Komunikaty PR

100. rocznica Bitwy Warszawskiej bez pokazu sztucznych ogni - komentarz

2020-08-14  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.12 MB )

Aneta Siwarga – wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej

Tegoroczne Święto Wojska Polskiego zbiega się z 100. rocznicą Bitwy Warszawskiej, co sprawia, że jest to okazja do szczególnie uroczystego fetowania. Obchodom święta zazwyczaj towarzyszyły widowiskowe pokazy sztucznych ogni, jednak ze względu na zagrożenie koronawirusem w tym roku zrezygnowano z gromadzących tłumy wydarzeń. Z tego powodu odwołano główny punkt święta, jakim jest tradycyjna defilada wojskowa ulicami Warszawy.

Choć w programie uroczystości znalazło się wiele atrakcji, tegoroczne obchody nie będą tak huczne, jak wymagałaby tego okazja. Niestety zabraknie efektownych widowisk pirotechnicznych, uświetniających tego typu wydarzenia. Ich tradycja w Polsce sięga kilkuset lat. Pokazy sztucznych ogni bardzo często organizowano z okazji ważnych uroczystości państwowych – królewskich elekcji lub zaślubin, na pamiątkę wielkich bitew czy dla uczczenia doniosłych zwycięstw. W ten sposób fetowano m.in. Wiktorię Wiedeńską oraz ogłoszenie niepodległości w 1918 roku.

Bitwa Warszawska, która uważana jest za jedną z najbardziej przełomowych w dziejach świata, zdecydowanie należy do tej wydarzeń tej rangi. Dziś jej rocznicę musimy świętować nieco bardziej kameralnie, mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku powrócimy do wspólnego, tłumnego, radosnego świętowania i widowiskowej oprawy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Podróże

Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.