Komunikaty PR

15 marca świętujemy Dzień Piekarzy i Cukierników

2021-03-15  |  11:00
Biuro prasowe

Pyszne ciasta, lukrowane pączki i muffiny, a także owocowe desery – te wszystkie smakołyki uprzyjemniają nasze życie na co dzień. 15 marca celebrujemy święto autorów najlepszych słodkich deserów, czyli Dzień Piekarzy i Cukierników.  Z tej okazji chcielibyśmy przypomnieć historię Karola Wedla – cukiernika, który założył czekoladowy biznes Wedlów oraz przedstawić sylwetki współczesnych twórców przysmaków kultowej czekoladowej marki.

Karol Wedel – znany warszawski cukiernik z XIX wieku

W 1851 roku Karol Wedel, doświadczony cukiernik z Berlina, postanowił otworzyć pierwszy firmowy sklep wraz z małą manufakturą czekolady, przy ul. Miodowej w Warszawie. W pięknych wnętrzach cukierni Karol Wedel częstował klientów pitną czekoladą i przysmakami, o których mówiło się wówczas, że mają właściwości prozdrowotne. Były to m.in. pastylki z mięty pieprzowej, karmelki śmietankowe na kaszel czy syrop drezdeński na przeziębienie. Właściciel cukierni zdobył sławę w stolicy również dzięki pysznym ciastom. Kiedy siedem lat po otwarciu biznesu, przez jego zagraniczną podróż nastąpiły chwilowe braki w dostawie popularnych wypieków, zamieścił on w „Kurierze Warszawskim” ogłoszenie, w którym przepraszał „szanowną publiczność” za czasowe braki w ofercie.  Wedel zaprosił mieszkańców stolicy do świata czekolady. W Warszawie mógł zabłysnąć swoim bogatym doświadczeniem zawodowym. Przed przeprowadzką do Polski praktykę cukierniczą odbywał w Paryżu, Londynie i Berlinie. Warszawiacy pokochali cukiernię za innowacyjność i z wielką ciekawością próbowali nieznanych im dotąd smaków. Słodki biznes w kolejnych latach rozwijał jego syn Emil, a potem wnuk Jan.

Renata Kamińska – wedlowska czekoladniczka

Współcześnie za receptury przysmaków E.Wedel odpowiada zespół wybitnych specjalistów. Jedną z nich jest Renata Kamińska - starszy technolog z działu badań i rozwoju. W firmie pracuje już ponad 35 lat, przez ten czas zdobyła doświadczenie w wielu sektorach, obecnie zajmuje się tworzeniem nowych receptur czekoladowych. Renata wraz z zespołem zarządza działem półproduktów, gdzie powstaje masa czekoladowa stanowiąca podstawę wielu wedlowskich przysmaków m.in. pianek Ptasie Mleczko®, czy Torcika Wedlowskiego. Czekoladniczka intensywnie współpracuje z panelem sensorycznym, którego członkowie oceniają nowe słodkie propozycje. Jej zawód polega na opracowywaniu niepowtarzalnych nut smakowych, co jest spełnianiem marzeń każdego wielbiciela czekolady. Renata ma na koncie wiele sukcesów, opracowała m.in. najnowszą czekoladę Mocno Mleczną, dobrze znaną innowacyjną czekoladę Karmelową, a także czekoladę Mocno Gorzką i Gorzką Klasyczną, którą znaleźć można w zasobach każdego cukiernika i konesera deserów.

Janusz Profus i Joanna Klimas-Profus – Mistrzyni i Maestro Czekolady E.Wedel

Można stwierdzić, że połączyła ich czekolada. Janusz Profus wraz z żoną Joanną Klimas-Profus tworzą zgrany i twórczy duet od lat. ,,Szycie” w czekoladzie jest wyjątkową specjalizacją Mistrzyni Cukiernictwa, która jako jedyna w Polsce potrafi stworzyć słodkie ubrania, buty czy dodatki. Na co dzień pracuje w Pracowni Rarytasów w Fabryce E.Wedel, gdzie przygotowuje smakołyki dostępne później na półkach Pijalni Czekolady E.Wedel.  Janusz Profus – Maestro Czekolady nieustannie kreuje nowe smaki i receptury wedlowskich łakoci. Profusowie są autorami projektów i wykonawcami wielu imponujących czekoladowych rzeźb, które gościły na licznych wydarzeniach z udziałem marki E.Wedel m.in. IEM w Katowicach, czy na pokazie mody Macieja Zienia. Ich twórczość sprawia, że czekolada jest przyjemna nie tylko dla podniebienia, ale także dla oka.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.