Komunikaty PR

15 marca świętujemy Dzień Piekarzy i Cukierników

2021-03-15  |  11:00
Biuro prasowe

Pyszne ciasta, lukrowane pączki i muffiny, a także owocowe desery – te wszystkie smakołyki uprzyjemniają nasze życie na co dzień. 15 marca celebrujemy święto autorów najlepszych słodkich deserów, czyli Dzień Piekarzy i Cukierników.  Z tej okazji chcielibyśmy przypomnieć historię Karola Wedla – cukiernika, który założył czekoladowy biznes Wedlów oraz przedstawić sylwetki współczesnych twórców przysmaków kultowej czekoladowej marki.

Karol Wedel – znany warszawski cukiernik z XIX wieku

W 1851 roku Karol Wedel, doświadczony cukiernik z Berlina, postanowił otworzyć pierwszy firmowy sklep wraz z małą manufakturą czekolady, przy ul. Miodowej w Warszawie. W pięknych wnętrzach cukierni Karol Wedel częstował klientów pitną czekoladą i przysmakami, o których mówiło się wówczas, że mają właściwości prozdrowotne. Były to m.in. pastylki z mięty pieprzowej, karmelki śmietankowe na kaszel czy syrop drezdeński na przeziębienie. Właściciel cukierni zdobył sławę w stolicy również dzięki pysznym ciastom. Kiedy siedem lat po otwarciu biznesu, przez jego zagraniczną podróż nastąpiły chwilowe braki w dostawie popularnych wypieków, zamieścił on w „Kurierze Warszawskim” ogłoszenie, w którym przepraszał „szanowną publiczność” za czasowe braki w ofercie.  Wedel zaprosił mieszkańców stolicy do świata czekolady. W Warszawie mógł zabłysnąć swoim bogatym doświadczeniem zawodowym. Przed przeprowadzką do Polski praktykę cukierniczą odbywał w Paryżu, Londynie i Berlinie. Warszawiacy pokochali cukiernię za innowacyjność i z wielką ciekawością próbowali nieznanych im dotąd smaków. Słodki biznes w kolejnych latach rozwijał jego syn Emil, a potem wnuk Jan.

Renata Kamińska – wedlowska czekoladniczka

Współcześnie za receptury przysmaków E.Wedel odpowiada zespół wybitnych specjalistów. Jedną z nich jest Renata Kamińska - starszy technolog z działu badań i rozwoju. W firmie pracuje już ponad 35 lat, przez ten czas zdobyła doświadczenie w wielu sektorach, obecnie zajmuje się tworzeniem nowych receptur czekoladowych. Renata wraz z zespołem zarządza działem półproduktów, gdzie powstaje masa czekoladowa stanowiąca podstawę wielu wedlowskich przysmaków m.in. pianek Ptasie Mleczko®, czy Torcika Wedlowskiego. Czekoladniczka intensywnie współpracuje z panelem sensorycznym, którego członkowie oceniają nowe słodkie propozycje. Jej zawód polega na opracowywaniu niepowtarzalnych nut smakowych, co jest spełnianiem marzeń każdego wielbiciela czekolady. Renata ma na koncie wiele sukcesów, opracowała m.in. najnowszą czekoladę Mocno Mleczną, dobrze znaną innowacyjną czekoladę Karmelową, a także czekoladę Mocno Gorzką i Gorzką Klasyczną, którą znaleźć można w zasobach każdego cukiernika i konesera deserów.

Janusz Profus i Joanna Klimas-Profus – Mistrzyni i Maestro Czekolady E.Wedel

Można stwierdzić, że połączyła ich czekolada. Janusz Profus wraz z żoną Joanną Klimas-Profus tworzą zgrany i twórczy duet od lat. ,,Szycie” w czekoladzie jest wyjątkową specjalizacją Mistrzyni Cukiernictwa, która jako jedyna w Polsce potrafi stworzyć słodkie ubrania, buty czy dodatki. Na co dzień pracuje w Pracowni Rarytasów w Fabryce E.Wedel, gdzie przygotowuje smakołyki dostępne później na półkach Pijalni Czekolady E.Wedel.  Janusz Profus – Maestro Czekolady nieustannie kreuje nowe smaki i receptury wedlowskich łakoci. Profusowie są autorami projektów i wykonawcami wielu imponujących czekoladowych rzeźb, które gościły na licznych wydarzeniach z udziałem marki E.Wedel m.in. IEM w Katowicach, czy na pokazie mody Macieja Zienia. Ich twórczość sprawia, że czekolada jest przyjemna nie tylko dla podniebienia, ale także dla oka.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.