Komunikaty PR

72 dni życia „extra" i 10 tys. w kieszeni dzięki przesiadce na rower?

2023-06-21  |  08:00
Biuro prasowe

Moda na rowerowe podróże trwa dziś w najlepsze. Boom na przemierzanie miast oraz bezdroży na dwóch kółkach jest dziś porównywany z tym, który obserwowaliśmy po zniesieniu pandemicznych obostrzeń. Aż co 3 Polak planuje w tym roku zakup nowego roweru, dowodzi niedawna analiza firmy KROSS.

Spore zainteresowanie mediów wywołała również podjęta przez belgijski rząd u początku tego roku decyzja o wprowadzeniu tzw. rekompensaty rowerowej. Czyli obowiązkowych dopłat za dojazdy do pracy rowerem dla wszystkich pracowników tamtejszych prywatnych firm. I choć w Polsce nikt nie słyszał o podobnych planach, dojazdy rowerem do pracy są u nas bardzo popularne. Rodzima firma technologiczna Omni Calculator postanowiła sprawdzić na jakie, zwykle mniej oczywiste korzyści, mogą liczyć osoby stawiające na ten rodzaj mobilności.

Benefity personalne

By dowiedzieć się na jakie korzyści z tytułu przesiadki na dwa kółka możemy liczyć, do kalkulatora należy wprowadzić kilka parametrów. Musimy określić odległość do miejsca pracy, częstotliwość dojazdów do niej w tygodniu (co oznacza, że własne benefity wyliczyć mogą także osoby pracujące w modelu hybrydowym) a także na jakie natężeniu ruchu zwykle natrafiamy, wybierając spośród 5 poziomów określających średnią prędkość przejazdu trasy dom - praca autem. Potem pozostaje jeszcze wprowadzenie średniego zużycia paliwa przez nasz samochód oraz wskazanie czy posiadamy auto z silnikiem benzynowym czy dieslem a na końcu wybór jego rocznika.

Możemy również wybrać dla ilu lat chcemy wyliczyć całokształt korzyści wynikających z przemieszczania się rowerem. Załóżmy zatem, że postanowimy dojeżdżać w ten właśnie sposób do pracy przez najbliższe 5 lat. Odległość do miejsca pracy wynosi 10 kilometrów, zaś pokonujemy ją dwukrotnie 5 razy w tygodniu. Ruch na naszej trasie określiliśmy jako bardzo intensywny, choć nie jest to jeszcze totalne "zakorkowanie" (średnia prędkość 14,4 km/h). Przypuśćmy również, że jesteśmy posiadaczami samochodu wyprodukowanego w 2016 roku lub później, napędzanym przez silnik benzynowy o średnim zużyciu paliwa 8,5l w warunkach miejskich.

Dowiemy się wówczas, że odwieszenie kluczyków do auta i codzienny wybór roweru odwdzięczy się ponad dwoma dodatkowymi miesiącami życia. Zdrowotny aspekt zmiany nawyków komunikacyjnych będzie zapewne najistotniejszy dla wielu osób myślących o przesiadce na rower, jednak narzędzie Omni Calculator wskazuje więcej benefitów innej natury. Choćby ekonomicznej - okazuje się bowiem, że przy powyższych założeniach w naszej kieszeni pozostanie ponad 10 tysięcy złotych. Pozostaje jeszcze wartość bezcenna, mianowicie - czas. W ciągu 5 lat dojazdów na dwóch kółkach zaoszczędzimy 72 godziny i 28 minut, czyli 3 dni, które w przypadku przemieszczania się autem musielibyśmy poświęcić na stanie w korkach.

Aspekt środowiskowy 

Przy pomocy tego narzędzia dowiemy się nie tylko ile sami możemy zyskać poprzez wybór roweru jako środka komunikacji ale również ile dołożymy od siebie do ochrony środowiska naturalnego. Pozostawiając auto w garażu lub na pobliskim parkingu unikniemy podczas 5 lat emisji dwutlenku węgla o wadze 2,5 tony zaś emisji tlenków azotu o 1,57 kg. Nasza decyzja o korzystaniu wyłącznie z roweru w celach dojazdu do miejsca pracy będzie więc w kwestii dbałości o dobro planety równoznaczna posadzeniu 23 drzew. 

Spersonalizowanych wyliczeń można dokonać na stronie kalkulatora (dostąpna poniżej pod przyciskiem WIĘCEJ INFORMACJI).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.