Komunikaty PR

#7minutonauce Dawka naukowych ciekawostek na kanale Explory

2023-03-27  |  01:00
Biuro prasowe

Fundacja Zaawansowanych Technologii wystartowała z zupełnie nowym działaniem, pod banderą Explory. Organizacja od lat wyszkująca, wspierająca i sieciująca młode talenty promuje  nowy, popularnonaukowy cykl filmów na YouTube - #7minutonauce !

#7minutonauce to dzieło trójki prowadzących Igora Kaczmarczyka Niny Cielicy i Igora Jaszczyszyna, którzy z energią przedstawiają naukowe tematy, które są im bliskie, Odcinki to, jak sama nazwa wskazuje, siedmiominutowa dawka wiedzy m.in. o historii szczepień, praktycznej stronie genetyki, szczegółach mikrochirurgii czy nauce w przemyśle modowym. Młodzi finaliści Explory nie tylko prowadzą odcinki, ale są także autorami scenariuszy, co pokazuje rówieśnikom że nauka naprawdę może być ciekawa i może zajmować również młodych ludzi.
Każdy odcinek został sprawdzony przez specjalistów dr Annę Bielą z  Małopolskiego Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz z dr n.med. Bartłomieja Grobelskiego, Dyrektorq Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Uniwersytet Medyczny w Łodzi.

Fundacja wyprodukowała 9 odcinków i filmy zapowiadające. Wszystkie odcinki są publikowane na kanale Explory na YouTube, w nowej odświeżonej wersji. 

#7minutonauce to spełnienie marzenia Explory, by pokazywać naukę ciekawie, inspirować i mówić do młodych, z młodymi i ich językiem. 

 

W nowopowstałym projekcie Fundacja współpracuje z zewnętrzną ekipą producencką:
Koncept i reżyseria: Sylwia Razuwajew-Mądry / SLOW PR

Realizacja video: Jakub Węgliński / JW Films

Oprawa graficzna: Tomek Głowacki

Animacje: Aleks Domański

Konsultacja naukowa: dr Anna Biela / Małopolskie Centrum Biotechnologii UJ

Przygotowanie prowadzących: Justyna Dżbik-Kluge

 

 

Projekt dofinansowano z Programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki Ministra Edukacji i Nauki

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.