Komunikaty PR

#7minutonauce Dawka naukowych ciekawostek na kanale Explory

2023-03-27  |  01:00
Biuro prasowe

Fundacja Zaawansowanych Technologii wystartowała z zupełnie nowym działaniem, pod banderą Explory. Organizacja od lat wyszkująca, wspierająca i sieciująca młode talenty promuje  nowy, popularnonaukowy cykl filmów na YouTube - #7minutonauce !

#7minutonauce to dzieło trójki prowadzących Igora Kaczmarczyka Niny Cielicy i Igora Jaszczyszyna, którzy z energią przedstawiają naukowe tematy, które są im bliskie, Odcinki to, jak sama nazwa wskazuje, siedmiominutowa dawka wiedzy m.in. o historii szczepień, praktycznej stronie genetyki, szczegółach mikrochirurgii czy nauce w przemyśle modowym. Młodzi finaliści Explory nie tylko prowadzą odcinki, ale są także autorami scenariuszy, co pokazuje rówieśnikom że nauka naprawdę może być ciekawa i może zajmować również młodych ludzi.
Każdy odcinek został sprawdzony przez specjalistów dr Annę Bielą z  Małopolskiego Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz z dr n.med. Bartłomieja Grobelskiego, Dyrektorq Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Uniwersytet Medyczny w Łodzi.

Fundacja wyprodukowała 9 odcinków i filmy zapowiadające. Wszystkie odcinki są publikowane na kanale Explory na YouTube, w nowej odświeżonej wersji. 

#7minutonauce to spełnienie marzenia Explory, by pokazywać naukę ciekawie, inspirować i mówić do młodych, z młodymi i ich językiem. 

 

W nowopowstałym projekcie Fundacja współpracuje z zewnętrzną ekipą producencką:
Koncept i reżyseria: Sylwia Razuwajew-Mądry / SLOW PR

Realizacja video: Jakub Węgliński / JW Films

Oprawa graficzna: Tomek Głowacki

Animacje: Aleks Domański

Konsultacja naukowa: dr Anna Biela / Małopolskie Centrum Biotechnologii UJ

Przygotowanie prowadzących: Justyna Dżbik-Kluge

 

 

Projekt dofinansowano z Programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki Ministra Edukacji i Nauki

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Polityka

Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.