125 LAT SCYZORYKA VICTORINOX - ENERGIA. HISTORIA. IKONA.

Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept
Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl
W 2022 roku kultowy scyzoryk obchodzi 125-lecie na rynku lifestyle’owych akcesoriów. Charakterystyczny dodatek w kolorze czerwonym na całym świecie kojarzony jest ze Szwajcarią – miejscem produkującym nie tylko czekoladę i sery, ale też wysokiej jakości dobra. Do tej ostatniej grupy zalicza się wielofunkcyjny produkt marki Victorinox, która oficjalnie nazwała go szwajcarskim scyzorykiem oficerskim. Z tej okazji rodzinna firma zaplanowała kilka niespodzianek, takich jak wprowadzenie na rynek limitowanej edycji repliki scyzoryka opartej na pierwowzorze. Zaplanuj z marką wspólne odliczanie i przygotuj się na rok pełen wyjątkowych niespodzianek.
Wszystko zaczęło się w 1897 roku, kiedy Karl Elsener I opatentował „Oryginalny Szwajcarski Scyzoryk Oficerski i Sportowy”. W 2022 roku Victorinox świętuje 125. rocznicę powstania tej szwajcarskiej ikony, która jest symbolem jakości, funkcjonalności, innowacji i ikonicznego wzornictwa oraz kamieniem węgielnym w historii marki. Jej początkiem był warsztat ślusarski otworzony w 1884 w miejscowości Ibach, w którym Karl Elsener I zajmował się ostrzeniem oraz produkcją noży. Ogromne zaangażowanie w produkty, wysoka jakość i pasja przyczyniły się do dużego sukcesu małego zakładu rzemieślniczego. W trakcie niecałej dekady produkowane narzędzia zyskują sławę, co wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników i dalszy rozwój warsztatu. Spełnienie marzenia o świetnie prosperującej firmie w ciężkich czasach było nie tylko powodem do świętowania, ale dowodem na docenienie kunsztu i precyzji, które poznał cały świat. To historia, która inspiruje do podążania za tym co się kocha, do podejmowania wyzwań i bycia otwartym na to co nowe. Przełomem okazał się rok 1921, kiedy wynaleziono stal nierdzewną i zaczęto wykorzystywać ją do produkcji scyzoryków. Z czasem czerwony scyzoryk stał się symbolem kreatywności – jego funkcje zachęcają do tworzenia dzieł sztuki, przedmiotów użytku codziennego, do odkrywania i otaczania się naturą, aż po własnoręczne naprawianie sprzętów. Produkt dzięki poręcznej formie może towarzyszyć nam w codziennym funkcjonowaniu. W 1977 roku szwajcarski scyzoryk oficerski zostaje doceniony przez artystów i trafia do nowojorskiego muzeum MoMA, zostając głównym tematem wystawy designu. W latach 80’ i 90’ zyskuje nowych fanów dzięki popularnemu serialowi McGyver, w którym główny bohater często używa scyzoryka, prezentując wachlarz jego funkcji i możliwości. Finalnie w pop-kulturze staje się narzędziem, które może uratować właściciela od różnych kłopotów. Ostatni duży jubileusz rodzinna marka obchodziła w 2017 r., kiedy firma Victorinox wyprodukowała swój 500-milionowy scyzoryk i wprowadziła na rynek specjalną edycję przeznaczoną wyłącznie dla pracowników. W związku z tym imponująca jest informacja, że obecnie Szwajcarki brand produkuje około 10 milionów scyzoryków i sprzedaje ponad 400 różnych modeli. Regularnie sprzedawane modele oferują od jednej funkcji (Swiss Army 1) do 73 funkcji (Swiss Champ XXL). Najlżejszy szwajcarski scyzoryk oficerski waży 17 g (Escort), najcięższy - 353 g (Swiss Champ XXL), a scyzoryk Victorinox Classic jest zdecydowanie najczęściej sprzedawanym modelem w historii firmy Victorinox.
Aby uhonorować swoje dziedzictwo i kontynuować historyczną przygodę Victorinox wprowadza na rynek limitowaną replikę „Oryginalnego Scyzoryka Oficerskiego i Sportowego”. Replica 1897 wygląda dokładnie tak samo jak oryginał na zewnątrz, ale wewnątrz reprezentuje najnowsze rozwiązania. "Kiedy mój prapradziadek opatentował „Oryginalny Scyzoryk Oficerski i Sportowy” w 1897 roku, nie miał pojęcia, że to właśnie zapoczątkuje prawdziwą szwajcarską ikonę i stanie się podstawą historii sukcesu firmy. Chciałbym przekazać moje szczere wyrazy uznania wszystkim naszym pracownikom, klientom, kolekcjonerom i fanom marki na całym świecie." - mówi Carl Elsener IV, Dyrektor Generalny firmy Victorinox.
DOŁĄCZ DO ŚWIĘTOWANIA / DOŁĄCZ DO OBCHODÓW
Obchodom 125. rocznicy powstania szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego towarzyszyć będzie specjalna globalna kampania 360. Jednak kampania to nie tylko okazja do świętowania kultowego produktu. To, przede wszystkim, okazja do uczczenia sposobu myślenia, nastawienia i postawy, które potrzebne były aby ten scyzoryk powstał. 125 rocznica to nie tylko opowieść o scyzoryku, ale to również historia o przedsiębiorczości, pomysłowości, wytrwałym dążeniu do celu, realizacji swoich pasji, rozwoju umiejętności oraz entuzjazmie dla małych i większych przygód. "125 lat temu mój prapradziadek Karl Elsener wynalazł ten mały, czerwony scyzoryk. Ta wszechstronna ikona jest wszechobecna, używają go nawet w kosmosie jako oficjalne wyposażenie wszystkich astronautów misji promów kosmicznych." wspomina Carl Elsener IV.
W trakcie roku jubileuszowego fani i kolekcjonerzy szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego będą mieli możliwość wypowiedzenia się na kanałach marki, a obecność firmy Victorinox w mediach społecznościowych będzie zintensyfikowana i angażująca. Bądźcie na bieżąco z wieloma niespodziankami, które pojawią się w nadchodzących miesiącach i dołączcie do celebrowania rocznicy z marką Victorinox.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów
Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.
Problemy społeczne
Od lipca ułatwienia w dostępie do terapii dla osób z przewlekłą chorobą nerek. Eksperci apelują o włączenie dietetyków w proces leczenia

Na przewlekłą chorobę nerek cierpi nawet ponad 4,7 mln osób. Według prognoz WHO liczba pacjentów wymagających dializ będzie szybko rosnąć. Niskobiałkowa dieta w połączeniu z leczeniem farmakologicznym obejmującym ketoanalogi aminokwasów może znacząco opóźnić konieczność rozpoczęcia dializoterapii. Od 1 lipca Ministerstwo Zdrowia ułatwia dostęp do terapii. Zmiany mają odciążyć specjalistów, dostosować program do codziennej praktyki lekarskiej i uprościć dostęp do terapii.
Żywienie
Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego

Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.