Komunikaty PR

30 kwietnia po raz kolejny pobiją Zielony Rekord Polski

2021-04-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Już po raz czwarty będziemy bić rekord Polski w zazielenianiu miast. Dotlenieni.org – organizator akcji – razem z mieszkańcami, pracownikami firm i instytucji chce posadzić kilkanaście tysięcy roślin, ustanawiając nowy rekord Polski. Tym razem pomysłodawca zmienia zasady gry – liczy się nie tylko liczba nasadzonych roślin, ale przede wszystkim ludzi zaangażowanych w zazielenianie okolicy.

 

Cel: zaangażować jak najwięcej osób

– Już 30 kwietnia postaramy się pobić kolejny rekord. Do tej pory posadziliśmy wspólnymi siłami ponad 27,5 tysiąca roślin. To istotne, ponieważ każda zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Aby mieć realny wpływ na świat, potrzebne jest zbudowanie odpowiedniej skali. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się postawić akcent w tej edycji na liczbę uczestników akcji. Każdy uczestnik może zainspirować kolejnych kilka osób, a naszym celem jest edukowanie i rozpowszechnianie wiedzy o ekologii – tłumaczy Krystian Ławreniuk z Dotlenieni.org. 

 

Do kogo?

W wydarzeniu może wziąć udział każdy. Tym razem ze względu na pandemię nie będzie zorganizowanych wspólnych nasadzeń. 

 

Co zrobić, aby włączyć się w akcję? 30 kwietnia należy posadzić dowolną roślinę (doniczkową, drzewo, krzew) i opublikować na Facebooku lub Instagramie tego samego dnia zdjęcie z sadzenia przed i po, opisane hasztagiem #ZielonyRekord2021. Trzeba pamiętać przy tym, aby post był publiczny. Tylko w ten sposób możemy być pewni, że zostaniemy wliczeni do Zielonego Rekordu Polski 2021. Każdy, kto spełni te warunki, otrzyma certyfikat uczestnictwa w biciu rekordu. Do akcji mogą przyłączyć się osoby prywatne, lecz również szkoły, przedszkola, organizacje czy firmy.

 

Zieleń poprawia samopoczucie

Dlaczego warto wziąć udział w Zielonym Rekordzie Polski? Częsty kontakt z zielenią poprawia nasze samopoczucie. Jej widok działa na nas kojąco – dlatego coraz silniejszym trendem jest tworzenie w biurach zielonych ścian czy zagospodarowanie przestrzeni właśnie roślinami. Coraz więcej osób decyduje się również na stworzenie swoistej dżungli w swoim mieszkaniu, a do mody powracają rośliny, które znamy z domów naszych babć – agawa, paproć, sansewieria czy begonia. Idealnie współgrają zarówno z wnętrzami w stylu vintage, jak i nowoczesnymi, minimalistycznymi.

 

Jest również jeszcze jeden aspekt, który – pomimo dominującego w mediach tematu pandemii – wciąż jest palący i wymaga niezwłocznej reakcji. To kwestia zanieczyszczenia powietrza i zmian klimatycznych. 

 

Chodzi o zmianę świadomości

– Naszą akcją zwracamy uwagę na ten problem. Wierzymy, że wiele można zdziałać razem, łącząc siły i stawiając sobie wspólny, szczytny cel. Bicie rekordu jest ważne, ale najistotniejsze są dla nas systematyczne zmiany, mówienie głośno o problemach związanych z degradacją środowiska naturalnego i utrwalanie w świadomości uczestników wydarzenia tego, jak istotne są rośliny – podsumowuje Krystian Ławreniuk.

 

Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Patroni medialni tegorocznej edycji to: Freshmag, Lounge Magazyn, Czasopismo Ekologia (Polska Izba Ekologii), Ekologia.pl, Portal Chrońmy Klimat, Example.pl, NGO.pl, Mam Ogród i Zielony ogródek.

 

Więcej o akcji: www.zielonyrekord.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.