28 maja - dziś Światowy Dzień Hamburgera
Agencja kreatywna Od kuchni
Chodakowska 12
03-826 Warszawa
anna.szatybelko|odkuchni.co| |anna.szatybelko|odkuchni.co
665113144
www.odkuchni.co
Smashny Burger świętuje otwarcie gastronomii konkursem
z okazji Dnia Hamburgera
28 maja to ważny dzień dla branży gastronomicznej. Do stacjonarnej działalności wracają bowiem restauracje. Ten dzień to również święto miłośników burgerów. Pod koniec maja przypada Światowy Dzień Hamburgera, dlatego z tej okazji restauracja Smashny Burger startuje z konkursem dla fanów smash burgerów.
Smashny Burger to nowy koncept na gastronomicznej mapie Warszawy. To pierwszy lokal dedykowany wyłącznie smash burgerom. Restauracja otworzyła się 10 kwietnia, a zainteresowanie amerykańskim street foodem było tak duże, że zaledwie w 3 godziny w wyniku sold out’u rozeszły się wszystkie burgery. Po udanym otwarciu, restauracja każdego dnia robi coraz większe zapasy produktów, by móc sprostać oczekiwaniom Gości, którzy rozsmakowali się w amerykańskich smakach. Wciąż niewielu ludzi w Polsce wie, że smash burger stał się jednym z ulubionych street foodowych dań w USA w ostatnich latach. Nowe miejsca są regularnie otwierane, a znane sieci, takie jak Shake Shack i In-N-Out Burger wykorzystują tę popularną technikę gotowania. Pandemia wpłynęła m.in. na to, że konsumenci coraz częściej decydowali się na oryginalne smaki z możliwością dostawy oraz zamawiania dań na wynos. Chętnie wybierali również to, co nowe na scenie gastronomicznej Warszawy.
Smashny Burger - konkurs
28 maja przypada Światowy Dzień Hamburgera. Dlatego miejsce, które słynie z tego typu przysmaków przygotowało niespodziankę dla fanów popularnych zapiekanych bułek z mięsną wkładką. Zadanie uczestników konkursu będzie polegało na opublikowaniu zdjęcia smash burgera w mediach społecznościowych, a najlepsze kompozycje fotogenicznych burgerów nagrodzone zostaną voucherami na kolejne przysmaki z menu restauracji. Konkurs startuje z okazji Dnia Hamburgera i będzie odbywał się cyklicznie.
“Chcemy wyjść naprzeciw Gościom naszej restauracji i nagrodzić ich za to, że tak ciepło przyjęli nasz lokal po otwarciu. Dali nam mnóstwo dobrej energii - teraz my chcemy ofiarować im nasze smaki i zaprosić do zabawy w konkursie.” - mówi Lucas Pollier, właściciel i pomysłodawca Smashny Burger.
Smash burger - czym się różni od klasycznego burgera?
Technika przyrządzania smash burgera polega na umieszczeniu mielonej wołowiny na dymiącym, gorącym grillu i rozbijaniu jej stosunkowo cienko przy pomocy ciężkiej łopatki. To, co dzieje się później, nazywa się reakcją Maillarda, którą w XX wieku opracował francuski chemik Louis-Camille Maillard. Seria tego typu reakcji występuje przy smażeniu i ogrzewaniu prawie każdego rodzaju produktu żywnościowego zawierającego białka i cukry. Podobnie jak w przypadku karmelizacji, reakcja ta tworzy subtelną skórkę, dzięki czemu mięso jest jednocześnie chrupiące i soczyste oraz zostaje nasycone bardzo specyficznym smakiem.
Tworząc SMASHNY, Lucas Pollier, francuski przedsiębiorca, chciał wprowadzić nowy sposób wytwarzania burgerów na scenie street foodu w Polsce.
„Po dłuższej pracy w Warszawie, moja firma przeniosła mnie do Los Angeles i tam odkryłem zupełnie nowy świat ulicznego jedzenia, w tym smash burgery. Zawsze marzyłem o otwarciu własnej restauracji, więc po 6 miesiącach pobytu w Kalifornii zdecydowałem się rzucić pracę i wyeksportować koncepcję smash burgera do Polski. W Warszawie jest wiele restauracji z burgerami, ale ciężko jest znaleźć takiego, który będzie idealnie pasował do smaków, które można znaleźć w USA, więc celem SMASHNEGO jest to zrobić!” - tłumaczy Lucas Pollier.
W SMASHNYM hamburgery robione są wyłącznie z najwyższej jakości wołowiny (Black Angus), która każdego dnia dostarczana jest do lokalu. Bułki brioche, czyli lekko słodkie i intensywnie maślane bułki, w których zamykane są burgery, dowożone są codziennie rano z zaprzyjaźnionej piekarni Vincent. Każdy przepis składa się z dwóch kulek mięsa rozbitych i usmażonych na płasko, a zwieńczone są one amerykańskim serem. Restauracja ma w swoim menu 4 burgery, w tym opcję wegetariańską z burgerem Beyond Meat. Ograniczona liczba pozycji w menu jest celowa, dzięki czemu restauracja może skupić się na jakości produktów, a także wytwarzaniu własnych sosów i pikli. Gość może również delektować się domowymi, chrupiącymi frytkami, które są dwukrotnie smażone belgijską techniką. SMASHNY zaoferuje również wybór piw rzemieślniczych, w tym niektóre z wielokrotnie nagradzanego polskiego browaru Trzech Kumpli.
Restauracja "SMASHNY"
ul. Wilcza 26
00-544 Warszawa (Śródmieście)
Kontakt dla mediów:
Anna Szatybełko
PR Manager
Agencja kreatywna Od kuchni
anna.szatybelko@odkuchni.co
tel. 665 113 144

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.