Komunikaty PR

125 LAT SCYZORYKA VICTORINOX - ENERGIA. HISTORIA. IKONA.

2022-06-16  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept

Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl

W 2022 roku kultowy scyzoryk obchodzi 125-lecie na rynku lifestyle’owych akcesoriów. Charakterystyczny dodatek w kolorze czerwonym na całym świecie kojarzony jest ze Szwajcarią – miejscem produkującym nie tylko czekoladę i sery, ale też wysokiej jakości dobra. Do tej ostatniej grupy zalicza się wielofunkcyjny produkt marki Victorinox, która oficjalnie nazwała go szwajcarskim scyzorykiem oficerskim. Z tej okazji rodzinna firma zaplanowała kilka niespodzianek, takich jak wprowadzenie na rynek limitowanej edycji repliki scyzoryka opartej na pierwowzorze. Zaplanuj z marką wspólne odliczanie i przygotuj się na rok pełen wyjątkowych niespodzianek.

 

Wszystko zaczęło się w 1897 roku, kiedy Karl Elsener I opatentował „Oryginalny Szwajcarski Scyzoryk Oficerski i Sportowy”. W 2022 roku Victorinox świętuje 125. rocznicę powstania tej szwajcarskiej ikony, która jest symbolem jakości, funkcjonalności, innowacji i ikonicznego wzornictwa oraz kamieniem węgielnym w historii marki. Jej początkiem był warsztat ślusarski otworzony w 1884 w miejscowości Ibach, w którym Karl Elsener I zajmował się ostrzeniem oraz produkcją noży. Ogromne zaangażowanie w produkty, wysoka jakość i pasja przyczyniły się do dużego sukcesu małego zakładu rzemieślniczego. W trakcie niecałej dekady produkowane narzędzia zyskują sławę, co wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników i dalszy rozwój warsztatu. Spełnienie marzenia o świetnie prosperującej firmie w ciężkich czasach było nie tylko powodem do świętowania, ale dowodem na docenienie kunsztu i precyzji, które poznał cały świat. To historia, która inspiruje do podążania za tym co się kocha, do podejmowania wyzwań i bycia otwartym na to co nowe. Przełomem okazał się rok 1921, kiedy wynaleziono stal nierdzewną i zaczęto wykorzystywać ją do produkcji scyzoryków. Z czasem czerwony scyzoryk stał się symbolem kreatywności – jego funkcje zachęcają do tworzenia dzieł sztuki, przedmiotów użytku codziennego, do odkrywania i otaczania się naturą, aż po własnoręczne naprawianie sprzętów. Produkt dzięki poręcznej formie może towarzyszyć nam w codziennym funkcjonowaniu. W 1977 roku szwajcarski scyzoryk oficerski zostaje doceniony przez artystów i trafia do nowojorskiego muzeum MoMA, zostając głównym tematem wystawy designu. W latach 80’ i 90’ zyskuje nowych fanów dzięki popularnemu serialowi McGyver, w którym główny bohater często używa scyzoryka, prezentując wachlarz jego funkcji i możliwości. Finalnie w pop-kulturze staje się narzędziem, które może uratować właściciela od różnych kłopotów. Ostatni duży jubileusz rodzinna marka obchodziła w 2017 r., kiedy firma Victorinox wyprodukowała swój 500-milionowy scyzoryk i wprowadziła na rynek specjalną edycję przeznaczoną wyłącznie dla pracowników. W związku z tym imponująca jest informacja, że obecnie Szwajcarki brand produkuje około 10 milionów scyzoryków i sprzedaje ponad 400 różnych modeli. Regularnie sprzedawane modele oferują od jednej funkcji (Swiss Army 1) do 73 funkcji (Swiss Champ XXL). Najlżejszy szwajcarski scyzoryk oficerski waży 17 g (Escort), najcięższy - 353 g (Swiss Champ XXL), a scyzoryk Victorinox Classic jest zdecydowanie najczęściej sprzedawanym modelem w historii firmy Victorinox.

 

Aby uhonorować swoje dziedzictwo i kontynuować historyczną przygodę Victorinox wprowadza na rynek limitowaną replikę „Oryginalnego Scyzoryka Oficerskiego i Sportowego”.  Replica 1897 wygląda dokładnie tak samo jak oryginał na zewnątrz, ale wewnątrz reprezentuje najnowsze rozwiązania. "Kiedy mój prapradziadek opatentował „Oryginalny Scyzoryk Oficerski i Sportowy” w 1897 roku, nie miał pojęcia, że to właśnie zapoczątkuje prawdziwą szwajcarską ikonę i stanie się podstawą historii sukcesu firmy. Chciałbym przekazać moje szczere wyrazy uznania wszystkim naszym pracownikom, klientom, kolekcjonerom i fanom marki na całym świecie." - mówi Carl Elsener IV, Dyrektor Generalny firmy Victorinox.

 

DOŁĄCZ DO ŚWIĘTOWANIA / DOŁĄCZ DO OBCHODÓW

 

Obchodom 125. rocznicy powstania szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego towarzyszyć będzie specjalna globalna kampania 360. Jednak kampania to nie tylko okazja do świętowania kultowego produktu. To, przede wszystkim, okazja do uczczenia sposobu myślenia, nastawienia i postawy, które potrzebne były aby ten scyzoryk powstał. 125 rocznica to nie tylko opowieść o scyzoryku, ale to również historia o przedsiębiorczości, pomysłowości, wytrwałym dążeniu do celu, realizacji swoich pasji, rozwoju umiejętności oraz entuzjazmie dla małych i większych przygód. "125 lat temu mój prapradziadek Karl Elsener wynalazł ten mały, czerwony scyzoryk. Ta wszechstronna ikona jest wszechobecna, używają go nawet w kosmosie jako oficjalne wyposażenie wszystkich astronautów misji promów kosmicznych." wspomina Carl Elsener IV.

 

W trakcie roku jubileuszowego fani i kolekcjonerzy szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego będą mieli możliwość wypowiedzenia się na kanałach marki, a obecność firmy Victorinox w mediach społecznościowych będzie zintensyfikowana i angażująca. Bądźcie na bieżąco z wieloma niespodziankami, które pojawią się w nadchodzących miesiącach i dołączcie do celebrowania rocznicy z marką Victorinox.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rebell Concept
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.