB/ RakReaton
IG/ RakReaton
FB/ NaRatunekDzieciomzChorobaNowotworowa
IG/ naratunek_org
***
Naszą wizją jest świat, w którym wszystkie dzieci i nastolatkowie chorzy onkologicznie pokonają nowotwór i będą mieli szansę wieść zdrowe i szczęśliwe życie. Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” nieprzerwanie od ponad 30 lat otacza opieką dzieci i nastolatków z chorobą nowotworową oraz ich rodziny na każdym etapie leczenia. Umożliwiamy dostęp do światowych osiągnięć onkologii dziecięcej i najnowszych metod leczenia. Świadczymy wsparcie psychologiczne, pedagogiczne i socjalne. Prowadzimy i finansujemy badania naukowe, rozwijamy wiedzę służącą szybkiej diagnozie i efektywnemu leczeniu pacjentów onkologicznych oraz poprawie jakości życia ozdrowieńców. Budujemy społeczną świadomość problematyki chorób nowotworowych u dzieci i nastolatków. Z naszej inicjatywy wybudowano we Wrocławiu „Przylądek Nadziei”, najnowocześniejszą w Polsce Klinikę dla dzieci chorych na nowotwory. W ciągu roku leczy się w niej blisko 2000 dzieci z całego kraju. Naszym Partnerem strategicznym jest firma HEADFOUND z Kolonii, która wspiera realizację celów strategicznych Fundacji merytorycznie i finansowo. Łączy nas wspólne posłannictwo i misja, aby zapewniać wszechstronne, nieprzerwane wsparcie dzieciom i nastolatkom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom - w trakcie leczenia i po jego zakończeniu.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.