Komunikaty PR

5 sposobów na sukces w gastronomii, czyli jak stworzyć popularną restaurację.

2021-11-24  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Kupniewska
Grupa FLPR

ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Do pobrania Ezviz ( 0.04 MB )

“Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia” - napisał kiedyś George Bernard Shaw. I trudno się z nim nie zgodzić. Bez jedzenia człowiek dosłownie nie może żyć. Dlatego tak szeroko rozwija się branża gastronomiczna, która dba o podniebienia klientów. Nie każda restauracja jednak jest zadowalająca. Każdy z nas chociaż raz natknął się na lokal, którego dobrze nie wspomina. Na co w takim razie powinni zwrócić uwagę restauratorzy?

 

Po pierwsze: jakość

 

To, co oczywiście w każdej restauracji jest najważniejsze, to pyszne jedzenie. Aby w stu procentach zadowolić kubki smakowe gości, należy spełnić kilka warunków. Pierwszym z nich są jak najlepsze składniki. Nawet najprostsze dania mogą okazać się niesamowitym doznaniem smakowym za sprawą świeżych i naturalnych produktów. Właściciele powinni przyłożyć szczególną wagę do współpracy z najlepszymi dostawcami. Warto przeznaczyć więcej budżetu na dobre składniki, bo później zwróci się to w ilości zadowolonych, stałych klientów.

 

Po drugie: personel

 

Załoga restauracji to grupa, w której każdy członek jest tak samo ważny. Kelnerzy odpowiadają za szybką obsługę klienta, szef kuchni kontroluje potrawy i rozdaje zadania swoim podopiecznym, którzy z kolei sprawują pieczę nad sprawnym przygotowaniem i wydawaniem posiłków. Manager kontroluje sytuację na sali i reaguje w sytuacjach kryzysowych. Dlatego przemyślany dobór zatrudnionych osób jest tak ważny. Klient wraca do miejsca, w którym czuł się dobrze traktowany. Często to właśnie personel wpływa na ostateczną ocenę wizyty w lokalu. Nawet najlepsze jedzenie nie wynagrodzi wpadek, których powodem jest nieprofesjonalna obsługa.

 

Po trzecie: spójna idea

 

W każdym większym polskim mieście lista restauracji właściwie nie ma końca. Wybór jest ogromny i tylko naprawdę dobre lokale wyróżniają się pośród reszty. Coś, co przyciąga duże ilości klientów to nietuzinkowy pomysł na restaurację. Chodzi tu o nowatorskie podejście do tematu, np. poprzez ciekawy motyw, który łączy serwowaną kuchnię z wystrojem lokalu. Warto stworzyć miejsce, które będzie zapadać w pamięć. Czy to przez ciekawe nazwy potraw w menu, niecodziennie ubraną obsługę czy wyjątkowy wystrój.

 

Po czwarte: przemyślany lokal

 

Mimo że potrawy z danej restauracji najczęściej można też zamówić na wynos, posiłek na miejscu powinien być doświadczeniem na najwyższym poziomie. Na pewno trzeba zadbać o ciekawy wystrój wnętrza. Mając już pomysł na restaurację, pozostaje tylko urządzić ją spójnie z tą ideą. Pomysły mogą być przeróżne, jednak to ich egzekucja jest najważniejsza. Czynnikiem, który również jest niezmiernie ważny, jest akustyka. Restauracja to miejsce rozmów, dlatego często w środku panuje gwar, który może w pewnym momencie być uciążliwy. Takie zjawisko nazywa się “efektem spotkania towarzyskiego”. Jest to właśnie moment, w którym każdy z klientów zaczyna mówić coraz głośniej, aby “przekrzyczeć” panujący gwar, przez co hałas jest jeszcze bardziej uciążliwy. Do tego dochodzi jeszcze muzyka, która często wybrzmiewa na sali. Wszystkie problemy związane z komfortem akustycznym można rozwiązać z pomocą odpowiednich metod. Porad w tym zakresie udziela np. Stowarzyszenie “Komfort Ciszy”, które uświadamia Polaków o problemie zanieczyszczenia hałasem. Jednym z rozwiązań, które mogą poprawić akustykę w lokalu, będzie zamontowanie podwieszanych sufitów ze szklanej wełny mineralnej. Duża powierzchnia sufitu oraz zdolność wełny szklanej do pochłaniania dźwięku będą skutecznym działaniem. Dobrym pomysłem może też być montaż paneli ściennych z wełny szklanej, które obniżając pogłos w sali pomogą w lepszej wzajemnej komunikacji osób przy stolikach, czy barze.

 

Po piąte: działania w mediach społecznościowych

 

W dobie szeroko rozwiniętego życia w internecie nie wolno lekceważyć potęgi, jaką dają media społecznościowe. To właśnie w sieci klienci zamieszczają opinie o restauracji i tam kreuje się jej wizerunek jako marki. Na stronie lokalu można znaleźć aktualne menu, adres, numer telefonu i inne potrzebne informacje. Restauracje wykorzystują swoje kanały, aby na bieżąco informować klientów o sezonowym menu, tygodniowej ofercie lunchowej czy zmianach godzin otwarcia. System komunikacji wizualnej rozpoczyna się od stworzenia logotypu i kolorystyki marki oraz spójnej z nim strony internetowej. Później należy zdecydować się na język i ton komunikacji, który dostosowywany jest do danej grupy docelowej. Marketing restauracji może zdziałać cuda w promocji lokalu. Dużo korzyści przynosi interakcja z użytkownikami oraz organizowanie konkursów, które zwiększają popularność restauracji i poszerzają jej grono odbiorców.

 

 

Prowadzenie restauracji to spore wyzwanie. Istnieje wiele aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę, aby lokal był lubiany i często odwiedzany. Jakość produktów, odpowiedni personel, wystrój i akustyka w lokalu to tylko niektóre z ważnych cech restauracji. Pięć wspomnianych w artykule punktów stanowi dobry poradnik dla przyszłego restauratora.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa FLPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia ‘Eko-Mural’ w mieście Murali Biuro prasowe
2024-07-03 | 07:00

‘Eko-Mural’ w mieście Murali

Fundacja Pracownicza Grupy VKR w 2023 roku w ramach programu „Zdrowe nawyki” wsparła wykonanie największego muralu w Namysłowie. Projekt ten powstał dzięki
Styl życia Wielorazowa torba – czy to już nawyk Polaków? 43% ma ją zawsze przy sobie
2024-07-02 | 18:00

Wielorazowa torba – czy to już nawyk Polaków? 43% ma ją zawsze przy sobie

43% Polaków zawsze ma przy sobie wielorazową torbę na zakupy, prawie ¼ korzysta z niej często, bo 3 razy w tygodniu, od czasu do czasu (raz w tygodniu) pamięta o niej ponad 14%.
Styl życia Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!
2024-07-02 | 13:35

Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!

Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jest jedną z największych placówek medycznych dla małych pacjentów w Polsce. To miejsce szczególne na mapie naszego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.