Komunikaty PR

125 LAT SCYZORYKA VICTORINOX - ENERGIA. HISTORIA. IKONA.

2022-06-16  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept

Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl

W 2022 roku kultowy scyzoryk obchodzi 125-lecie na rynku lifestyle’owych akcesoriów. Charakterystyczny dodatek w kolorze czerwonym na całym świecie kojarzony jest ze Szwajcarią – miejscem produkującym nie tylko czekoladę i sery, ale też wysokiej jakości dobra. Do tej ostatniej grupy zalicza się wielofunkcyjny produkt marki Victorinox, która oficjalnie nazwała go szwajcarskim scyzorykiem oficerskim. Z tej okazji rodzinna firma zaplanowała kilka niespodzianek, takich jak wprowadzenie na rynek limitowanej edycji repliki scyzoryka opartej na pierwowzorze. Zaplanuj z marką wspólne odliczanie i przygotuj się na rok pełen wyjątkowych niespodzianek.

 

Wszystko zaczęło się w 1897 roku, kiedy Karl Elsener I opatentował „Oryginalny Szwajcarski Scyzoryk Oficerski i Sportowy”. W 2022 roku Victorinox świętuje 125. rocznicę powstania tej szwajcarskiej ikony, która jest symbolem jakości, funkcjonalności, innowacji i ikonicznego wzornictwa oraz kamieniem węgielnym w historii marki. Jej początkiem był warsztat ślusarski otworzony w 1884 w miejscowości Ibach, w którym Karl Elsener I zajmował się ostrzeniem oraz produkcją noży. Ogromne zaangażowanie w produkty, wysoka jakość i pasja przyczyniły się do dużego sukcesu małego zakładu rzemieślniczego. W trakcie niecałej dekady produkowane narzędzia zyskują sławę, co wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników i dalszy rozwój warsztatu. Spełnienie marzenia o świetnie prosperującej firmie w ciężkich czasach było nie tylko powodem do świętowania, ale dowodem na docenienie kunsztu i precyzji, które poznał cały świat. To historia, która inspiruje do podążania za tym co się kocha, do podejmowania wyzwań i bycia otwartym na to co nowe. Przełomem okazał się rok 1921, kiedy wynaleziono stal nierdzewną i zaczęto wykorzystywać ją do produkcji scyzoryków. Z czasem czerwony scyzoryk stał się symbolem kreatywności – jego funkcje zachęcają do tworzenia dzieł sztuki, przedmiotów użytku codziennego, do odkrywania i otaczania się naturą, aż po własnoręczne naprawianie sprzętów. Produkt dzięki poręcznej formie może towarzyszyć nam w codziennym funkcjonowaniu. W 1977 roku szwajcarski scyzoryk oficerski zostaje doceniony przez artystów i trafia do nowojorskiego muzeum MoMA, zostając głównym tematem wystawy designu. W latach 80’ i 90’ zyskuje nowych fanów dzięki popularnemu serialowi McGyver, w którym główny bohater często używa scyzoryka, prezentując wachlarz jego funkcji i możliwości. Finalnie w pop-kulturze staje się narzędziem, które może uratować właściciela od różnych kłopotów. Ostatni duży jubileusz rodzinna marka obchodziła w 2017 r., kiedy firma Victorinox wyprodukowała swój 500-milionowy scyzoryk i wprowadziła na rynek specjalną edycję przeznaczoną wyłącznie dla pracowników. W związku z tym imponująca jest informacja, że obecnie Szwajcarki brand produkuje około 10 milionów scyzoryków i sprzedaje ponad 400 różnych modeli. Regularnie sprzedawane modele oferują od jednej funkcji (Swiss Army 1) do 73 funkcji (Swiss Champ XXL). Najlżejszy szwajcarski scyzoryk oficerski waży 17 g (Escort), najcięższy - 353 g (Swiss Champ XXL), a scyzoryk Victorinox Classic jest zdecydowanie najczęściej sprzedawanym modelem w historii firmy Victorinox.

 

Aby uhonorować swoje dziedzictwo i kontynuować historyczną przygodę Victorinox wprowadza na rynek limitowaną replikę „Oryginalnego Scyzoryka Oficerskiego i Sportowego”.  Replica 1897 wygląda dokładnie tak samo jak oryginał na zewnątrz, ale wewnątrz reprezentuje najnowsze rozwiązania. "Kiedy mój prapradziadek opatentował „Oryginalny Scyzoryk Oficerski i Sportowy” w 1897 roku, nie miał pojęcia, że to właśnie zapoczątkuje prawdziwą szwajcarską ikonę i stanie się podstawą historii sukcesu firmy. Chciałbym przekazać moje szczere wyrazy uznania wszystkim naszym pracownikom, klientom, kolekcjonerom i fanom marki na całym świecie." - mówi Carl Elsener IV, Dyrektor Generalny firmy Victorinox.

 

DOŁĄCZ DO ŚWIĘTOWANIA / DOŁĄCZ DO OBCHODÓW

 

Obchodom 125. rocznicy powstania szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego towarzyszyć będzie specjalna globalna kampania 360. Jednak kampania to nie tylko okazja do świętowania kultowego produktu. To, przede wszystkim, okazja do uczczenia sposobu myślenia, nastawienia i postawy, które potrzebne były aby ten scyzoryk powstał. 125 rocznica to nie tylko opowieść o scyzoryku, ale to również historia o przedsiębiorczości, pomysłowości, wytrwałym dążeniu do celu, realizacji swoich pasji, rozwoju umiejętności oraz entuzjazmie dla małych i większych przygód. "125 lat temu mój prapradziadek Karl Elsener wynalazł ten mały, czerwony scyzoryk. Ta wszechstronna ikona jest wszechobecna, używają go nawet w kosmosie jako oficjalne wyposażenie wszystkich astronautów misji promów kosmicznych." wspomina Carl Elsener IV.

 

W trakcie roku jubileuszowego fani i kolekcjonerzy szwajcarskiego scyzoryka oficerskiego będą mieli możliwość wypowiedzenia się na kanałach marki, a obecność firmy Victorinox w mediach społecznościowych będzie zintensyfikowana i angażująca. Bądźcie na bieżąco z wieloma niespodziankami, które pojawią się w nadchodzących miesiącach i dołączcie do celebrowania rocznicy z marką Victorinox.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rebell Concept
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe
2024-12-31 | 14:15

SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?

Większość z nas ma już określone plany na sylwestra, ale niektórzy, zastanawiają się dopiero w ostatniej chwili, jak spędzić ostatnią noc w roku. Wyjazd last minute w tym
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-12-30 | 09:00

MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia

Stres dotyka niemal każdego z nas. Aż 95% osób aktywnych zawodowo odczuwa napięcie w pracy. Taki sam odsetek Polaków twierdzi, że stresujące jest ich życie prywatne. Niemalże identyczna jest też częstotliwość stresu
Styl życia Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
2024-12-27 | 10:20

Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025

Każdego roku mierzymy się z coraz większymi zagrożeniami związanymi z degradacją środowiska. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby oraz nadmierne zużycie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Ochrona środowiska

Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić

Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.