Komunikaty PR

10 zdjęć i jedna “emocJA” - wystawa fotografii wspiera walkę z depresją

2024-03-26  |  14:00
Biuro prasowe

Od kilku dni w Krakowie trwa poświęcona modzie, sztuce i fotografii wystawa „emocJA”. Połączyła ona talent ponad 50 osób, związanych głównie z Krakowskimi Szkołami Artystycznymi, Fundacją Z Wyboru oraz Leonardo Hotels. Wśród nich znalazło się 10 niezwykłych modeli, 10 fotografów i 10 projektantów mody. Wszystkiemu przyświeca charytatywny cel, a jest nim walka z depresją.

Sztuka w parze z biznesem Kraków przeciwko depresji

Projekt „emocJA” to wspaniała przygoda, w której spotykają się dwa światy – świat biznesu ze światem sztuki – podkreśla Jerzy Gaweł, Dyrektor Krakowskich Szkół Artystycznych.

Wystawa, która powstała w ramach organizowanego przez KSA Cracow Fashion Week, jest dostępna dla szerokiej publiczności w hotelu Leonardo Boutique Kraków City Center, przy ul. Wygoda 8. Każda z 10 fotografii powstała w ramach osobnej sesji zdjęciowej, do której artyści zaprosili osoby ściśle związane z Krakowem - ludzi sztuki, kultury i biznesu różnych branż. Jako modele wystąpili: Paula Fanderowska, Aneta Pondo, Andrzej Popiel, Adrianna Palka, Marta Polak, Edyta Kłak, Przemysław Berendt, Krzysztof Paradowski, Mateusz Jurczyk oraz w imieniu Leonardo Hotels, inicjatorka projektu - Iwona Furtek. Żadna z tych osób nie jest profesjonalnym modelem czy modelką, a ich zaangażowanie bezpośrednio wiąże się z celem charytatywnym.

 

Niesamowite, jak wielką wrażliwość mają artyści, fotografowie oraz wszystkie osoby zaangażowane w projekt. Każdy z nas zrobił wszystko, by zaznaczyć jego niezwykle wartościowy przekaz. Cel akcji jest bardzo ważny – działam w branży zdrowotnej, spotykam osoby dotknięte depresją i wiem jak istotne jest, aby uwrażliwiać ludzi na różne aspekty tego problemu – mówi Adrianna Palka, trenerka personalna, która wzięła udział w akcji jako jedna z modelek.

Wzięliśmy sobie do serca przewodni motyw tego projektu, czyli ludzkie emocje. Mogą być one pozytywne lub negatywne, ale w tej rozpędzonej rzeczywistości, w której żyjemy, w skrajnych przypadkach mogą przyczynić się do wystąpienia depresji. Bohaterowie sesji mieli świadomość tego, jak ważnej problematyce poświęcona jest ta inicjatywa. I wydarzyło się coś fantastycznego: nieprofesjonalni modele odważyli się ukazać swoje wnętrze, wrażliwość i to, jaka emocja towarzyszy ich refleksji nad tak trudnym i aktualnym tematem – podsumowuje jeden z modeliAndrzej Popiel, aktor teatralny i filmowy.

 

„emocJA”, czyli ludzkie uczucia w centrum uwagi

Wystawa „emocJA” to wsparcie Projektu The Presja, za którym stoi Fundacja Z Wyboru. W dbałości o ludzkie emocje organizatorzy i uczestnicy akcji zwracają uwagę na kwestię zdrowia psychicznego i ludzkich emocji ukrytych przed światem.

– Depresja jest zaburzeniem, które można rozpoznać po pojawieniu się tak zwanych 3 bez”: bezradności, bezsilności i beznadziei. Kreatywność i twórczość to w pewnym sensie postawa odwrotna do 3 depresyjnych bez”. Sama sztuka także może mieć aspekt terapeutyczny, gdyż człowiek może realnie wpływać na rzeczywistość, właśnie poprzez proces twórczy. Koszt bezpłatnych miesięcznych konsultacji i terapii to kwota 5 tys. zł i właśnie tyle chcemy zebrać w ramach wystawy emocJA” – mówi Wojciech Wychowaniec, Wiceprezes Fundacji Z Wyboru. W zbiórce można uczestniczyć na: https://zrzutka.pl/xk4cb6.

 

Fotografia i moda sztuka niejedno ma imię

Zdjęcia prezentowane w ramach wystawy zostały wykonane przez niezwykle utalentowanych absolwentów i fotografów związanych ze Szkołą Kreatywnej Fotografii (KSA). Każdy z nich posiada swój własny unikatowy, niepowtarzalny styl, który nadaje indywidualnego charakteru zdjęciom. To także oni wybrali finalnie zaprezentowane zdjęcia.

Za obiektywem stanęli: Stella Debreova, Piotr Kuliga, Monika Krzyżowska, Iwona Wincławska, Martyna Reidych, Anna Siembab, Nargiz Gasimli, Anna Machaj, Karolina Gołba, Szymon Terliński.

Zaproszeni do sesji modele zostali sfotografowani przez nich we wnętrzach hoteli Leonardo Boutique oraz w strojach zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Projektanci strojów to: Artur Ryba, Aneta Łącka, Sabina Rajchel, Magdalena Wilk-Dryło, Patrycja Segedyn, Aleksandra Szcząchor, Maciej Nodzeński, Laura Filip, Łukasz Kubiński i Anna Nowak-Curyło.

– Chcielibyśmy podziękować Dyrekcji Krakowskich Szkół Artystycznych, Joannie i Jerzemu Gawłom, że podczas tegorocznego Cracow Fashion Week 2024 tak szeroko otworzyli dla nas drzwi świata sztuki, mody i fotografii – komentuje Magdalena Młynarczyk, Cluster Poland Director of Sales and Marketing, Leonardo Hotels Polska.

 

Wystawa emocJA”, zrealizowana w ramach Cracow Fashion Week 2024, będzie prezentowana jeszcze przez kilka miesięcy. Zdjęcia można oglądać codziennie w Leonardo Boutique Kraków City Center, przy ul. Wygoda 8 w Krakowie. Zdjęcia w wersji elektronicznej będą prezentowane na IG: @leonardoboutique_citycenter

Zbiórka środków na rzecz walki z depresją dostępna tutaj: https://zrzutka.pl/xk4cb6.

* * *

LEONARDO HOTELS CENTRAL EUROPE, z siedzibą w Berlinie, odpowiada za portfolio hoteli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Hiszpanii i we Włoszech. Sieć działa w 9 krajach i 45 destynacjach, a jej portfolio oferuje 106 hoteli z ponad 17 000 pokojami. Jej marki to Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels i Leonardo Limited Edition. Znane są z dogodnych lokalizacji, wysokich standardów obsługi, a także nowoczesnego wystroju wnętrz z regionalnym charakterem.

Leonardo Hotels Central Europe jest częścią Fattal Hotel Group, która została założona w 1998 roku przez Davida Fattala. Aktualnie w Europie i Izraelu działa ponad 255 hoteli grupy z ponad 47 000 pokojami w 117 lokalizacjach i 20 krajach. Portfolio marek obejmuje Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels, Leonardo Limited Edition, Jurys Inn, Herods, U Hotels, 7 Minds, Rooms by Fattal, Fattal Terminal, Master Collection i Switch up. Izraelska grupa hotelowa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie (TASE). www.leonardo-hotels.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście Biuro prasowe
2024-07-22 | 11:20

Workation - pracuj i wypoczywaj w Trójmieście

  Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jPsrkKOMReX6D0_z9g?e=UDghVT  Wetransfer: https://we.tl/t-2nufSqFPD2  Workation - pracuj i wypoczywaj w
Styl życia Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord
2024-07-22 | 07:30

Sulejów – kajakowa stolica Polski bije rekord

Urząd Miejski w Sulejowie postanowił podjąć próbę pobicia Rekordu Polski w kategorii „Największa parada kajaków”. 25 lipca 2024 roku w Gminie
Styl życia Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?
2024-07-19 | 07:30

Frydrychowo: czy padnie nowy rekord na plon pszenicy ozimej?

Rekord Polski w kategorii „Największy plon pszenicy ozimej z hektara” cieszy się niesłabnącą popularnością. W tym roku, oprócz Śmielina, wyzwanie podejmie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.