Komunikaty PR

31 stycznia świętujemy Międzynarodowy Dzień Zebry!

2021-02-01  |  11:00
Biuro prasowe

Białe pasy na czarnej sierści, afrykańskie pochodzenie, a także bardzo dobry słuch i wzrok. Te wszystkie cechy opisują jedno z najbardziej rozpoznawalnych zwierząt na świecie, czyli… zebrę. To niepowtarzalne zwierzę znamy również ze świata mody, filmu, a niektórzy kojarzą go nawet z czekoladą.  31 stycznia zachęcamy do świętowania Międzynarodowego Dnia Zebry, a przede wszystkim poznania jej szczególnej roli w historii najstarszej czekoladowej marki w Polsce. 

Zebra – znana i zaskakująca

Popularne zwierzę obchodzi dzisiaj swoje święto. Wydawałoby się, że wiemy o niej wiele, a jednak niektóre fakty mogą nas zaskoczyć. Czy wiesz, że nastrój zebry można odczytać obserwując jej uszy? Osobniki tego gatunku mogą je obracać w każdą stronę, tym samym „rozmawiając” z innymi członkami stada. Słyszałeś o tym, że zebra uciekając przed drapieżnikami biega w zygzakowaty sposób? Albo o tym, że zebry są takimi śpiochami, że potrafią to robić nawet na stojąco? Zebry mogą także bardzo szybko biegać, osiągając prędkość do 65 km/h. Ciekawostką jest również fakt, że to zwierzę stało się symbolem kultowej czekoladowej marki. 

Zebra –  w świecie czekolady

Z okazji Międzynarodowego Dnia Zebry chcielibyśmy przypomnieć jej znaczenie w historii E.Wedel - najstarszej czekoladowej marki w Polsce. Blisko 100 lat temu Jan Wedel, ówczesny właściciel Fabryki Czekolady E.Wedel, zlecił Leonetto Capiello zaprojektowanie grafiki reklamowej. Włoski malarz, nazywany ojcem sztuki i plakatu, stworzył kreację chłopca dźwigającego trzy tabliczki czekolady, jednocześnie dosiadającego zebrę. Mały złotowłosy bohater symbolizował przyjemność płynąca z delektowania się czekoladą, a zebra podkreślała ghanijskie pochodzenie ziarna kakaowca, na bazie którego do dziś produkowana jest wedlowska czekolada. Bohaterowie promowali m.in. pierwszy sklep firmy w Paryżu, a także zdobili samolot RWD-13 zakupiony przez Jana Wedla i wykorzystywany zarówno do transportu, jak i działań marketingowych. 

Z biegiem lat chłopiec na zebrze stał się bardzo ważną częścią wizualnych treści oraz działań reklamowych marki. Przez lata bohaterowie przechodzili liczne transformacje, a ich wizerunek był interpretowany przez wielu grafików. Kreacja chłopca i zebry stała się popularna, dzięki obecności w reklamach telewizyjnych, od zeszłego roku postaci te możemy zobaczyć także na opakowaniach produktów E.Wedel m.in. tabliczkach czekolady, czy piankach Ptasie Mleczko®. Co więcej chłopiec i zebra wpisali się w warszawski krajobraz, do dziś można ich podziwiać w formie dużego neonu na dachu najstarszej Pijalni Czekolady E.Wedel - kamienicy przy ul. Szpitalnej 8 w Warszawie. Swoją interpretację tego popularnego symbolu stworzył na jednym ze swoich plakatów również Jan Kallwejt. Jego praca zaprojektowana została w ramach charytatywnej akcji „#Każdy plakat pomaga”. 

E.Wedel troszczy się także o los biało-czarnych zwierzaków. Obecnie czekoladowa marka opiekuje się zebrą o imieniu Pralinka, która zamieszkuje warszawskie ZOO.

Zebra – jedyna w swoim rodzaju 

Czarno-białe falujące paski zawsze będą nazywane printem „zebry”, a pasy na jezdni zebrą. Dzięki zwariowanej postaci Marty’ego z „Madagaskaru” zwierzak ten zyskał międzynarodową sławę w świecie filmu. Natomiast popularność w branży słodyczy i polskiej reklamy przyniósł zebrze Jan Wedel, wnuk założyciela marki E.Wedel. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Ochrona środowiska

Przebywanie w lesie pozytywnie wpływa na zdrowie. Kąpiele leśne stają się coraz popularniejsze

Zażywanie kąpieli leśnych ma pozytywne oddziaływanie na zdrowie człowieka, zarówno w aspekcie psychicznym, jak i w zakresie wzmacniania układu odpornościowego. Badania naukowe wykazały między innymi, że taka forma odpoczynku przyczynia się do zwiększenia produkcji i aktywności podstawowych komórek układu immunologicznego, spełniających ważną rolę w walce z wirusami i nowotworami. Polacy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego dobroczynnego wpływu, dlatego rośnie popularność kąpieli leśnych.

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić

Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.