Komunikaty PR

30 kwietnia po raz kolejny pobiją Zielony Rekord Polski

2021-04-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Już po raz czwarty będziemy bić rekord Polski w zazielenianiu miast. Dotlenieni.org – organizator akcji – razem z mieszkańcami, pracownikami firm i instytucji chce posadzić kilkanaście tysięcy roślin, ustanawiając nowy rekord Polski. Tym razem pomysłodawca zmienia zasady gry – liczy się nie tylko liczba nasadzonych roślin, ale przede wszystkim ludzi zaangażowanych w zazielenianie okolicy.

 

Cel: zaangażować jak najwięcej osób

– Już 30 kwietnia postaramy się pobić kolejny rekord. Do tej pory posadziliśmy wspólnymi siłami ponad 27,5 tysiąca roślin. To istotne, ponieważ każda zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Aby mieć realny wpływ na świat, potrzebne jest zbudowanie odpowiedniej skali. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się postawić akcent w tej edycji na liczbę uczestników akcji. Każdy uczestnik może zainspirować kolejnych kilka osób, a naszym celem jest edukowanie i rozpowszechnianie wiedzy o ekologii – tłumaczy Krystian Ławreniuk z Dotlenieni.org. 

 

Do kogo?

W wydarzeniu może wziąć udział każdy. Tym razem ze względu na pandemię nie będzie zorganizowanych wspólnych nasadzeń. 

 

Co zrobić, aby włączyć się w akcję? 30 kwietnia należy posadzić dowolną roślinę (doniczkową, drzewo, krzew) i opublikować na Facebooku lub Instagramie tego samego dnia zdjęcie z sadzenia przed i po, opisane hasztagiem #ZielonyRekord2021. Trzeba pamiętać przy tym, aby post był publiczny. Tylko w ten sposób możemy być pewni, że zostaniemy wliczeni do Zielonego Rekordu Polski 2021. Każdy, kto spełni te warunki, otrzyma certyfikat uczestnictwa w biciu rekordu. Do akcji mogą przyłączyć się osoby prywatne, lecz również szkoły, przedszkola, organizacje czy firmy.

 

Zieleń poprawia samopoczucie

Dlaczego warto wziąć udział w Zielonym Rekordzie Polski? Częsty kontakt z zielenią poprawia nasze samopoczucie. Jej widok działa na nas kojąco – dlatego coraz silniejszym trendem jest tworzenie w biurach zielonych ścian czy zagospodarowanie przestrzeni właśnie roślinami. Coraz więcej osób decyduje się również na stworzenie swoistej dżungli w swoim mieszkaniu, a do mody powracają rośliny, które znamy z domów naszych babć – agawa, paproć, sansewieria czy begonia. Idealnie współgrają zarówno z wnętrzami w stylu vintage, jak i nowoczesnymi, minimalistycznymi.

 

Jest również jeszcze jeden aspekt, który – pomimo dominującego w mediach tematu pandemii – wciąż jest palący i wymaga niezwłocznej reakcji. To kwestia zanieczyszczenia powietrza i zmian klimatycznych. 

 

Chodzi o zmianę świadomości

– Naszą akcją zwracamy uwagę na ten problem. Wierzymy, że wiele można zdziałać razem, łącząc siły i stawiając sobie wspólny, szczytny cel. Bicie rekordu jest ważne, ale najistotniejsze są dla nas systematyczne zmiany, mówienie głośno o problemach związanych z degradacją środowiska naturalnego i utrwalanie w świadomości uczestników wydarzenia tego, jak istotne są rośliny – podsumowuje Krystian Ławreniuk.

 

Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Patroni medialni tegorocznej edycji to: Freshmag, Lounge Magazyn, Czasopismo Ekologia (Polska Izba Ekologii), Ekologia.pl, Portal Chrońmy Klimat, Example.pl, NGO.pl, Mam Ogród i Zielony ogródek.

 

Więcej o akcji: www.zielonyrekord.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.